نحوه درخواست ویزای شینگن ۲۰۲۳

نحوه درخواست برای ویزای شنگن - منطقه ای از اروپا که ۲۷ کشور اروپایی عضو آن هستند این ۲۷ کشور توافق ‌نامه ‌ای امضا کرده اند که طبق آن واردات تجاری و رفت و آمد شهروندان کشورهای عضو یکدیگر کاملاً مجاز است. افرادی که شهروند کشورهای منطقه شنگن نیستند باید برای سفر به این کشورها ویزای شنگن دریافت کنند. با دریافت ویزای یکی از کشورهای عضو شنگن می توان به سایر کشورهای این منطقه بدون دریافت ویزای مجدد سفر کرد.

برای مثال کشور فرانسه یکی از کشورهای مهم در منطقه شنگن است با دریافت ویزای شنگن فرانسه امکان سفر به کشورهای دیگر مانند ایتالیا، سوئیس، اسپانیا و سایر کشورهایی که عضو شنگن هستند را دارید.

مدت اعتبار ویزای شنگن هر یک از کشورهای این منطقه تا مدت ۹۰ روز می توانید در آنجا اقامت داشته باشید و بعد از پایان مدت ویزا باید منطقه شنگن را ترک کنید.

نکته مهم: با دریافت ویزای شنگن می توانید به تمام کشور های عضو این حوزه سفر کنید اما باید به این نکته دقت کنید که از هر کشوری که ویزای آن را دریافت کرده اید باید به این منطقه وارد شوید به طور مثال اگر ویزای خود را از کشور آلمان دریافت کرده اید برای ورود به منطقه شنگن از طریق این کشور باید اقدام کنید.

مراحل و فرآیند دریافت ویزای شنگن و نحوه درخواست برای ویزای شنگن بسیار حساس و مهم است بنابراین ضروری است که تمام مراحل دریافت ویزا را به درستی انجام دهید.

نحوه درخواست ویزای شینگن

بهترین زمان برای درخواست جهت ویزای شنگن

    1.  بهتر است شش ماه قبل از شروع سفر خود برای دریافت ویزا درخواست دهید .
    2.  اگر به هر دلیلی زمان را از دست دادید آخرین مهلت که می توانید برای درخواست ویزا اقدام کنید حداکثر ۱۵ روزه کاری قبل از سفر است اما تضمینی برای صدور ویزا نیست.
    3.  زمان پیشنهادی برای درخواست ویزا حداقل سه هفته قبل از سفر است.

نحوه درخواست برای ویزای شنگن چگونه است

۱- ابتدا نوع ویزای خود را باید مشخص کنید.
مشخص کردن نوع ویزا بسته به هدفی که شما از سفر دارید و باید برای دریافت یکی از انواع ویزای شنگن درخواست دهید:

    1. ویزای توریستی شینگن
    2.  ویزای ترانزیت
    3.  ویزای تجاری
    4.  ویزای تحصیلی
    5.  ویزای پزشکی
    6.  ویزای خبرنگاری

روند درخواست ویزای شنگن

۲- باید بدانید که برای دریافت ویزای شنگن کجا باید درخواست خود را ارائه دهید:
نحوه درخواست ویزای شنگن بسته به این که کشور مقصد کجاست و شما در کجا زندگی می کنید متفاوت است، برای درخواست ویزای شنگنِ برخی از کشور ها باید به طور حضوری به سفارت مراجعه کنید، و به یکی از دفاتر کنسولگری آن ها مراجعه کنید و به کارگزاری که سفارت تعیین کرده مانند مرکز VFS مراجعه کنید.

اگر قصد بازدید فقط از یک کشور عضو شنگن را دارید باید درخواست خود را در سفارت، کنسولگری و یا مراکز ویزای آن کشور ثبت کنید. اما اگر قصد بازدید بیش از دو کشور شنگن را دارید، درخواست خود را در سفارت کشوری ثبت کنید که قصد دارید بیشترین زمان را در آنجا سپری کنید.

۳- در زمان مناسب درخواست خود را ثبت کنید.
در نحوه درخواست ویزای شنگن بهتر است با مطالعه مطالب بالاتر زمان مناسبی را برای درخواست ویزای خود انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

۴- وقت سفارت ویزای شینگن دریافت کنید:
فرم را به صورت آنلاین دانلود کنید و آن را به درستی تکمیل کنید فرم دریافت وقت سفارت اکثر کشورها به صورت آنلاین است در بعضی از موارد باید به صورت حضوری در سفارت حاضر باشید.

۵- فرم درخواست ویزا را پر کنید.
باید برای درخواست ویزای شنگن فرم درخواست ویزا را دانلود کنید و آن را به درستی تکمیل کنید.
فرم درخواست ویزای شنگن همه کشورهای عضو شنگن فرمت یکسانی دارد.
وارد کردن این اطلاعات در فرم ویزای شنگن ضروری است:

    1.  اطلاعات شخصی شما
    2. اطلاعات سوابق شما
    3. هدف شما از این سفر

نحوه درخواست ویزای شینگن 2023

نحوه درخواست ویزای شینگن – باید تمام جزئیات در مورد سفر و هدف خود را از سفر کامل بیان کنید. و تمام اطلاعات درخواست شده را به دقت و در کمال صداقت پر کنید وهیچ قسمتی از فرم را خالی نگذارید، والدین کودکانی که قصد سفر به منطقه شنگن را دارند باید رضایت نامه های مبنی بر رضایت خود نوشته و امضا کنند.

۶- مدارک مورد نیاز را فراهم کنید

    1.  فرم درخواست ویزا
    2.  ۲ قطعه عکس
    3.  بیمه نامه مسافرتی
    4.  اثبات تمکن مالی
    5.  گذرنامه معتبر
    6.  رزرو بلیط رفت و برگشت و هتل
    7.  مدارک مربوط به اقامت
    8. البته دقت داشته باشید که مدارک بسته به نوع ویزا با یکدیگر متفاوت هستند.

۷- مصاحبه ویزای شنگن

نحوه درخواست ویزای شینگن – برخی از کشورها به صورت حضوری مصاحبه می‌کنند که در روز مصاحبه افسر بررسی کننده از شما سوالاتی می پرسند که پاسخ آن ها در دریافت ویزای شنگن شما بسیار موثر است پس باید دقت داشته باشید که به سوالات با صداقت پاسخ دهید. گاهی اوقات ممکن است پاسخ دهی به درخواست ویزای شما کمی زمان ببرد اما به طور کلی تا یک ماه درخواست شما بررسی می‌شود. و اگر با درخواست ویزای شما موافقت شد از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهند تا به سفارت مراجعه کنید و ویزای خود را دریافت کنید.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را با نحوه درخواست ویزای شینگن اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید