Contact to us

وقت سفارت چین

درصورتی‌که قصد دریافت وقت سفارت چین در کشور ایران را دارید، ممکن است سؤالات زیادی در مورد نحوه انجام آن و پروسه پردازش درخواست شما در ذهنتان ایجاد گردد که در ادامه سعی می‌کنیم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

ویزای چین یکی از محبوب‌ترین و پردرخواست‌ترین‌ها در ایران و بسیاری از کشورها است. تبادلات مالی گسترده با چین، عدم وجود تحریم‌ها و همین‌طور امکان واردات بیشتر اقلام و تجهیزاتی که ما در طول روز با آن سروکار داریم از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی است که عده زیادی را به‌عنوان تاجر، فعال اقتصادی و تجاری، مجاب می‌کند که به دنبال دریافت وقت سفارت چین و مراجعه به سرکنسولگری این کشور در تهران باشند.

وقت سفارت چین

وقت سفارت چیست و چرا باید وقت سفارت بگیریم؟

وقت سفارت چین – برای ورود به کشوری دیگر شما باید ویزا دریافت کنید. ویزا اجازه ورود شما به کشور مقصد است. برای دریافت ویزا میبایست به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کنید. با توجه به ویزای درخواستی خود، باید با افسران ویزای کشور مقصد مصاحبه کنید. حال بسته به کشور مقصدتان، یا باید با افسران ویزا مصاحبه کنید و یا فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به سفارت و یا کارگزاری مراجعه کنید.

به دلیل ازدیاد درخواست متقاضیان ویزا، سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها تصمیم گرفتند تا برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام متقاضیان، سیستم تعیین وقت سفارت را پیاده سازی کنند. شما برای وقت سفارت به یکی از دفاتر آژانس هواپیمایی و یا کارشناسی که در دریافت وقت سفارت خبره است مراجعه می کنید و با دادن اطلاعات مورد نیاز برای شما وقت سفارت گرفته می شود.

پس از مشخص شدن زمان سفارت، شما با در دست داشتن مدارک خواسته شده به سفارت مربوطه مراجعه می کنید و با افسر پرونده مصاحبه کرده و مدارک شما بررسی می شود.

انواع ویزاهای چین

وقت سفارت چین – نکته ای که در دریافت انواع ویزای چین وجود دارد این است که فرآیند دریافت مجوز کار و مدارک ارائه شده در شهرهای مختلف چین متفاوت است همچنین قیمت و گرفتن ویزای شهرهای مختلف چین نیز تفاوت دارد، به عنوان مثال شرایط ویزای شهر شانگهای با ویزای شهر شنزن کاملا متفاوت است.

وقت سفارت چین

ویزای کار چین

یکی از انواع ویزای چین ویزای کار در این کشور است، این ویزا به فردی تعلق می گیرد که برای کار در یک شرکت یا کارخانه قصد ورود به چین را دارد. شما می توانید با ویزای کاری خود برای سایر اعضای خانواده نیز ویزای کاری دریافت کنید.
برای گرفتن ویزای کار چین باید شرکتی که قرار است در آن کار کنید یا ارگان های دولتی چین مدارک و اسناد مربوطه را برای سفارت چین ارسال کنند. پس از آن شما موفق به دریافت ویزای Z چین می شوید و پس از ورود به کشور چین باید بلافاصله کارهای مربوط به اقامت و مجوزهای مربوط به کار را دریافت کنید.

ویزای تجاری چین

ویزای تجاری یکی دیگر از انواع ویزای چین است، این ویزا مختص افرادیست که بنابر تجارت با تجار چینی به چین مسافرت می کنند و مدت اقامت آن ها در چین کوتاه و حداکثر ۶ ماه از یک سال است.

این نوع از ویزا که به آن ویزای M می گویند در سال ۲۰۱۳ برای افرادی که توسط شرکت مربوطه در چین دعوت نامه ی تجاری دارند و سفرهای کوتاه مدت بسیاری به چین دارند ارائه می شود.
ویزای تجاری چین برای مردم ایران از یک ماه تا حدود یک سال با مجوزهای یک بار یا چندین بار ورود قابل ارائه و تمدید است، اما برخی از کشورها از جمله کانادا می توانند این ویزا را به مدت ده سال اعتبار تمدید کنند.

مراحل ثبت نام آنلاین وقت سفارت چین

گرفتن وقت ویزای سفارت چین کار بسیار سختی است،زیرا وقت ها بسیار کم و تعداد متقاضی بسیار زیاد است.
باتوجه به این که تایم باز شدن وقت ها اصلا مشخص نیست و در صورت باز شدن سرعت پرشدن وقت ها بسیار بالاست این کار را به متخصصین مربوطه آژانس راگناتریپ بسپارید تا زمان خود را بیهوده هدر ندهید.
برای گرفتن وقت از سفارت چین، شما باید به وب‌سایت رسمی سفارت چین در ایران مراجعه کنید و در قسمت «خدمات ویزایی» روی گزینه «ثبت‌نام آنلاین» کلیک کنید. سپس شما باید فرم ثبت‌نام را با اطلاعات شخصی خود پرکنید و تاریخ و ساعت موردنظر خود را انتخاب کنید. درنهایت، شما باید فرم را ذخیره کنید و کد تأیید را دریافت کنید.

• قدم اول: ورود به سایت سفارت چین

برای گرفتن وقت آنلاین، شما باید ابتدا به سایت سفارت چین در تهران به آدرس http://ir.china-embassy.org/far/ وارد شوید. در صفحه اصلی سایت، شما باید روی گزینه “خدمات کنسولی” کلیک کنید. در صفحه جدید، شما باید روی گزینه “سامانه رزرواسیون آنلاین” کلیک کنید.

• قدم دوم: ثبت‌نام در سامانه

برای گرفتن وقت آنلاین، شما باید در سامانه رزرواسیون آنلاین ثبت‌نام کنید. برای این کار، شما باید روی گزینه “ثبت‌نام” کلیک کنید و فرم ثبت‌نام را با اطلاعات خود پرکنید. شما باید نام، نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تاریخ اعتبار پاسپورت، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. همچنین شما باید یک نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید. پس از پر کردن فرم، شما باید روی گزینه “ثبت” کلیک کنید.

• قدم سوم: فعال‌سازی حساب کاربری

پس از ثبت‌نام، شما باید حساب کاربری خود را فعال‌سازی کنید. برای این کار، باید به ایمیل خود مراجعه کنید و لینک فعال‌سازی را بازکنید. پس از باز کردن لینک، شما باید روی گزینه “تائید” کلیک کنید. با این کار، حساب کاربری شما فعال می‌شود و شما می‌توانید وارد سامانه شوید.

• قدم چهارم: ورود به سامانه و انتخاب تاریخ و زمان

پس از فعال‌سازی حساب کاربری، باید دوباره به سایت سفارت چین بروید و روی گزینه “ورود” کلیک کنید. در صفحه ورود، شما باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از ورود به سامانه، شما باید روی گزینه “رزرواسیون آنلاین” کلیک کنید. در صفحه جدید، شما باید نوع ویزای خود را انتخاب کنید. در اینجا، باید گزینه “ویزای توریستی” را انتخاب کنید.

سپس باید تاریخ و زمان موردنظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید تاریخ و زمان را از تقویم در بالای صفحه انتخاب کنید یا از لیست زیر آن انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تاریخ و زمان موجود بستگی به ظرفیت سفارت دارد و ممکن است تغییر کند. پس از انتخاب تاریخ و زمان، باید روی گزینه “ثبت” کلیک کنید.

• قدم پنجم: پرینت گرفتن از فرم رزرواسیون

پس از ثبت تاریخ و زمان، باید فرم رزرواسیون خود را پرینت بگیرید. برای این کار، باید روی گزینه “چاپ” کلیک کنید. فرم رزرواسیون حاوی اطلاعات شخصی شما، نوع ویزای درخواستی شما، تاریخ و زمان ملاقات شما و یک کد تائید است. شما باید فرم رزرواسیون را با خود به سفارت ببرید.

• قدم ششم: مراجعه به سفارت با مدارک لازم

پس از گرفتن فرم رزرواسیون، شما باید با مدارک لازم به سفارت مراجعه کنید.

مدارک موردنیاز برای دریافت وقت سفارت چین

وقت سفارت چین – دریافت وقت سفارت چین به مقاصد مختلفی انجام می‌گردد که البته مفاد آن به‌صورت ایمیل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

وقت سفارت چین

معمول ترین مدارک مورد نیاز شامل

• کپی و نسخه اصلی پاسپورت شما با حداقل شش ماه اعتبار
• فرم درخواست ویزا شامل فرم تکمیل شده و عکس گذرنامه باحجاب برای خانم‌ها و آقایان و به‌صورت تمام‌رخ با پس‌زمینه سفید بدون رتوش‌های غیرمعمول است.
• مدرک اقامت یا وضعیت اقامت نیز به‌صورت معمول باید در دسترس باشد. اگر شهروند ایرانی نیستید، می‌توانید نسخه کپی و اصل مجوز اقامت خود را در ایران ارسال کنید.
• فتوکپی پاسپورت‌های قبلی یا ویزا درصورتی‌که دریافت کرده باشید، از جمله پیش‌نیازهای دریافت وقت سفارت و تکمیل پرونده شما خواهد بود.
• دعوت‌نامه رسمی نیز توسط TE صادر می‌گردد که روی آن بارکد و هولوگرام درج شده است.

ایمیل سفارت چین

یکی دیگر از راه های ارتباطی با سفارت چین، از طریق ایمیل می باشد. بدین طریق، می توان در هر زمان از شبانه روز، سوال یا درخواست خود را مطرح و در زمان های مقرر پاسخ دریافت نمود. البته خدمات قابل ارائه به واسطه ایمیل سفارت چین محدود بوده و مسلما برای انجام امور ضروری بایستی از روش های حضوری یا تماس استفاده کرد.

آدرس ایمیل سفارت چین chinaemb_ir@mfa.gov.cn بوده و بهتر است محتوای آن به زبان انگلیسی یا چینی باشد و از نوشتن به زبان فارسی خودداری گردد. از این رو، توصیه می شود که برای تنظیم آن از یک فرد که با این زبان ها آشنایی دارد، کمک گرفته شود.

همچنین، امکان دریافت نوبت با ایمیل وجود نداشته و برای انجام این امر بایستی با اطلاع از نحوه دریافت نوبت به آدرس سایت سفارت یا به صورت حضوری به آدرس سفارت چین در تهران یا ترکیه و یا از طریق برقراری تماس با شماره تماس مندرج در قسمت های بالا نسبت به دریافت نوبت خود اقدام نمایند. این سفارت نیز ممکن است برخی از اطلاع رسانی ها را از طریق ایمیل به آگاهی متقاضی رسانده یا پاسخ های مربوطه را ارسال نمایند.

آدرس و ساعات کاری سفارت چین در ایران

سفارت چین در شمال شهر تهران در خیابان پاسداران، نارنجستان هفتم، پلاک ۱۳ واقع شده است و ساعت پاسخگویی تلفنی و مراجعه حضوری به شرح زیر است:

ساعات کاری سفارت: از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ صبح و ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ بعد از ظهر

تلفن سفارت چین در ایران
۲۲۲۹۱۲۴۱-۲۲۲۹۱۲۴۰
ایمیل سفارت چین
chinaemb ir@mfa.gov.cn

زنبیل خرید