مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳

مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳- ویزای شینگن مدرکی است که از طرف کشور های عضو پیمان شینگن صادر می شود و اجازه سفر به این کشورها در طول مدت اعتبار این ویزا به شما می دهد. این ویزا یکی از مشهور ترین و البته بهترین ویزاهای سراسر دنیا محصوب می شود که به دارنده ی آن امکان سفر به ۲۷ کشور عضو این حوضه از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا را تا اتمام اعتبار ویزا خواهد داد.

مدت اعتبار ویزای شینگن 2023

قوانین جدید اعتبار ویزای شینگن در سال ۲۰۲۳ 

مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳ (schengen visa) از تاریخ دوم فوریه تمامی سفارت ها و کنسولگری های حوضه شینگن ملزم به اجرای قوانین جدید ویزای شینگن ۲۰۲۳ هستند که افزایش هزینه های ۳۳ درصدی ویزای شینگن می شود.

درخواست شش ماه قبل از سفر

این امکان برای متقاضیان ویزای شینگن فراهم شده تا به جای سه ماه قبل از سفر شش ماه قبل از زمان سفر برای درخواست ویزای شینگن اقدام کند .
نکته: دریا نوردان و ملوانان می توانند از نه ماه قبل سفر خود درخواست ارسال کند.

امکان امضا و ارسال الکترونیکی فرم درخواست ویزا

کشورهایی که عضو حوزه شینگن هستند به متقاضیان اجازه تکمیل و ارسال فرم درخواست را به صورت آنلاین می دهند ، یعنی متقاضیان می توانند فرم درخواست خود را به صورت الکترونیکی امضا کنند .

بیمه مسافرتی شینگن

بیمه مسافرتی شینگن برای متقاضیان ویزای توریستی شینگن یک مورد اجباری است و مسافرانی که درخواست ویزای چند بار ورود را دارند باید ثابت کنند که بیمه مسافرتی شینگن معتبر برای سفر پیش روی خود دارند.

مهم ترین قوانین جدید شینگن

• افزایش فرصت زمانی برای درخواست ویزای شینگن
• افزایش اعتبار ویزای مسافرین با سابقه سفر مناسب به این حوضه
• افزایش هزینه درخواست صدور ویزای شینگن
• درخواست ویزای شینگن به صورت آنلاین
• انجام کلیه کارهای مربوط به گرفتن ویزای یک کشور عضو شینگن در کشورهای صادر

قوانین جدید اعتبار ویزای شینگن در سال 2023 

مدت اعتبار ویزای شینگن چقدر است

مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳ می تواند برای افراد بین ۳ تا ۶ ماه متغیر باشد، متقاضیان بهتر است بدانند که اگر یک فرد اولین روز سپتامبر ویزای خود را دریافت کند می تواند تا اواخر فوریه سال بعد به کشورهای عضو شینگن سفر کند یعنی ۱۸۰ روز، ولی فقط ۹۰ روز می تواند در این منطقه اقامت داشته باشد.

اگر برای متقاضی کد مندرج در ویزای شخص یک باشد بدین معنی است که مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳ برای او ۱۵ روز است و بیشتر از این زمان نمیتواند در این منطقه حاضر باشد و اگر به هر دلیلی حتی یک روز بیشتر از مدت اعتبار ویزا در این حوضه اقامت داشته باشید امکان مواجه شدن با جریمه خواهید بود و حتی نام شما در لیست سیاه تمامی سفرهای عضو شینگن نیز ثبت می شود و دیگر امکان درخواست ویزای شینگن برای شما مقدور نمی باشد.

ویزای شینگن چندبار

شاید تا به حال ویزای چند بار ورود را شنیده اید و برایتان سوال پیش آمده که ویزای چند بار ورود چیست؟ این بدان معناست که پس از اخذ این نوع ویزای شینگن می توانید صرف مدت زمان اعتبار ویزا هر چند بار که می خواهید وارد حوضه شینگن شوید.

ویزای شینگن چندبار ورود یک ساله

مواقعی میتوانید این نوع ویزای شینگن را درخواست کنید که ظرف مدت دو سال گذشته از این ویزا استفاده کرده باشید.

ویزای شینگن چند بار ورود سه ساله 

این نوع ویزا به متقاضیانی اعطا می شود که ویزای چند بار ورود اعتبار یک ساله را در دو سال گذشته دریافت کرده و با رعایت قانون از آن استفاده کرده است.

ویزای شینگن چند بار ورود پنج ساله 

این ویزا به متقاضیانی اعطا می شود که ظرف سه سال گذشته از ویزای چند بار ورود با اعتبار حداقل دو سال استفاده کرده باشند.

می توانید ویزای چند بار ورود را برای تمام هدف های مختلف سفر به حوضه شینگن ( کاری ، درمانی و غیره )
به طور کلی می توان گفت که تفاوت میان ویزا ها مدت اعتبار ویزا است و شما می توانید طی مدت مشخص شده فقط به آن کشور رفت و آمدداشته باشید.

در این مقاله از رگنا تریپ سعی شد شما را با مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید