Contact to us

وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا - جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن کشور رم ‌ است و از نظر ظاهری شکل قلمرو آن مشابه چکمه است، همچنین یکی از بزرگ ترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیبل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. ایتالیا با کشورهای سوئیس، اتریش، فرانسه و اسلوانی همسایه است.

به دلیل این که کشور ایتالیا در حوزه شینگن قرار گرفته است و برای سفر به آن می‌توان از ویزای توریستی شنگن نیز استفاده کرد، ریجکت ویزای ایتالیا معمولاً به ندرت اتفاق می‌افتد اما شاید برایتان سوال باشد که به چه دلایلی ممکن است ویزای ایتالیا ریجکت شود و نحوه اعتراض به آن چگونه است؟

وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا – کشور ایتالیا در حوزه شینگن قرار گرفته است و برای سفر به آن می‌توان از ویزای توریستی شنگن نیز استفاده کرد، ریجکت ویزای ایتالیا معمولاً به ندرت اتفاق می‌افتد اما شاید برایتان سوال باشد که به چه دلایلی ممکن است ویزای ایتالیا ریجکت شود و نحوه اعتراض به آن چگونه است؟

در صورت ریجکت ویزای ایتالیا این امکان وجود دارد که بتوانید تا ۳۰ روز بعد از ریجکت به نتیجه آن اعتراض کنید. در غیر این صورت می‌توانید بعد از گذشت ۶ ماه از ریجکت ویزای خود بدون اعتراض، دوباره ویزای ایتالیا درخواست دهید.

دریافت وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا – شما برای دریافت ویزای ایتالیا باید از کنسولگری این کشور وقت سفارت دریافت کنید. که برای انجام وقت سفارت به دو روش از طریق آنلاین و از طریق کارگزاری اقدام کنید. با مراجعه به وب سایت رسمی سفارت ایتالیا و دریافت وقت به صورت آنلاین، از آنجایی که وقت‌هایی که توسط سفارت ایتالیا باز می‌شود ساعت معینی ندارند و به دلیل اینکه حجم بالای تقاضا به سرعت پر می‌شوند این روش کمی سخت تر است.

وقت سفارت ایتالیا

شرایط اخذ ویزای ایتالیا 

وقت سفارت ایتالیا – برای گرفتن ویزای ایتالیا راه دشواری در پیش ندارید تنها شرط مهم که برای اخذ ویزای ایتالیا وجود دارد تمکن مالی و گردش حساب ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی می باشد. اشتباه رایجی که بین متقاضیان ویزای ایتالیا و حتی کارگزاران ویزای این کشور وجود دارد این است که فکر می ‌کنند افسر سفارت به منابع مالی آن ها توجه می کند!

در صورتی که اینگونه نیست و شما می‌ توانید حسابی را که در چرخش بوده را تا یک هفته مانده به وقت سفارت با وارد کردن مبالغی ( تا ۲۰۰ میلیون تومان ) برای ارائه آماده کنید. اگر شما تا به حال سفر خارجی نداشته باشید با یک گردش حساب و تمکن مالی خوب می توانید ویزای ایتالیا بگیرید.

انواع ویزای ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا 

 ایتالیا که در منطقه کشور هایی اروپایی و در حوزه کشور های شنگن است فقط با داشتن ویزای توریستی یا شنگن می‌ توانید به این کشور سفر کنید. ویزای توریستی کشور ایتالیا از جمله پرتقاضا ترین ویزاهاست که شامل دلایل متفاوتی از جمله : سفرهای گردشگری، بازدید از نمایشگاه‌ ها، بیزینس و آموزش‌های کوتاه مدت است.

ویزای ترانزیت ایتالیا

ویزای ترانزیت به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول برای کسانی است که مقصد سفرشان ایتالیا نیست و فقط قصد جا به جایی پرواز را دارند و از فرودگاه خارج نمی‌شوند. دسته دوم برای کسانی است که مقصد سفرشان ایتالیا ولی می‌توانند ۵ روز در ایتالیا بمانند و از فرودگاه خارج شوند.

ویزای ملی ایتالیا

ویزای بلند مدت که ویزای ملی ایتالیا نیز نام دارد یکی دیگر از انواع ویزای این کشور می باشد . ویزای ملی ایتالیا برای تحصیل ، کار و تجارت برای اقامت طولانی مدت صادر می شود.

ویزای دانشجویی ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین کشور‌ها برای ادامه تحصیلات عالی و پایه گذاری قوی برای زندگی حرفه‌ای شماست. دانشگاه‌های ایتالیا به دلیل ارائه آموزش در سطح جهانی، امکانات تحقیقاتی پیشرفته، فرصت‌های کاری عالی، کارآفرینی و ادامه تحصیل مشهور هستند. موسسات آموزش عالی ایتالیا یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی در اروپا هستند.

ایتالیا همچنین به دلیل فرهنگ سازگاری که پذیرای دانشجویان از کشورهای مختلف جهان است، شناخته شده است. دانشجویان بین المللی بیشتر در دانشگاه‌های شهرهایی مانند میلان، رم و غیره تحصیل می‌کنند.

کشور ایتالیا سالانه دانشجویان بسیاری را  در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می پذیرد .می توانید در این سه مقطع در دانشگاه های معتبر ایتالیا پذیرش گرفته و ویزای دانشجویی ایتالیا را دریافت کنید.

مدارک لازم ویزای دانشجویی

  • عکس پشت زمینه سفید
  • پاسپورت حداقل ۶ ماه اعتبار
  • معرفی نامه استاد برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ترجمه مدارک تحصیلی تا آخرین مدرک دریافتی همراه با ریز نمرات و تایید شده توسط وازت امور خارجه و دادگستری
  • مدرک زبان ایلتس حداقل ۵ یا تافل حداقل ۹۰

تمکن مالی ویزای ایتالیا 

 ثابت کردن تمکن مالی برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا یکی از مهم‌ ترین مدارکی است که باید ارائه کنید. هرگز تمکن مالی و گردش حساب غیر واقعی به سفارت ایتالیا ارائه ندهید ، چون مدارکی که به سفارت تحویل می‌دهید به طور کامل استعلام می‌ شود.

 برای تضمین ویزای توریستی ایتالیا  دو روش وجود دارد:

  • تمکن مالی مناسب: باید حداقل مانده حساب شما بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان باشد که باید تمکن مالی شما به یورو صادر شود.
  • گردش حساب بالا: برای ویزای توریستی گردش حساب سه ماهه اخیر برای این کشور اهمیت دارد. همچنین در گردش حساب میزان مبالغ ورودی و خروجی و تعداد تراکنشات حائز اهمیت است.

مدارک لازم ویزای توریستی 

 تمامی مدارک شما باید به صورت رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود، مدارک ویزای توریستی عبارتند از:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار و یک صفحه خالی
  • کلیه پاسپورت ‌های قبلی به همراه ویزاهای اخذ شده
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای ایتالیا
  • عکس یک قطعه
  • ترجمه و اصل تمامی اسناد ملکی
  • ترجمه و اصل گواهی اشتغال به کار
  • ترجمه و اصل سوابق بیمه تامین اجتماعی
  • پرینت برگه وقت سفارت
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما به همراه واچر هتل
  • ارائه دعوتنامه ( در صورت وجود

وقت سفارت ایتالیا

مدت زمان جواب ویزای ایتالیا

 مدت زمان پاسخگویی به درخواست ویزای توریستی تقریباً ۱۵ روز کاری است و این زمان ممکن است تا ۳۰ روز افزایش یابد. در خصوص پرونده های خاص، جهت بررسی دقیق تر شرایط ممکن است حتی بیشتر از ۳۰ روز نیز زمان صرف گردد.

وقت فوری سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا – اگر شما برای انجام کار ضروری نیاز به وقت سفارت فوری داشته باشید، در این زمان شما باید اقدام به دریافت وقت فوری سفارت ایتالیا را انجام دهید، برای دریافت این وقت باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید، اما وقت سفارت سریع‌تر و در زمانی کمتری به شما داده می شود. به طور کلی مدت زمان صدور ویزای ایتالیا بین ۳ تا ۴ هفته می‌باشد که در صورتی که اقدام به اخذ فوری وقت سفارت نمایید این زمان کمتر می‌شود

نتیجه گیری 

ایتالیا یکی از زیبا ترین کشور های اروپایی عضو شنگن است و همان طور که می دانید برای ورود به این کشور باید ویزای شنگن داشته باشید.

این کشور سخت گیری کمتری نسبت به مابقی کشور های حوزه شنگن دارد به همین علت است به متقاضیانی که سابقه سفر به حوزه شنگن را ندارند توصیه می کنیم از طریق ایتالیا اقدام به ویزای شنگن کنند.

زنبیل خرید