مصاحبه ویزای شینگن ۲۰۲۳

مصاحبه ویزای شینگن ۲۰۲۳ - شرکت در محاسبه ویزای شنگن یکی از مراحل دشوار اخذ ویزای شنگن است. باید در این مصاحبه شما به درستی به سوالات پاسخ دهید و باید ثابت کنید که شرایط و شایستگی دریافت ویزا را دارید. مصاحبه ویزای شنگن در سفارت کشور مورد نظر شما انجام میشود و اصولاً بین ۵ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد.

روز مصاحبه در خصوص ویزای شنگن را نباید یک جلسه فرمالیته و راحت بدانید بلکه باید جلسه مهم جهت ارتباط عمیق تر در رابطه با هدف، برنامه و دلیل سفر خود بدانید . پس از جلسه مصاحبه ویزای شنگن ، آفیسر، پرونده را به این پرسش می رساند که آیا درخواست شما باید موجب اخذ ویزا شود یا خیر ؟

ما در این مقاله سعی داریم که برخی از مهمترین سوالات مصاحبه ویزای شنگن را با هم مطالعه کنیم. و سعی می کنیم پاسخ هایی را بر اساس تجربه که ثابت شده تا بتواند افسر پرونده را در خصوص ویزا شدنتان مجاب کند در اختیارتان قرار دهیم.
باید به این نکته توجه کنید که هر گونه تناقضی در پاسخ های ارائه شده می تواند به راحتی موجب ریجکت ویزای شنگن شما شود. پس نیاز است با دقت کامل این مطالب را مطالعه کنید.

مصاحبه ویزای شینگن 2023

مهمترین سوالات روز مصاحبه ویزای شنگن

مهمترین سوالات روز مصاحبه ویزای شنگن عبارتند از:

  1.  آیا شما متاهل هستید ؟
    اگر پاسخ شما مثبت است ، شغل همسرتان چیست؟ و تاریخ ازدواج تان چه موقع است؟
    اگر شما متاهل هستید باید تاریخ دقیق ازدواجتان را اعلام کنید, هرگونه تردید و یا اشتباه در تاریخ ازدواج به معنی عدم صداقت شما تعبیر می شود. ولی اگر متاهل نیستید فقط بگوییم مجرد هستم و یا متارکه کرده ام.
  2. : آیا بیمه مسافرتی شینگن دارید؟
    در مقاله های گذشته درباره اهمیت بیمه مسافرتی شینگن صحبت کردهایم، همانطور که می دانید یکی از الزامات اخذ ویزای شنگن داشتن بیمه مسافرتی معتبر است و حتماً باید بیمه مسافرتی خود را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید و به افسر ویزا نشان دهید.
  3.  چرا به ویزای یک ماهه و یا سه ماهه نیاز دارید؟ آیا می توانید سفر را کوتاه کنید ؟
    اگر شما از طریق آژانس های مسافرتی اقدام نکرده باشید برنامه سفرتان با تورهای مسافرتی هم هماهنگ شده نیست، حتماً باید خاطرنشان کنید که میخواهید از جاذبه های گردشگری در کشورهای تحت پوشش شنگن هم دیدن کنید و برای مسافرت با ویزای ۱۰ روزه قادر به انجام نیست.
  4.  آیا تا به حال به کشورهای دیگر سفر کرده اید؟
    شما باید در پاسخ به این سوال کشورهایی که به آن سفر کرده اید را توضیح دهید. پاسخ به این سوال در روز مصاحبه برای بررسی فاکتور سابقه سفر و یا همان تراول هیستوری است.
  5.  آیا در سفر همراه دارید؟
    باید به این سوال با بله یا خیر پاسخ دهید. اما فراموش نکنید در صورت داشتن همراه باید نسبت وی را با خود بگویید.

    پرسش و پاسخ های ویزای شنگن
  6.  آیا فرزند دارید؟
    اگر بله چند سالشان است و چه کار می کنند؟ گاهی اوقات به یاد آوردن تاریخ دقیق تولد فرزندتان یا حتی شغل و محل کار آنها در روز مصاحبه دشوار میشود. بنابراین حتماً قبل از مصاحبه تاریخ تولد فرزندان و نام دانشگاه و رشته تحصیلی آن ها را مرور کنید تا در روز مصاحبه دچار مشکل نشوید.
  7.  آیا امکان مشاهده مدارک مالی شما را دارم؟
    بدون کوچکترین تعلل و یا امتناعی مدارک مالی خود را به افسر پرونده نشان دهید.
  8.  چطور مطمئن باشیم که شما قبل از پایان اعتبار ویزا، به کشورتان باز خواهید گشت؟
    این سوال یکی از مهم ترین سوالات ویزای شینگن در روز مصاحبه است و پاسخ شما به این سوال بسیار مهم است. با اشاره دقیق به پیوندهای خویشاوندی خود در کشور مبدا (همسر، فرزندان، پدر و مادر..) موقعیت شغلی، تحصیلات نیمه کاره، دارایی ها و … افسر ویزا را متقاعد کنید که دلایل بسیاری برای بازگشت به کشور خود دارید.
  9.  آیا اعضای خانواده دوستانی دارید که در منطقه شنگن زندگی کند؟
    حتماً قبل از مصاحبه یک فهرست از تمام اعضای خانواده یا دوستانتان که در منطقه شنگن زندگی می کنند تهیه کنید. چون اگر در طول مصاحبه کسی را از قلم بیندازید، ممکن است که سفارت این موضوع را به عنوان تلاش برای فرار از پاسخ دادن تلقی کند.
  10.  آیا با فرد یا افرادی که سابقه اقدامات تروریستی را داشته اند ارتباط دارید؟
    بهتر است به این سوال واکنش منفی نشان ندهید ولی با خونسردی از چنین اقداماتی در هر جای دنیا اعلام انزجار کنید و بگویید هیچ وقت با چنین افرادی ارتباط نداشته اید.
  11.  آیا نامه مرخصی برای طول سفر دارید؟
    یکی دیگر از سوالات ویزای شنگن در روز مصاحبه به نامه مرخصی شما مربوط است. حتماً نامه مرخصی از اداره، شرکت و یا سازمان محل خدمت خود به همراه مهر و امضای اصلی به همراه داشته باشید.
  12.  آیا بلیط هواپیما خرید و یا رزرو کرده اید؟
    با نشان دادن بلیط هواپیمایی خود و یا تایید رزرو بلیط رفت و برگشت به افسر پرونده نشان دهید که مصمم به سفر به کشور مقصد و بازگشت به کشور خودتان را دارید. و باید بدانید تنها رزرو بلیط هواپیما برای روز مصاحبه کفایت می کند.
  13. هزینه سفرتان چقدر است؟
    بهتر است پیش از حضور در مصاحبه ویزای شنگن با دقت تمامی هزینه های سفر خود را به طور تقریبی محاسبه کنید. باید با ارائه مدارک مالی خود و هزینه تخمینی سفر، فرد مسئول را قانع کنید که برآورد دقیقی از هزینه سفرخود دارید و می توانید این هزینه را تامین کنید.
  14.  چه مدت در اروپا خواهید ماند؟
    برنامه سفر خود را از بر باشید و تاریخ بلیط برگشت را به خوبی به خاطر بسپارید فراموش نکنید ( مدت اعتبار ویزای شینگن ) شما به برنامه سفرتان بستگی دارد و اگر تاریخ بازگشت خود را فراموش کنید و یا برنامه سفرتان را به خوبی بیان نکنید قطعاً دچار مشکل خواهید شد.
  15.  چه اطلاعاتی درباره کشوری که می خواهید به آن سفر کنید دارید؟
    اصولاً از طریق این سوال افسر ویزا میخواهد هدف شما را از این سفر بداند پس قطعاً باید از جاذبه های گردشگری کشور مقصد خود اطلاعات مختصری داشته باشید.
  16. حقوق بازنشستگی شما ماهانه چقدر است؟
    این مورد یکی از سوالات پرتکرار در روز وقت سفارت است که باید سریع و بدون شک پاسخ دهید. اگر عدد متقاضی با آنچه در مدارک شماست بیان کنید افسر ویزا را به تردید خواهید انداخت .
  17.  چه داراییهایی در کشورتان دارید؟
    در پاسخ به این سوال می توانید بدون مشکل تمام دارایی های خود را نام ببرید. مانند: ویلا، خانه، مغازه و … جزء دارایی های شما هستند.
  18. حیطه فعالیت شرکت شما چیست؟
    باید خلاصه ای از فعالیت اداره محل کار یا شرکت ارائه دهید. نیاز نیست به جزئیات اشاره کنید و تنها به حیطه فعالیت خود بپردازید کافی است .
    مصاحبه ویزای شینگن 2023
  19. در صورت ریجکت ویزا شینگن چه تصمیمی دارید؟
    با خونسردی برنامه کاری خود را در آینده مانند تحصیل و یا کارهای دیگر اشاره کنید و به افسر ویزا این اطمینان را می دهید که کارهای زیادی برای انجام در کشور خود دارید مانند: ادامه تحصیل، ادامه کار، و ….
  20. محل اقامت شما در طول سفر کجاست ؟
    این سوال هم یکی از مهم ترین سوالات ویزای شنگن در روز مصاحبه است و باید برای تمام مدت اقامت خود هتل رزرو کرده باشید و اگر دعوت نامه دارید و قرار است کسی میزبان شما باشد باید نام میزمان و آدرس محل سکونت وی را به طور دقیق بیان کنید.
  21. مالیات درآمد خود را پرداخت می کنید؟
    قطعاً پاسخی که انتظار دارند در برابر این پرسش بشنوند بله است. شما میتوانید با ارائه مدارک مالیاتی خود به او ثابت کنید که شهروندی مسئولیت پذیر هستید.
  22. در طول سفر از چه کشورهایی در حوزه شنگن دیدن خواهید کرد؟
    شما با داشتن ویزای شینگن میتوانید به ۲۷ کشور اروپا سفر کنید، قصد افسر پرونده از این سوال این است که مطمئن شود شما از برنامه سفر خود به طور کامل اطلاع دارید. اگر قصد دارید تور ترکیبی اقدام کنید باید بدانید چند شب در هر کشور می مانید. و نام تمام کشور های موجود در تور ترکیبی را با دقت اعلام کنید.
  23. هدف از سفرتان چیست؟
    قطعا این پرسش یکی از مهمترین سوالات روز مصاحبه است اگر برای گشت و گذار می روید و به صراحت آن را اعلام کنید اگر هدف دیگری مانند تحصیل، شرکت در نمایشگاه و یا درمان دارید بایداین مورد را هم صادقانه بگویید.
  24. تحصیلات شما چه میزان است ؟
    توضیحی در مورد آخرین مدرک تحصیلی و رشته آن که در آن تحصیل کرده اید ارائه دهید. ذکر آخرین مدرک تحصیلی، نام دانشگاه کفایت میکند. اما سال اخذ مدارک در تمام مقاطع تحصیلی را به خاطر بسپارید .
  25. آیا قرار است برای اولین بار به منطقه شینگن سفر کنید؟
    در صورتی که قبلاً به منطقه شنگن سفر کردید تاریخ ،محل و… جزئیات سفر خود را ذکر کنید.
    البته پرسش های بسیار دیگری نیز هستند که می توانند در فهرست مهمترین سوالات ویزای شینگن قرار گیرند. سوالاتی در خصوص کاری که انجام میدهید، افرادی که با شما زندگی می کنند و از این قبیل سوال ها و شما باید برای تمام این پرسش ها آماده باشید و باید بدانید که صداقت شما در این سوالات کلید موفقیت شما در روز مصاحبه می باشد.

 

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را با مصاحبه ویزای شینگن ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید