Contact to us

وقت سفارت سوئیس

وقت سفارت سوئیس نیز همانند اغلب کشور های حوزه شنگن از طریق دفتر VFS Global تهران واقع در هروی انجام می پذیرد. شرکت وی اف اس تهران به عنوان نماینده رسمی سفارت سوئیس جهت انجام امور مربوط به بررسی مدارک متقاضیان و انگشت نگاری از طرف دولت سوئیس برگزیده شده است. به این معنی که جهت تعیین وقت سفارت سوئیس دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارت سوئیس نبوده ، و می بایست از طریق مرکز وی اف اس اقدام نمود.

وقت سفارت سوئیس

سوئیس کشوری در تلاقی اروپای غربی، اروپای مرکزی و اروپای جنوبی است که از جنوب با ایتالیا، از غرب با فرانسه، از شمال با آلمان و اتریش و از شرق با لیخن اشتاین همسایه است. پایتخت این کشور شهر برن است و یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان به شمار می‌آید. زندگی و اخذ اقامت کشور سوئیس آرزوی بسیاری از افراد است.
اگر قصد سفر به این کشور را دارید باید ویزای شینگن و ویزای سوئیس را دریافت کنید. برای این امر، یعنی گرفتن وقت سفارت سوئیس ابتدا باید برای دریافت و اخذ ویزا اقدام کنید.

اما ممکن است برای شما سوالی پیش بیاید که چگونه وقت سفارت سوئیس بگیریم برای تعیین وقت سفارت سوئیس به چه مدارکی نیاز است و چه مراحلی را باید بگذرانید و چه مقدار باید هزینه کنید در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مهم و کاملی را با شما در میان بگذاریم.

چرا باید وقت سفارت سوئیس بگیریم؟

اگر می‌خواهید به سفارت سوئیس بروید برای انجام کارهایتان مثل گرفتن ویزای سوئیس اول باید برای گرفتن وقت سفارت سوئیس اقدام کنید به طور کلی برای رفتن به کل سفارتخانه‌های حوزه شنگن اول باید وقت گرفت و همینطور برای گرفتن ویزای سوئیس اقدام به گرفتن وقت سفارت سوئیس بکنید.

وقت سفارت سوئیس

دریافت وقت سفارت

دریافت وقت سفارت حضوری و آنلاین به معنی گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین از پورتال سایت رسمی سفارت کشور مورد تقاضا یا مراجعه حضوری به سفارت داخل ایران می‌باشد. برای گرفتن وقت سفارت حضوری متقاضی با مراجعه به سفارت تعیین وقت نماید اما امروزه اخذ وقت سفارت سوئیس فقط به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

با رزرو وقت سفارت سوئیس به صورت آنلاین می‌توانید به راحتی در تاریخ و ساعت انتخابی خودتان به سفارت سوئیس مراجعه کنید. راگناتریپ شما را در انجام کلیه امور مربوط به اخذ ویزا از جمله آماده کردن مدارک ویزای سوئیس و در کمترین زمان ممکن می توانید وقت سفارت سوئیس بگیرید. پس با توجه به برنامه و زمان سفرتان می‌توانید اقدام به اخذ وقت سفارت کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وقت سفارت سوئیس

مدارک لازم برای اخذ ویزای سوئیس به شرح زیر می‌باشد:
• دو قطعه عکس ۳/۵ در ۴/۵ ( به صورت رنگی و تمام رخ )
• اصل پاسپورت (که باید دارای دو صفحه خالی و سه ماه اعتبار بیشتر از زمان سفر به سوئیس)
• شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آنها
• افراد کمتر از ۱۸ سال دارای فرم تقاضای متفاوتی هستند که آن فرم را باید والدین فرد امضا کنند. سند ملکی که به نام متقاضی باشد.
• اگر فرد دارای دعوتنامه است ارائه آن الزامی است.
• در صورت عدم داشتن دعوتنامه، می‌بایست برگه واچر هتل را ارائه دهد.
• کپی بلیط رفت و برگشت
• اگر فرد در گذشته به کشورهای منطقه شنگن سفر کرده است از صفحات پاسپورت کپی ارائه دهد.
• فرم تقاضای ویزا (به صورت دقیق پر شده باشد.)
• سابقه ۶ ماه گذشته گردش حساب شخصی( برگه تایید امور بین‌الملل بانک الزامی است.)
• گواهی اشتغال به کار
• بیمه نامه مسافرتی

نکات مهم در گرفتن وقت سفارت سوئیس

با توجه به این نکات در تاریخ مشخص شده به سفارت مراجعه کنید.
• از همراه داشتن هرگونه سلاح سرد و گرم خودداری کنید.
• بدون تاخیر و راس ساعت مشخص شده به سفارت مراجعه کنید.
• از همراه داشتن هرگونه وسیله نقلیه اشتغال زا خودداری کنید.
• لباس رسمی و مرتب بپوشید.
• صادقانه و با آرامش به سوالات افسر سفارت پاسخ دهید.

اخذ وقت سفارت سوئیس چقدر طول می‌کشد؟

اخذ ویزای سوئیس در حدود ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد. پس از ارائه مدارک در حدود دو هفته طول می‌کشد تا سفارت جواب تایید یا رد درخواست شما را اعلام کند. به همین دلیل اخذ ویزای شینگن و همینطور ویزای سوئیس یک ماه الی یک ماه و نیم زمان بر است.

هزینه وقت سفارت سوئیس فوری و عادی

در هنگام مراجعه به سفارت سوئیس باید مقداری پول هم به صورت ریالی و هم به صورت یورو به همراه خود داشته باشید. این هزینه‌ها شامل هزینه انگشت نگاری و هزینه خدمات کارگزاری گلوبال (Global) است. هزینه انگشت نگاری هم به صورت یورو و هم به صورت ریالی پرداخت می‌شود. ولی هزینه خدمات کارگزاری فقط به صورت یورو پرداخت می‌شود. باید بدانید که هزینه صدور ویزا به صورت نقدی پرداخت می‌شود. در این صورت باید اسکناس‌های سالم و بدون تاشدگی همراه خود داشته باشید.

وقت سفارت سوئیس

آدرس سفارت سوئیس در تهران

در ایران کشور سوئیس سفارت دارد و همین امر سبب شده که شما دیگر نیاز به سفر به کشور دیگر نداشته باشید تا بخواهید برای اخذ ویزای توریستی سوئیس یا انواع ویزای دیگر این کشور اقدام کنید. بدین منظور می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

افرادی که می خواهند با وی اف اس گلوبال سوئیس ارتباط برقرار کنند با توجه به اطلاعات سایت رسمی سفارت سوئیس از سه روش زیر امکان پذیر است:

از طریق آدرس خیابان الهیه – خیابان شریفی‌منش – خیابان یاسمن – پلاک ۲
از طریق آدرس ایمیل tehran.visa@eda.admin.ch
از طریق شماره تماس ۲۲۰۰۸۳۳۳ – ۰۲۱

شایان ذکر است این مجموعه به عنوان نماینده قانونی خدمات سفارت سوئیس بوده و تنها در روزهای جمعه، شنبه و تعطیلات رسمی کشور سوئیس که در ادامه به آن اشاره می کنیم تعطیل می باشد. vfs گلوبال کشور سوئیس از ساعت ۹ تا ۱۵ آماده ارائه خدمات در زمینه درخواست‌های ویزا، دریافت و عودت مدارک و پاسخگویی به متقاضیان انواع ویزای کوتاه‌مدت و … است، همچنین در ساعت های ۱۵ تا ۱۷ این نماینده مشغول به جمع آوری و دریافت پاسپورت از سمت متقاضیان است.

سخن پایانی

به طور کلی برای سفر به منطقه شینگن شما نیاز دارید که ویزای شینگن را دریافت کنید. ویزای توریستی سوئیس از آن دسته از ویزاهای است که اگر متقاضی مسیر دریافت ویزا را به درستی به اتمام برساند به راحتی ویزای توریستی سوئیس خود را دریافت می‌کند و به دلیل اینکه کشور سوئیس در ایران سفارتخانه فعال دارد تمام مراحل ویزا در ایران قابل پیگیری است و می‌تواند به راحتی وقت سفارت سوئیس را اخذ کند.
شما برای تور اروپا و همینطور تور سوئیس نیاز به دریافت وقت سفارت دارید بهتر است برای دریافت بهترین تور سوئیس با راگناتریپ در ارتباط باشید تا متخصصان ما بتوانند شما را در خصوص تور اروپا و تور سوئیس راهنمایی کنند.

زنبیل خرید