Contact to us

وقت سفارت اسپانیا

وقت سفارت اسپانیا - شما برای سفر با تور اروپا و همینطور تور اسپانیا نیاز به اخذ ویزای شینگن دارید. برای دریافت ویزای اسپانیا، ابتدا باید وقت سفارت اسپانیا بگیرید.

حتماً برایتان در مورد چگونگی گرفتن وقت سفارت اسپانیا، مراحل و مدارک مورد نیازتان سوال ایجاد شده است. با خواندن این مطلب می‌توانید در مورد وقت سفارت اسپانیا اطلاعات لازم را کسب کنید.

نکته قابل توجه این است که در حال حاضر تمامی محدودیت‌های کرونایی سفر به اسپانیا حذف شده است و  دارندگان ویزای اسپانیا، نیازی به ارائه کارت واکسن، تست منفی PCR،  گواهی بهبود کرونا یا قرنطینه در بدو ورود به این کشور ندارند.

وقت سفارت اسپانیا مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری باید به کارگزاری ویزای این کشور مراجعه کنید. کارگزاری BLS وظیفه تعیین وقت سفارت اسپانیا و امور مربوط به آن را در تهران به عهده دارد. اگر عجله دارید بهتر است وقت سفارت فوری بگیرید.

وقت سفارت اسپانیا

ویزای شینگن کشور اسپانیا

ویزای شینگن از پرطرفدارترین ویزاها است. ویزای شنگن مختص کشورهای عضو پیمان شینگن است که برای دریافت آن باید بعد از تعیین وقت سفارت اسپانیا با تمامی مدارک خود بدون کم و کاستی به سفارت مراجعه کرده و پس از تعیین صلاحیت شما ویزا برای شما صادر می‌شود.

به طور کلی ویزای اسپانیا به چهار گروه A,B,C,D تقسیم بندی شده است که بسته به هدف سفر شما هر کدام ویژگی هایی دارند.

ویزای نوع A : در این نوع ویزا شما مجاز به گذر از کشور اسپانیا هستید و مجاز به خارج شدن از فرودگاه و منطقه شنگن نیستید.

ویزای نوع B : ویزای اسپانیایی که ۳ ماه به شما اجازه ورود و خروج از اسپانیا را می‌دهد.

ویزای نوع C : این نوع ویزا، ویزای توریستی اسپانیا است که با داشتن آن می‌توانید ۹۰ روز در اسپانیا به گردشگری بپردازید.

ویزای نوع D : این نوع ویزا مورد استفاده تجار است. دارندگان این ویزا اجازه چندین بار ورود و خروج از اسپانیا را دارند.

مراحل تعیین وقت سفارت اسپانیا

اولین مرحله برای گرفتن وقت، مراجعه به وب سایت این سفارت و پر کردن فرم‌های لازم است. اما از آنجایی که تعیین وقت سفارت اسپانیا در ایران توسط کارگزاری BLS صورت می‌گیرد. شما ابتدا باید وقت حضور در کارگزاری BLS را به صورت اینترنتی تعیین کنید.

در روز موعود شما باید به دفتر کارگزاری مراجعه کرده و مدارک لازم را تحویل داده و کارهای مربوط به انگشت نگاری را انجام دهید. در واقع برای گرفتن وقت سفارت اسپانیا باید ابتدا به کارگزاری BLS سفارت مراجعه کنید و پس از تکمیل مدارک، وقت سفارت را بگیرید.

اخذ وقت فوری سفارت اسپانیا

انواع وقت سفارت اسپانیا (عادی و فوری)

وقت فوری این امکان را به شما می‌دهد تا در بازه زمانی کمتر از یک ماه به سفارت مراجعه کنید. این وقت را باید هنگامی اخذ کنید که برنامه خاصی برای سفر خود دارید. مانند شرکت در یک جلسه، بازدید از یک نمایشگاه، مشکلات پزشکی و…

با وقت عادی می‌توانید در بازه زمانی مشخص اما طولانی‌تر به سفارت مراجعه کنید. این وقت بیشتر از یک ماه زمان می‌برد. اگر برنامه خاصی برای سفر خود ندارید و تنها قصدتان سفر کردن به این کشور است، بهترین انتخاب وقت عادی سفارت اسپانیا است. شما در این بازه زمانی می‌توانید مدارک خود را تکمیل، ترجمه و به سفارت ارائه دهید.

اگر قصد اخذ وقت سفارت اسپانیا را دارید با توجه به هزینه مازادی که پرداخت می‌کنید، زمان کمتری هم برای حضور در دفتر BLS و انگشت نگاری دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که ناقص بودن حتی یکی از مدارک ارائه شده توسط شما می‌تواند منجر به ریجکت شدن پرونده ویزای شینگن شما شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ وقت سفارت اسپانیا

در روند تعیین وقت خود تنها به عکس واضح و یا اسکن پاسپورت خود نیاز دارید. با این حال در زمان مراجعه به کارگزاری، برای دریافت ویزای خود باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید. البته این مدارک به صورت کلی بیان شده‌اند و در موارد مختلف شاید اندکی متغیر باشند.

  1.  فرم درخواست ویزا
  2.  دو عدد عکس
  3.  پاسپورت معتبر
  4.  ارائه برگ تمکن مالی
  5.  بلیط رفت و برگشت هواپیما
  6.  رزرو هتل
  7.  اصل و ترجمه مدارک ملک
  8.  بیمه مسافر
  9.  گواهی اشتغال به تحصیل یا کار
  10.  رسید پرداخت هزینه ویزا

کلیه مدارک مورد نیاز برای سفارت این کشور باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند، البته مدارک ترجمه شده تنها باید مهر دارالترجمه را داشته و نیازی به تایید وزارت امور خارجه یا دادگستری نیست.

هزینه اخذ وقت سفارت اسپانیا چقدر است؟

برای اینکه بتوانید ویزا اخذ کنید باید هزینه‌ای را به سفارت بپردازید. این هزینه به صورت نقدی از متقاضیان دریافت می‌شود. با توجه به سن این هزینه متفاوت است.

افراد زیر ۶ سال برای اخذ ویزا از پرداخت هزینه معاف هستند. افراد بین ۶ تا ۱۲ سال هم تقریباً نصف این هزینه را باید پرداخت کنند. اگر وقت فوری بخواهید این هزینه باز هم بیشتر خواهد شد.

وقت سفارت اسپانیا 2023 | اخذ وقت فوری سفارت اسپانیا

نکاتی در مورد وقت سفارت اسپانیا

شما باید نکاتی را رعایت کنید تا موفق به اخذ وقت سفارت اسپانیا بی ال اس شوید این نکات شما را راهنمایی می‌کنند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن ویزا را اخذ کنید البته مشاورین مجرب راگنا تریپ نیز در خدمت شما هستند تا شما را در این راه یاری کنند.

اولین نکته این است که راس ساعت و تاریخ مشخص به سفارت بروید تا مصاحبه انجام شود در صورتی که تاخیر داشته باشید سفارت از ورود شما جلوگیری می‌کند با حفظ آرامش و صداقت به افسر پاسخ دهید و با لباس رسمی و مرتب به سفارت مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که اخذ ویزای شنگن اسپانیا کمی دشوارتر از سایر کشورها است پس باید برای اخذ این ویزا تمام نکات را بدانید واحد پول این کشور یورو است و هزینه صدور ویزا هم به صورت نقدی دریافت می‌شود. فراموش نکنید که کل مبلغ را به صورت اسکناس به سفارت پرداخت کنید.

تعیین وقت سفارت اسپانیا در تهران

سفارت اسپانیا در تهران در آدرس دروس، بلوار شهرزاد، کوچه اول شرقی، پلاک ۱۰ واقع شده است. بخش خدمات ویزا و کنسولی این سفارت تعطیل می‌باشد و شما باید برای وقت سفارت به آدرس پاسداران، خیابان نارنجستان چهارم، مجتمع آرتمیس یک، طبقه دوازدهم، واحد ۵ مراجعه کنید.

ساعات کاری این مرکز برای تحویل مدارک از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ساعت ۱۶ و برای تحویل گذرنامه در در همان روزها، از ساعت ۱۴ تا ساعت ۱۶ می‌باشد.

لینک ورود به سایت شرکت BLS
https://spainvisa-iran.com /

شما می توانید برای دریافت تور اسپانیا، ویزای توریستی اسپانیا و یا تور اروپا از مشاوران متخصص راگناتریپ کمک بگیرید .

زنبیل خرید