Contact to us

وقت سفارت فرانسه

وقت سفارت فرانسه - امروزه متقاضیان بسیاری برای اهداف توریستی، تحصیلی، کاری و یا حتی مهاجرتی اقدام به گرفتن ویزای فرانسه واخذ ویزای شینگن این کشور خوش رنگ و لعاب می‌نمایند. با افزایش میزان درخواست‌های متقاضیان از سفارت فرانسه در چند سال اخیر این کشور نیز همچون دیگر کشورهای اروپایی عضو حوزه شنگن نظیر اتریش، هلند و جمهوری چک از خدمات کارگزاری VFS GLOBAL برای رسیدگی به امور مختلف متقاضیان وقت سفارت فرانسه و اخذ ویزا استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی داریم به توضیح اطلاعات مراحل تعیین وقت سفارت فرانسه، لیست مدارک مورد نیاز، جزئیات مکانی و انواع خدمات VFS GLOBAL و سفارت فرانسه بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

وقت سفارت فرانسه

دریافت وقت سفارت فرانسه به صورت آنلاین

بهتر است برای وقت سفارت فرانسه از طریق روش‌های آنلاین اقدام کنید زیرا که در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید. شما برای این کار می‌توانید از بخش راهنمای سایت نیز کمک بگیرید تا راحت‌تر کار را انجام دهید.

  1.  فرم مشخص شده برای دریافت وقت سفارت فرانسه را با دقت پر کنید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید.
  2.  در این مرحله سعی کنید توضیح اضافه‌ای در ایمیل ارسال نکنید و مدارک نیز در این مرحله ارسال نمی‌شوند.
  3.  حتماً آدرس ایمیل معتبر در این فرم درج شود زیرا که تمامی اطلاعات از جمله کد رهگیری و زمان تعیین شده برای روز مصاحبه و اطلاعات بعدی به این آدرس ارسال خواهد شد، و اگر ایمیل نامعتبر باشد درخواست شما بی پاسخ خواهد ماند.
  4.  نام کاربری و رمز عبور خود را به یاد داشته باشید و فراموش نکنید.

تعیین وقت سفارت فرانسه به صورت حضوری

به احتمال زیاد با مراجعه حضوری به سفارت و درخواست وقت سفارت فرانسه به درخواست شما توجهی نشود و شما مجبور باشید مجدداً از روش آنلاین برای تعیین وقت سفارت فرانسه اقدام کنید و همچنین با این کار زمان زیادی را در ترافیک و راه رسیدن به سفارت هدر دهید پس توصیه ما استفاده از این روش نیست.

وقت سفارت فرانسه

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت فرانسه

  1. فرم تکمیل شده أخذ ویزای فرانسه به همراه ترجمه آن
  2.  عکس رنگی فرد متقاضی با پس زمینه روشن در ابعاد ۵/۳ در ۵/۴
  3.  اصل پاسپورت با مدت زمان اعتبار حداقل ۳ ماه پس از پایان مدت ویزای فرانسه (اگر ویزای شنگن هم موجود است باید آن را ارائه داد)
  4.  مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آن
  5.  سند ازدواج برای افراد متأهل که قصد سفر باهم را دارند؛ اگر فردی با تبعه فرانسه ازدواج کرده باشد باید سند و گواهی ازدواج خود را به سفارت ارائه دهد. اگر فرزندی هم متولد فرانسه باشد باید گواهی تولد و مدارک هویتی خود را ارائه دهد.
  6.  فرم دعوتنامه از سوی کارفرما برای متقاضیان ویزای کار و یا از سوی فرزندان و اقوام برای متقاضیان ویزای توریستی یا دیدار فرزندان در فرانسه
  7.  اسناد و مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی فرد متقاضی ویزای فرانسه؛ در این قسمت باید پرینت فیش بانکی، صورتحساب گردش ۳ ماه آخر حساب بانکی متقاضی، اسناد بانکی و ترجمه آن و یا گواهی حامی مالی فرد متقاضی ویزای فرانسه تهیه شود.
  8.  ارائه بیمه نامه پزشکی بین المللی
  9.  ارائه آدرس محل اقامت در فرانسه برای افرادی که دارای دعوتنامه هستند و یا اعلام آدرس هتل محل اقامت به همراه فرم رزرو هتل
  10.  فرم تکمیل شده ویزا برای هر یک از اعضای خانواده
  11.  گواهی نامه اشتغال به کار برای کارمندان و یا اسناد مالکیت کسب و کار مانند جواز کسب یا ثبت شرکت متعلق به کارفرمایان و مدیران
  12.  گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان
  13.  ارائه فرم دعوتنامه از دانشگاه پذیرش کننده در فرانسه
  14.  تکمیل فرم تعهد نامه و ارائه چک بانکی به عنوان ضمانت

مشخص کردن نوع ویزا برای رزرو وقت سفارت

برای گرفتن وقت سفارت فرانسه باید در ابتدا نوع ویزای مورد نظرتان را مشخص کنید. به این دلیل که تنها برای ویزای توریستی فرانسه می‌بایست به کارگزاری VFS مراجعه کنید. رزرو وقت سفارت فرانسه برای ویزاهایی همچون تحصیلی، پیوستن به خانواده و…. باید از طریق ارسال ایمیل به سفارت صورت گیرد.

وقت فوری سفارت فرانسه

وقت فوری بدین معناست که در زمان زودتر از حالت معمول اجازه خواهید داشت در سفارت فرانسه حضور به عمل آورید و مدارک خود را ارائه کنید. این وقت‌های فوری معمولاً برای کسانی استفاده می‌شود که برای اخذ ویزا عجله دارند و می‌خواهند هرچه زودتر به خاک فرانسه برسند.

اما در واقع فرانسه این امکان را فراهم نمی‌آورد که به طور مثال برای ویزای توریستی فرانسه افراد بتوانند به صورت فوری از سفارت‌های فرانسه نوبت دریافت کنند. برای تمامی افراد وقت به صورت عادی ارائه می‌شود که معمولاً یک ماه بعد از درخواست است.

سفارت فرانسه تنها در یک صورت وقت فوری ارائه می‌دهند. زمانی که شما دعوتنامه پزشکی به همراه مدارک داشته باشید و در دعوتنامه شما تاریخ سفر ذکر شده باشد در این صورت شما قادر خواهید بود در یک هفته کاری دعوتنامه دریافت کنید.

چه کسانی باید وقت سفارت فرانسه را دریافت کنند؟

همه افراد با هر سنی که قصد تور فرانسه را دارند باید وقت سفارت فرانسه را دریافت کنند. البته افراد زیر ۱۲ سال، نیازی به حضور در سفارت فرانسه را ندارند و مدارک آنها می‌تواند توسط والدین یا قیم قانونی آنها به سفارت تحویل داده شود. بنابراین همه افراد باید به صورت جداگانه، وقت سفارت فرانسه را دریافت کنند.

زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای فرانسه

پس از دریافت وقت سفارت فرانسه و مصاحبه و بررسی مدارک، حدود ۱۴ روز کاری زمان می‌برد تا نتیجه مصاحبه از سوی فرانسه اعلام شود.

بنابراین افرادی که قصد سفر به کشور فرانسه را دارند باید حداقل یک ماه پیش از تور فرانسه خود، اقدام به دریافت وقت سفارت فرانسه نمایند. اگر درخواست ویزای شما به هر دلیلی از سوی سفارت رد شود، شما می‌توانید در زمان تعیین شده از سوی سفارت، مجدداً درخواست خود را به سفارت تحویل دهید.

اخذ وقت فوری سفارت فرانسه

هزینه وقت سفارت فرانسه

در روز مراجعه به دفتر VFS باید ۴۰ یورو به صورت نقدی بابت خدمات ثبت اطلاعات انگشت نگاری و ارسال پرونده ویزا به کارگزاری vfs پرداخت کنید این مبلغ را نمی‌توان به صورت آنلاین یا رالا پرداخت کرد.

اگر در خارج از تهران سکونت داشته باشید باید ۵/۵ یورو به این مبلغ اضافه کنید. و اگر بخواهید خودتان وقت سفارت فرانسه بگیرید می‌بایست ابتدا ۲۰۰ هزار تومان به صورت آنلاین قبل از رزرو وقت پرداخت کنید. این مبلغ بعد از حضور در کارگزاری به حسابتان بازگردانده خواهد شد و این مبلغ فقط برای جلوگیری از رزرو وقت‌های سفارت توسط ربات‌ها اخذ می‌شود.

آدرس سفارت فرانسه در تهران

تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۴_۶۶
شماره تماس: ۰۲۱۶۴۰۹۴۰۰۰

جمع بندی:
کسانی که تور اروپا را برای سفر خود انتخاب می‌کنند باید حتماً ویزای شنگن را دریافت کنند که کشور فرانسه هم از این امر مستثنا نیست، و برای ورود به کشور فرانسه نیز باید ویزای این کشور و وقت سفارت فرانسه را اخذ کنید.

متخصصان ما در راگناتریپ می‌توانند به شما در سفر به تور اروپا و دریافت انواع ویزاها کمک کنند، شما می‌توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۷۸۲۹۳۹_۰۲۱۸۸۷۸۲۹۴۰ در تماس باشید.

زنبیل خرید