مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۵

اگر شما برنده خوش شانس لاتاری هستید و با صفحه برندگان لاتاری روبرو شدید قطعاً خیلی خوشحال می‌شوید و اولین سوالی که بعد از خوشحالی ذهن شما را مشغول خواهد کرد این است که حالا بعد از برنده شدن چه کاری باید انجام دهید؟ اما این را باید بدانید که با برنده شدن در لاتاری به معنی این که ویزای آمریکای شما آماده است نیست، در واقع تعداد ویزای لاتاری از تعداد برندگان کمتر است. در واقع تمامی برندگان شرایط وارد شدن به آمریکا را ندارند. مورد بعدی که باید به آن توجه کنید این است که اگر شما برنده لاتاری شده ‌اید فقط زمان محدودی برای انجام کارهای خود و گرفتن ویزای لاتاری دارید.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری 2025

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۵ –  بنابراین اگر شما اطلاع نداشته باشین که بعد از برنده شدن لاتاری چه کاری باید انجام دهید زمان را از دست داده‌اید و قطعاً نسبت به سایر برندگان لاتاری شکست می‌خورید. به همین راحتی بزرگترین شانس زندگی خود را از دست داده‌اید.
اگر شما جزو برندگان خوش شانس لاتاری هستید در ادامه این مقاله نکات مربوط به بعد از برنده شدن لاتاری تا گرفتن ویزا را برای شما خواهیم گفت تا شما با اطلاعات کافی و آگاهی کامل برای گرفتن ویزا قدم بردارید.

بعد از برنده شدن در لاتاری

افرادی که در لاتاری ثبت نام می‌کنند چون مطمئن نیستند که برنده می‌شوند یا خیر، در نتیجه هیچ برنامه‌ ریزی قبلی برای مهاجرت خود ندارند. بنابراین وقتی خبر برنده شدن لاتاری به شما می‌رسد بعد از کلی خوشحالی شما دچار استرس و سردرگمی می ‌شوید که حالا باید چه کاری انجام دهید. این استرس کاملاً طبیعی است چون که هیچ کسی از قبل نه اطلاعی از برنده شدن لاتاری دارد و نه آمادگی قبلی برای مهاجرت خود دارند.
در چنین شرایطی شما باید اطلاعات کافی داشته باشید و تمام احتمالات آن را بدانید و مراقب باشید.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری 2025

بزرگترین اشتباهات برندگان لاتاری و خطرات پیش روی آن ها

همانطور که گفتیم برندگان لاتاری زمان بسیار محدودی برای انجام کارهای خود دارند در نتیجه جای هیچ اشتباه یا اتلاف وقتی نیست. بنابراین هر چقدر که لازم است شما باید چه کارهایی انجام دهید بیشتر لازم است که چه کارهایی انجام ندهید. از جمله اشتباهات بزرگ برندگان لاتاری عبارتند از:

اعتماد به ایرانیان خارج از کشور یا برندگان قبل لاتاری

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۵ – قبل از هر چیزی باید این مورد را بدانید که هر ساله شرایط انتخابی لاتاری با سال گذشته کاملاً فرق می ‌کند. قانون‌ها و چالش‌ های جدید تری نسبت به سال گذشته گذاشته می شود. ما نمی‌توانیم یک برنامه یک ساله برای تمام برندگان لاتاری را معرفی کنیم چون شرایط شما نه تنها نسبت به سال گذشته متفاوت است بلکه شرایط هر برنده با برنده دیگر نیز کاملاً فرق می‌ کند.

برخی از برندگان لاتاری تصور می‌ کنند که فقط تجربیات برندگان گذشته لاتاری و یا ایرانیانی که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند می‌تواند به آن ها کمک کند اما این تصور نه تنها خطرناک است بلکه می ‌تواند مشکلات زیادی برای شما داشته باشد. اگر شما می‌ خواهید از تجربیات دیگران استفاده کنید باید به افراد مطمئن و متخصص مراجعه کنید که کاملاً به قوانین آمریکا آشنایی دارند و می‌توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند.

حال اگر شما به افراد خارج از ایران اعتماد کنید و پرونده خود را به دست آنان بگذارید اگر به مشکلی مواجه شوید هیچکس پاسخگوی شما نیست و حتی راهی برای شکایت و پیگیری نیز ندارید‌.

یک راهنمای اشتباه می ‌تواند شانس طلایی شما را از بین ببرد. شاید شما تا آخر عمر فقط یک بار چنین شانسی را داشته باشید پس حتماً ارزش آن را بدانید و برای مشاوره با افراد متخصص هزینه کنید این شانس بزرگ ارزش ریسک کردن ندارد.

کلاهبرداری یا سوء استفاده از برندگان لاتاری توسط افراد سودجو

شانس به شما روی آورده و شما بدون هیچ آگاهی و برنامه ‌ریزی قبلی برنده شدید و هیچ اطلاعات کافی و لازمی در این زمینه ندارید و همین موضوع باعث می‌شود که افراد کلاهبردار زیادی از شما سوء استفاده کنند.

افراد کلاهبردار می ‌دانند که برندگان لاتاری سردرگم هستند و نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند، و همچنین وقت کمی دارند که می‌ توانند به راحتی از آن ها سوء استفاده کنند و کلی هزینه الکی و غیر ضروری از آنها دریافت کنند.

برای این که شما در دام افراد کلاهبردار نیفتید باید قبل از هر کاری یا اعتماد به دیگران اطلاعات و آگاهی خود را در مورد مراحل بعد از برنده شدن لاتاری بالا ببرید.

اتلاف وقت در انجام مراحل ویزای لاتاری

همانطور که می‌دانید برای دریافت ویزای لاتاری آمریکا زمان محدودی دارید. که این زمان لاتاری همان یک پرونده دارای سال مالی است به این معنا که تا پایان سال مالی پرونده مهلت دارید تا ویزای خود را دریافت کنید و وارد خاک آمریکا شوید.

اگر شما به هر دلیلی نتوانید تا پایان سال ویزای خود را دریافت کنید شانس خود را از دست خواهید داد و هیچ زمان اضافه و یا تمدیدی نخواهد بود، بنابراین زمانی شما برای از دست دادن ندارید. اگر شما زمان خود را برای کارهای غیر ضروری تلف کنید در برابر سایر برندگان شکست می‌خورید.

اتلاف پول و انجام هزینه‌های غیر ضروری

یکی از آسان ‌ترین و ارزان‌ ترین روش‌ های مهاجرت به آمریکا لاتاری است. اما به این معنا نیست که شما بدون هزینه و کاملاً رایگان می‌ توانید به آمریکا مهاجرت کنید. قطعا شما هزینه‌ هایی برای دریافت ویزا و ورود به آمریکا خواهید داشت.

طبق دستورالعمل‌ های قانونی کاملاً مشخص است که شما باید چه مدارکی را به سفارت تحویل دهید و چه هزینه‌ هایی باید انجام دهید ولی باز شما باید دقت کنید که افراد کلاهبردار از نا آگاهی شما استفاده نکنند تا هزینه غیر ضروری برای شما تحمیل کنند. برخی از اتلاف هزینه ‌های برندگان لاتاری شامل:

• ترجمه مدارک غیر ضروری ( سند ملک و … )
• کپی برابر اصل کردن مدارک غیر ضروری
• انجام ترجمه مدارک در خارج از کشور
• گرفتن تاییدیه های غیر ضروری برای مدارک تحصیلی ( مثل تاییدیه WES )
• گرفتن تاییدیه از وزارت امور خارجی

یک برنده لاتاری برای دریافت ویزا چقدر وقت دارد؟

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۵ – همانطور که گفتم برندگان لاتاری تا پایان سال مالی زمان دارند تا ویزای لاتاری خود را دریافت کنند. مثلاً اگر جواب لاتاری در ماه می اعلام شود، برنده لاتاری تا ۳۰ سپتامبر سال بعد مهلت دارد ویزای خود را دریافت کند. و این سال مالی پرونده به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد. در نتیجه از زمانی که شما مطلع می ‌شوید که برنده لاتاری شده‌اید تا حداکثر ۱۶ ماه آینده زمان دارید که ویزای لاتاری خود را دریافت کنید.

برندگان لاتاری باید چه کارهایی انجام دهند؟

شما پس از برنده شدن باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید

تکمیل فرم برندگان لاتاری یا همان فرم مهاجرتی

اولین کاری که پس از برنده شدن باید انجام دهید فرم را باید تکمیل کنید. شما با تکمیل این فرم تمام اطلاعات لازم خود و افرادی که زیر مجموعه شما هستند را به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال می‌کنید. این فرم آنلاین و به زبان انگلیسی است و موارد و بخش‌های زیادی دارد. در سوالات یک بخش اطلاعات هویتی شما و خانواده‌تان است، بخش بعدی مربوط به شغل شما و سابقه کاری است و همچنین سوابق سفری شما و سوالات امنیتی نیز وجود دارد. هنگام پر کردن این فرم باید اطلاعات حقوقی هم داشته باشید که چه اطلاعاتی ممکن است به ضرر شما باشد و چه جوابی باید بدهید.

تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا

بعد از تکمیل فرم باید شما منتظر باشید که وزارت امور خارجه پردازش کند و اطلاعات شما را در اختیار یکی از سفارت‌های آمریکا قرار دهد. تا شما را برای مصاحبه دعوت کنند. در این مدت شما باید مدارک لازم را آماده کرده و آنها را ترجمه کنید. شما باید علاوه بر ترجمه مدارک باید واکسیناسیون خود را نیز تکمیل کنید. برای انجام این کار شما باید به پاستور ایران مراجعه کنید و کارت واکسیناسیون بین المللی خود را برای مهاجرت دریافت کنید.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری 2025

منتظر ماندن برای دریافت نامه دعوت به مصاحبه

برندگان لاتاری بنا به شماره پرونده برای مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا دعوت می‌شوند، در نتیجه شما لازم نیست وقت سفارت خود را بگیرید. سفارت برای شما نامه‌ای می‌فرستد و ساعت و زمان مصاحبه را مشخص می‌کند.

انجام آزمایشات پزشکی برای ویزای آمریکا مرحله مدیکال

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۵ – فرایند مدیکال به این صورت است که متقاضیان ویزا به پزشک معتمد سفارت آمریکا که در ایران وجود ندارد مراجعه می‌کنند برای این کار شما باید به یکی از کشورهای ارمنستان امارات و یا ترکیه مراجعه کنید. و همانجا معاینه شده و چند آزمایش پزشکی را انجام دهید. مراحل مدیکال ویزای لاتاری شامل:

• معاینه پزشکی
• بررسی سوابق پزشکی
• پرسش و پاسخ با پزشک
• گرفتن آزمایش خون
• گرفتن عکس رادیولوژی از قفسه سینه

مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا

مصاحبه حضوری جز مهم‌ترین مرحله گرفتن ویزا است. شما و افراد زیر مجموعه خود باید به سفارت آمریکا بروید و با افسر پرونده خود مصاحبه کنید.

شما می توانید در این مقاله با راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ و همچنین زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۵ آشنا شوید با راگناتریپ همراه باشید.

 

زنبیل خرید