راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ - لاتاری ۲۰۲۵ می ‌تواند رویای شما را به واقعیت تبدیل کند. برای ثبت نام لاتاری رایگان ۲۰۲۵ ( لاتاری ۱۴۰۲ ) باید با زمان و مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا آشنا باشید. با ثبت نام در لاتاری، برای برنامه جذاب لاتاری آمریکا اقدام کنید، تا شاید سرانجام قرعه به نام شما هم بیفتد و یکی از ۵۵ هزار مهاجر و برنده خوشبخت ویزای آمریکا و مهاجرت دائمی به این کشور پیشرفته و قدرتمند شوید؛ اما اگر تا به حال اسم لاتاری آمریکا به گوشتان نخورده و یا با روند ثبت نام lottery آشنایی ندارید، بهتر است تا انتهای این مطلب همراه راگناتریپ باشید.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵  – موضوع لاتاری آمریکا و بلیط بخت آزمایی کارت خوش رنگ اقامت آمریکا چیزی نیست که برای همین امروز یا دیروز باشد، بلکه ایالات متحده آمریکا این برنامه انتخابی و قرعه کشی را از سال ۱۹۹۴ میلادی برای تمام مردم دنیا به اجرا درآورده است.

برنامه‌ ای که تحت یک سیستم انتخابی و قرعه کشی پیچیده از سراسر دنیا، سالانه متقاضیان واجد شرایط زیادی را به قید قرعه انتخاب کرده و این اجازه را به آنها می‌دهد تا به عنوان مهاجران تازه وارد و دائمی، قدم به کشور ۷۲ ملت و پیشرفته آمریکا بگذارند؛

نکات مهم قبل از ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۵

راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵  – یکی از ویژگی های بسیار مهم قرعه کشی لاتاری (Lottery)، شرایط بسیار راحت و عدم نیاز به ارائه مدارک خاص، برای ثبت نام در آن، می باشد. در واقع شرایط ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۵، به گونه ای می باشد که اکثریت افراد توانایی شرکت در آن را دارا می باشند.

تا سال های گذشته، برای شرکت در لاتاری، تنها ارائه مدارک هویتی کافی بود اما از دوره های گذشته، تنها افرادی که دارای پاسپورت معتبر می باشند، مجاز به شرکت در این قرعه کشی، هستند. به این ترتیب تعداد کسانی که توانایی شرکت در لاتاری ۲۰۲۵، را داشته به مراتب کاهش یافته و شانس برنده شدن در لاتاری برای افرادی که موفق به ثبت نام در آن می شوند بالا رفته است. 

داوطلبان می بایست با اطلاع از راهنمای ثبت نام لاتاری توجه داشته باشند که برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵، پاسپورت معتبر پاسپورتی است که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

از جمله اطلاعات و مدارک مورد نیاز ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۵، برای افرادی که می گویند چگونه در لاتاری ثبت نام کنیم و یا چه مدارکی مورد نیاز است، عبارتند از :

  • اطلاعات هویتی
  • اطلاعات محل سکونت
  • اطلاعات تحصیلی
  • یک قطعه عکس مخصوص لاتاری در نسخه دیجیتالی
  • اطلاعات پاسپورت
  • اطلاعات تماس ( تلفن ، ایمیل و … )
  • اطلاعات مربوط به همسر در صورت تاهل
  • اطلاعات مربوط به فرزندان در صورت دارا بودن

داوطلبان می بایست توجه داشته باشند که در هنگام تکمیل فرم ثبت نام، اطلاعات دقیق خود را وارد کنند، چرا که در صورت جعلی و یا اشتباه بودن اطلاعات حتی اگر در قرعه کشی لاتاری، برنده شوند نتیجه قرعه کشی باطل و حق دریافت گرین کارت آمریکا از افراد سلب خواهد شد.

فرم ثبت نام لاتاری

راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵  – برای ثبت نام در قرعه کشی لاتاری آمریکا افراد باید به تکمیل فرم ثبت نام لاتاری بپردازند. فرم ثبت نام لاتاری آمریکا در سایت اصلی به نشانی dvprogram.state.gov به زبان انگلیسی است. از این رو افراد جهت ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند تا بتوانند اطلاعات خود را به درستی وارد کنند. 

بخش اول از فرم ثبت نام لاتاری، شامل اطلاعات هویتی متقاضی از قبیل نام، نام خانوادگی و… را شامل می شود. داوطلبان می بایست توجه داشته باشند در صورتی که نام میانی ندارند باید تیک گزینه no middle name را فعال کنند. بخش بعدی مربوط به اطلاعات جنسیتی متقاضی می باشد.

در ادامه، اطلاعات مربوط به تاریخ تولد فرد متقاضی باید بر حسب تاریخ میلادی وارد شود و سپس نام شهر محل تولد خود را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است در صورت عدم شناخت محل تولد خود باید گزینه Birth city unkown انتخاب شود. در ادامه نسبت به انتخاب نام کشور مبدا که در آن متولد شده اند اقدام نمایند.

در ادامه از متقاضی سوالی مبنی بر مجاز بودن کشور او برای شرکت در لاتاری پرسش می شود که با yes و No باید علامت زده شود. سپس اطلاعات پاسپورت خود را به طور دقیق وارد کرده و عکس مخصوص لاتاری را آپلود نمایند. متقاضیان می بایست توجه داشته باشند که بر اساس شرایط عکس لاتاری، این عکس باید در ابعاد ۶۰۰ در ۶۰۰ با حجم ۲۴۰ کیلو بایت و فرمت jpg باشد.

در نهایت نسبت به تکمیل اطلاعات محل سکونت و آدرس پستی خود، نام کشور محل زندگی، شماره تماس همراه به همراه کد کشوری، آدرس ایمیل، آخرین مدرک تحصیلی اقدام نمایند. افراد باید توجه داشته باشند که حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری، دیپلم می باشد. در صورت داشتن فرزند، باید تعداد فرزندان نیز در فرم ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ قید شود.

نحوه ثبت نام لاتاری

راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵  – ثبت نام در لاتاری آمریکا به ۲ روش مستقیم از طریق سایت لاتاری آمریکا و ثبت نام واسطه ای از طریق موسسات مهاجرتی در زمان lottery 2025 قابل انجام است. ثبت نام مستقیم نیازمند تسلط به زبان انگلیسی است و کاملا رایگان انجام می شود. جهت ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ ابتدا در مرورگر خود، آدرس سایت dvprogram.state.gov را واردکرده و بر روی دکمه Begin Entry کلیک کنید. سپس اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ مربوطه را تکمیل کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند.

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود آدرس سایت رسمی لاتاری به نشانی dvprogram.state.gov را وارد کنید.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

مرحله دوم: در صورتی که افراد برای ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ به این سامانه مراجعه کنند، دکمه سبز رنگ مذکور برای آن ها به نمایش در خواهد آمد. از این رو برای شروع فرآیند ثبت نام خود بر روی دکمه سبز رنگ begin entry کلیک کنند. 

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

مرحله سوم: در صفحه جدیدی که پیش روی افراد باز شده است، کد امنیتی را وارد کرده و بر روی دکمه submit کلیک کنند. 

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

مرحله چهارم: از این مرحله به بعد افراد باید کلیه اطلاعات هویتی مربوط به خود را وارد نمایند. به عنوان مثال در تصویر مذکور نام، نام خانوادگی و در صورت وجود، نام وسط خود را وارد کنند. در صورت نداشتن نام وسط، تیک No Middle Name را فعال نمایند. در قسمت پایین نیز به انتخاب جنسیت و تاریخ تولد خود بپردازند.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

در ادامه فرم ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵، افراد باید بخش های مربوط به شهر و کشور محل تولد را نیز تکمیل کنند و در صورتی که ساکن کشوری هستند که مجاز به شرکت در لاتاری است، گزینه Yes را انتخاب کرده و در غیر این صورت No را انتخاب کنند. در ادامه اطلاعات پاسپورت خود را که شامل نام، نام خانوادگی و شماره پاسپورت می باشد، وارد نمایند. در مرحله بعد، نسبت به بارگزاری عکس ویژه لاتاری خود اقدام نمایند.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2025

در ادامه، افراد باید اطلاعات مربوطه به صفحه مذکور که شامل آدرس پستی، کشور محل سکونت، استان و شهر، کد پستی و آدرس پستی می باشد را تکمیل کنند. نکته حائز اهمیت این است که در این بخش، گزینه ای تحت عنوان In Care Of وجود دارد و در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که از آدرس شخص دیگری برای محل سکونت استفاده کرده باشند.

در قسمت بعد، شماره تلفن خود را همراه با کد کشور محل سکونت و ایمیل مورد نظر وارد کنند. در نهایت اطلاعات تحصیلی و وضعیت تاهل خود را مشخص کرده و در صورت داشتن فرزند، اطلاعات همسر و فرزندان خود را وارد کنند. نکته حائز اهمیت این است که فقط فرزندان زیر ۲۱ سال و مجرد مجاز به دریافت ویزای همراه خواهند بود.

راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵  – نکته آخر این است که متقاضیان می بایست تمام تلاش خود را در راستای تکمیل دقیق اطلاعات در زمان lottery 2025 به کار بگیرند، چرا که در صورت برنده شدن در قرعه کشی، نتیجه باطل شده و گرین کارت آن ها و خانواده همراه آن ها لغو خواهد شد. توجه داشته باشند زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۵ که تقریبا ۶ ماه پس از ثبت نام، قرعه کشی انجام شده و نتیجه آن در ماه مه یا اردیبهشت اعلام خواهد شد.

 

زنبیل خرید