ویزای وان وی شینگن چیست؟

همانطور که می‌دانید برای سفر به اروپا باید ویزای شینگن داشته باشید اگر بخواهیم انواع ویزای شینگن را نام ببریم شامل ویزای شینگن تحصیلی، ویزای شینگن توریستی، ویزای کاری شینگن، ویزای شینگن دیدن اقوام و ویزای شینگن ترازیت دسته ‌بندی می‌شوند. اما ویزای شینگن نوع دیگری نیز دارد که خیلی نام آشنا نیست و کمتر استفاده می‌شود و آن ویزای وان وی شینگن است ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به این ویزا صحبت کنیم که اصلاً ویزای وان وی چیست؟ روش مناسبی برای ورود به منطقه شینگن و کشورهای اروپایی است یا خیر؟

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟

ویزای وان وی شینگن چیست؟

ویزای وان وی شینگن یک ویزای غیر عادی است که نمی‌توانیم در دسته‌بندی‌های ویزای شینگن قرار دهیم زیرا مورد تایید نیست. هنوز قانون خاصی برای آن تعیین نشده و هر ساله قوانین و شرایط آن تغییر می‌کند.

ویزای وان وی یک ویزای یک طرفه است که فقط برای شما بلیط یک طرفه صادر می شود و به بلیط برگشت نیازی ندارید به نوعی اعلام می‌کنید که تصمیم به بازگشت ندارید.

این نوع ویزا برای کسانی است که:

  • سرمایه خوبی برای سرمایه‌گذاری ندارند.
  • چاره دیگری ندارند.
  • تخصصی برای کار ندارند.
  • نمی‌توانند تحصیل کنند.
  • قصد ازدواج و یا شرایط ازدواج را ندارند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه ویزای وان وی را برای شما تعریف کنیم، ویزای یک طرفه به مقصد اروپا که بیشتر نزدیک به پناهندگی است تا اقامت دائم.

ویزای وان وی شینگن چیست؟

 آیا ویزای وان وی شینگن قانونی است؟

ویزای وان وی شینگن چیست؟ – این ویزا کمی از پناهندگی بهتر است، موسسات و آژانس‌های معتبر این ویزا را قانونی نمی‌دانند چون که شما هیچ هدف مشخص، دلیل معلوم و مدرک کافی برای سفر به اروپا را ندارید. اداره مهاجرت کشورهای اروپایی هنوز به طور رسمی غیرقانونی بودن این ویزا را اعلام نکرده است، به همین علت هنوز متقاضیان برای دریافت این ویزا امید دارند.

اما در هر صورت وقتی به سفارت مراجعه می‌کنند و مدارک خود را ارائه می‌دهند ممکن است با مشکل و سخت‌گیری افسر پرونده مواجه بشوند چون که عدم ارائه بلیط برگشت و مشخص نبودن برنامه دقیق سفر خود برای افسر پرونده توجیح پذیر نیست.

دو موضوع را در مورد ویزای شینگن یک طرفه اروپا باید بدانید که:

  1. شما یک مسیر بدون برگشت را انتخاب کرده‌اید که دیگر نمی‌توانید منصرف بشوید و نمی‌توانید به کشور خود بازگردید و تمام هزینه‌هایی که کرده‌اید از بین می‌رود و نمی‌توانید پس بگیرید.
  2. گرفتن بلیط یک طرفه به این معنی نیست که شما اقامت اروپا را گرفته اید و همه چیز تمام شده است! چون ممکن است بارها و بارها تاریخ و زمان سفر شما تغییر کند.

آیا می‌توانم بلیط یک طرفه تهیه کنم؟

ویزای وان وی شینگن چیست؟ –  شما می‌دانید برای اخذ ویزای اروپا باید بلیط رفت و برگشت بگیرید چون باید ثابت کنید که قصد ماندن بیشتر از حد مجاز در آن کشور را ندارید. هدف سفر شما آنقدر باید مشخص باشد که افسر پرونده را قانع کند که شما برای هدف و دلیل خاصی به اروپا می‌روید و باید ثابت کنید اگر بلیط برگشت تهیه نکرده‌اید دلیلی بر ماندن شما در آن کشور نیست.

 بهترین روشی که می‌توانید به کار ببرید این است که شما اصرار و ثابت کنید که فرد دیگری در اروپا است که بلیط برگشت شما را خریداری و رزرو می‌کند، برای رزرو بلیط یک طرفه ویزای شینگن وان وی نیاز به نامه تمکن مالی دارید، چون:

  1. شما یک غریبه برای کشور مقصد هستید و باید این موضوع را باور کنید که قرار نیست کسی از شما استقبال کند.
  2. برای اجاره خانه به مشکل می‌خورید چون صاحبان ملک، شهروندان و یا کسانی که ویزای شینگن گلد را دارند مورد قبول قرار داده و هنوز ویزای شینگن وان وی برای بسیاری از افراد شناخته شده نیست.
  3. شما باید تا مدت زمان طولانی بتوانید هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنید چون احتمالاً برای پیدا کردن کار به مشکل می‌خورید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای وان وی شینگن

 مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن وان وی به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم‌های مربوط به اخذ ویزا و پرداخت هزینه‌ها
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه نامه سفری با پوشش پزشکی
  • تمکن مالی
  • مدارک هویتی
  • اثبات محل اقامت

چرا هزینه ویزای شینگن وان وی مشخص نیست؟

  • کمتر موسسه‌ای حاضر می‌شود که پیگیر کارهای ویزای وان وی باشد بنابراین اگر کسی هم پیدا شد و جرات انجام این کار را کرد قطعاً هزینه بیشتر از حد مشخص می‌گیرد شما باید بیشتر دقت کنید.
  • هزینه این ویزا بنا به شرایط سنی و موقعیت جسمانی فرق می‌کند، اگر ظاهری شبیه به یک پناهنده و درمانده داشته باشید هزینه ویزا برای شما بالاتر است.
  • یک سری هزینه‌های اضافی است که حساب کتاب قانونی ندارد، بهتر است شما خودتان را برای همه چیز آماده کنید.

ویزای وان وی شینگن چیست؟

 خطرات ویزای شینگن وان وی

ویزای وان وی شینگن چیست؟ – خطرات ویزای شینگن وان وی زیاد است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از موسسات مهاجرتی ایرانی به سراغ این روش نروند:

  • ویزای یک طرفه باعث می‌شود برای همیشه شانس شما برای گرفتن ویزای شینگن گلد از بین برود.
  • ویزای یک طرفه یک ویزای بی‌معنی است یعنی شما از همان ابتدا اعلام می‌کنید که قصد ورود به کشور اروپایی را دارید اما نه هدفی دارید و نه سرمایه و نه تخصصی.
  • ویزای یک طرفه بیشتر برای کسانی است که به دنبال فرار هستند که قطعاً خطرات زیادی به دنبال آنهاست و باید به این موضوع بیشتر توجه کنند.

مزایای ویزای شینگن وان وی

  • شاید یکی از مزیت‌های ویزای شینگن وان وی این باشد که حداقل یک بار شانس خود را امتحان کرده‌اید و از هیچ کاری انجام ندادن بهتر است.
  • این ویزا برای کسانی که دوست ندارند به کشور اول خود بازگردند می‌تواند یک کمک بسیار خوبی باشد.

 مدت زمان ویزای شینگن وان وی

ویزای وان وی شینگن چیست؟ –  این ویزا ممکن است بعد از یک هفته، یک سال و یا حتی بیشتر صادر شود. زمان مشخصی برای اخذ ویزای وان وی ارائه نشده است . ولی بهتر است این را بدانید که مدت اعتبار ویزای شینگن وان وی یک ساله است و بعد از یک سال دوباره همه این گرفتاری‌ها را دارید.

در نهایت و نکته پایانی این است که موسسات و آژانس‌های کمتری در ایران اقدام به دریافت ویزای وان وی شینگن برای متقاضیان می کنند. این ویزا برای افرادی که با شانس خود جلو می‌روند مناسب‌تر است که خود را برای خطرات بسیاری آماده کرده اند.

زنبیل خرید