بهترین زمان سفر به ژاپن

ژاپن کشوری است در قاره آسیا که شرقی‌ ترین کشور جهان است و در اقیانوس آرام قرار دارد و از نظر تاریخی و فرهنگ بسیار غنی بوده، امروزه نیز از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته است. کشور ژاپن یکی از جذاب ‌ترین تورهای آسیایی برای سفر کردن است. چرا که شما همزمان می ‌توانید آرامش و شلوغی، مدرنیته و تاریخ و تمدن باستانی را با هم ببینید. شما با سفر کردن به این کشور می ‌توانید از غذا های خوشمزه، پارک‌ های ملی، میراث فرهنگی باستانی و معابد جذاب دیدن کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم بهترین زمان سفر به کشور ژاپن را برای شما توضیح دهیم.

بهترین زمان سفر به ژاپن

بهترین زمان سفر به ژاپن – ژاپن نیز مانند ایران کشوری چهار فصل است که به آن نیهون به معنای سرزمین خورشید تابان نیز می ‌گویند، و در افسانه‌ های ژاپنی آمده است، ژاپن اولین کشوری است که خورشید به آن طلوع می‌کند.

این کشور کوه‌ های آتشفشانی بسیاری دارد و همین موضوع باعث شده طی سال چندین زلزله کوچک و بزرگ در این کشور اتفاق بیفتد.شما می تونید با جاذبه های گردشگری ژاپن در این مقاله آشنا شوید.

بهترین زمان سفر به ژاپن

همانطور که گفتیم کشور ژاپن کشور چهار فصل است و این سرزمین خورشید تابان در هر فصل زیبایی‌ های خاص خود را دارد ولی با این حال در فصل بهار بین ماه‌ های مارس تا می و در فصل تابستان بین ماه‌ های سپتامبر تا نوامبر است.

در این زمان طبیعت ژاپن بسیار زیبا و دیدنی است چرا که در این ماه‌ ها درختان گیلاس شکوفه می‌ دهند. اما باید به این نکته هم توجه کنید که در این ماه‌ ها این کشور بسیار شلوغ و همین طور گران نیز می‌ شود. اگه علاقه زیادی به طبیعت و گردش در آن دارید می ‌توانید در ماه‌ های ژوئن تا آگوست به پارک‌ های ملی هوکاید و رشته کوه‌ های آلپ ژاپن سفر کنید. 

اگر می ‌خواهی تجربه متفاوتی از سفر به ژاپن را به دست آورید در فصل زمستان بین ماه‌ های دسامبر تا فوریه به شمال کشور ژاپن بروید، بسیاری از فستیوال‌ ها و جشن ‌های مختلفی در آن موقع برگزار می ‌شود.

سفر به ژاپن در فصل بهار

اگر می ‌خواهید در آب و هوای معتدل به ژاپن سفر کنید بهترین زمان برای سفر شما از اواسط اسفند ماه تا اواسط اردیبهشت ماه است، که هوای ژاپن معتدل و رطوبت نیز میزان مطلوبی دارد. در این فصل غذا های بی‌نظیر ژاپنی با جوانه‌ های تازه درختان درست می‌ کنند نیز بسیار معروف است و  جذاب ‌ترین قسمت این فصل شکوفه‌ های بسیار زیبای گیلاس است که شهرت جهانی دارد.

جالب است این را بدانید که از اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه آغاز سال کاری و تحصیلی در ژاپن است و در طول این فصل شما شاهد چندین فستیوال مختلف می‌ شوید در ماه مارچ یعنی از اواسط اسفند ماه تا اواسط فروردین ماه در تقویم ژاپنی روز دختر است که در این روزها انواع نمایش عروسکی اجرا می ‌شود.

یکی دیگر از جشن‌های ملی، جشن هانامی یا همان جشن شکوفه‌های گیلاس است. خود هانامی به معنای « تماشای گل‌ها » است, این جشن سنتی و قدیمی زمانی که درختان گیلاس شکوفه می‌ دهند، زیر درختان می ‌نشینند و دور هم غذا و نوشیدنی می ‌خورند. این جشن یک روز کامل از صبح تا شب ادامه دارد. همچنین این فستیوال با آهنگ‌ های محلی، رقص‌ های سنتی، مراسم‌ ها و نمایش‌ های جذابی نیز همراه است.

بهترین زمان سفر به ژاپن

هفته طلایی

بهترین زمان سفر به ژاپن –  بزرگترین جشن‌های ژاپن در هفته طلایی golden week است که هفته آخر آوریل تا ششم می ادامه دارد، جشن‌ های مختلفی پشت سر هم برگزار می ‌شود. اگر شما می‌ خواهید در این هفته ژاپن باشید باید از چندین ماه قبل هتل و بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید چون که در این مدت ژاپن بسیار شلوغ است و بسیاری از معابد و مکان‌ های دیدنی نیز بسیار شلوغ هستند. اولین جشن هفته طلایی به مناسبت به دنیا آمدن امپراطور هیروشیتو در روز ۲۹ آوریل، روز شوا نامگذاری شده است.

جشن بعدی سوم ماه می برگزار می‌ شود به مناسبت یادبود قانون اساسی. روز چهارم ماه می روز فضای سبز در کشور ژاپن است و روز پس از آن یعنی پنجم می روز کودک نامگذاری شده است. در کنار هم قرار گرفتن این چند جشن باعث شده که این کشور این هفته را تعطیل کند و به جشن و شادی خود بپردازند.

سفر به ژاپن در فصل تابستان

بهترین زمان سفر به ژاپن –  تمام شهرها و روستا های ژاپن در و دیوارهای خود را با آویزهای زیبا تزیین کردند، مردم لباس‌های محلی ( کیمونو ) رنگارنگ می ‌پوشند, غذافروشی‌ های خیابانی, آتیش بازی‌ ها در سرتاسر شهر شور و شوق قشنگی دارند.

 فستیوال گیون ماتسوری در شهر کیوتو برگزار می ‌شود که در ماه جولای از اواسط تیر ماه تا اواسط مرداد ماه یک ماه کامل برگزار می ‌شود. در شمال ژاپن شهر هونشو در تاریخ سوم تا ششم آگوست یعنی ۱۳ تا ۱۶ مرداد ماه مراسم عجیبی در این شهر برگزار می‌شود. مردم چوب‌های بامبو را که هر دو طرف آن فانوس بسته ‌اند به دوش می‌ اندازند و سعی می ‌کنند تعادل خود را حفظ کنند.

جشن بعدی، جشنی است که به داستان افسانه ‌ها و موجودات خیالیش معروف است. افسانه ‌ای با شخصیت‌ های مهم و معروف، نام این جشن آئوموری نبوتا ماتسوری است که در مرداد ماه برگزار می‌شود. در این جشن مجسمه شخصیت‌های داستان را می‌سازند و روی رودخانه شناور می‌کنند تا به طور نمادین دشمنان را دور کنند. شما هم می‌توانید تماشاگر این صحنه زیبا باشید و هم از موسیقی و غذاهای لذیذ این فستیوال لذت ببرید.

سفر به ژاپن در فصل پاییز

 سفر به سرزمین خورشید تابان در فصل پاییز نیز زیبایی‌های خاص خودش را دارد، برگ درختان زیبایی و رنگ خاصی به شهر می ‌دهند. دمای هوا نیز مناسب است.  یکی از جشن‌ های این فصل، جشن پایان محصولات یا همان کیشی دنجیری ماتسوری است که برای داشتن پاییزی پربرکت دعا می‌ کنند. مراسم این جشن به این گونه است که قایق‌های چوبی و سنتی تزیین شده را به آب می‌اندازند.

بهترین زمان سفر به ژاپن

سفر به ژاپن در فصل زمستان

بهترین زمان سفر به ژاپن – فصل زمستان در ژاپن هوا معمولاً آفتابی و خشک است، از دسامبر تا فوریه یعنی از اواسط آذر ماه تا اواسط اسفند ماه طول می‌کشد.

بهترین فستیوال زمستانی ژاپن، یوکی ماتسوری است که معروف به جشنواره برف ساپورو است. این فستیوال به مدت یک هفته در هوکایدو برگزار می ‌شود. در این فستیوال مجسمه‌ های یخی و برفی می‌سازند که هر ساله بیش از دو میلیون بازدید کننده دارد.

سخن پایانی

 کشور ژاپن از جمله مقاصدی است که افراد به دلایل توریستی و کاری به آنجا سفر می ‌کنند، شما برای سفر به این کشور نیازمند ویزای ژاپن هستید.

برای تور ژاپن شما نیازمند وقت سفارت ژاپن هستید می‌توانید مدارک لازم برای وقت سفارت ژاپن را در مقاله پیشین ما مطالعه کنید. لازم به ذکر است که برای گرفتن ویزای ژاپن داشتن سابقه سفر و ویزای شینگن اهمیت بالایی دارد. اگر شما قصد سفر به این کشور را دارید باید ویزای توریستی ژاپن را دریافت کنید.

تور ژاپن یکی از جذاب‌ ترین تورهای آسیایی است که شما با دریافت ویزای توریستی ژاپن می‌توانید در هر فصل و فستیوالی که برایتان گفتیم سفر کنید. امیدواریم اطلاعات لازم و کافی را با شما عزیزان به اشتراک گذاشته باشیم.

زنبیل خرید