جاذبه‌ های گردشگری ژاپن

جاذبه‌ های گردشگری ژاپن - ژاپن کشور شکوفه‌های گیلاس که به سرزمین آفتاب معروف است. یکی از عجیب‌ترین و اسرارآمیزترین کشورهای آسیا محسوب می‌شود. و جز زیباترین تور آسیا است.

جاهای دیدنی ژاپن بسیار خاص هستند. راه رفتن در میان جنگل سبز بامبو، استشمام گل‌ها در پارک استان توچیگی، تماشای کوه فوجی از عرشه کشتی‌های گردشگری و پوشیدن لباس کیمونو و سنتی این کشور همگی تجربه‌های تکرار نشدنی و هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در این مقاله قصد داریم به جاذبه‌ های گردشگری ژاپن بپردازیم:

جاذبه‌ های گردشگری ژاپن

جاذبه‌ های گردشگری ژاپن

فوجی و کشتی تفریحی

این کوه یکی از جاذبه‌ های گردشگری ژاپن است. برای مردم کشور ژاپن مانند کوه دماوند در ایران است. این کوه یک کوه افسانه‌ای و به نوعی مقدس در کشور ژاپن به حساب می‌آید. کوه فوجی یک کوه آتشفشانی خاموش است که در ۱۰۰ کیلومتری توکیوی ژاپن و در کنار اقیانوس آرام قرار دارد.

تصویر این کوه در اکثر سوغاتی‌ها، آثار تاریخی، نقاشی‌های این کشور به دلیل شهرت و محبوبیتی که دارد به طور بسیار زیاد مشاهده می‌شود. برای تماشای کوه فوجی که یکی از مکان‌های دیدنی ژاپن است می‌توانیم از کشتی‌های تفریحی موجود در اقیانوس آرام استفاده کنید.

کانازاوا

کانازاوا به معنی مرداب طلا، مرکز استان ایشیکاوا در ژاپن است. این شهر بزرگ در اطراف قلعه بزرگ و باغ زیبا ساخته شده، و دارای یک قلعه در مرکز شهر است.از جنگ جهانی دوم، مناطق این شهر دست نخورده باقی مانده است. کانازاوا دارای جاذبه‌ های بسیاری همچون باغ کینروکو، قلعه کانازاوا، معبد میوروجی و غیره است. در نزدیکی باغی که کینروکو یکی از سه باغ بزرگ در ژاپن است.

در نزدیکی این باغ زیبا، قلعه کانازاوا واقع شده است. ‌ شهر دیدنی کانازاوا با دارا بودن جاذبه‌های شگفت و بی‌نظیرش، باعث جلب توجه و جذب گردشگران شده است.

کاخ امپراطوری توکیو

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری ژاپن بی‌شک کاخ امپریال است که با پارک‌ها، مناظر طبیعی و دیوارهای خشتی قرن ۱۷ احاطه شده است و نباید از خیر بازدید آن در پایتخت کشور ژاپن گذشت. بخش عمده این کاخ هنوز توسط امپراطوری ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل برای بازدید عموم بسته است.

در کنار مناظر دیدنی کاخ از نقاط مختلف محوطه پارک نظیر پل معروف نیجوباش ( به خاطر انعکاس زیبای نمای پل در آب ), توریست‌ها مجازبه بازدید از باغ هیگاشی و سایر اماکنی که برای بازدید عموم در قالب تور گردشگری باز است، هستند.

جاذبه‌ های گردشگری ژاپن

پارک یادمان صلح هیروشیما

یکی از وحشتناک‌ترین اتفاقات قرن اخیر ژاپن, بمباران اتمی شهر هیروشیما در سال ۱۹۴۵ در طی جنگ جهانی دوم بود. بعد از این ماجرا ژاپن سعی کرده است تا در پارک هیروشیما به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ژاپن یاد قربانیان این اتفاق را بعد از سال‌ها همچنان زنده نگه دارد. به طوری که هر ساله تعداد یک میلیون توریست از سراسر دنیا به این شهر می‌آیند تا از یادمان صلح هیروشیما دیدن کنند.

در این پارک شما می‌توانید گور نمادین، گنبد بمب اتمی، بنای آتش صلح، سایر بناها و موزه‌های بسیار زیادی در رابطه با این حادثه تاریخی غم انگیز را ببینید.

نارا شهر معبد ها

این شهر سال‌ ها قطب فرهنگی کشور ژاپن محسوب می‌شده که آثار هنری، گنجینه‌های ملی و بناهای تاریخی با ارزشی را در خود جای داده و همچنین معابد قدیمی زیادی در آن وجود دارد که از جمله آن ها کوفوجی یکی از هفت معبد بزرگ نارا است که قدمتش به قرن ۱۷ باز می‌گردد.

به تاریخ و باستان شناسی علاقمندیم این شهر بهترین گزینه است که می‌توانید هم از زیبایی‌های معبد و طبیعتش لذت ببرید و هم در مورد این بناها و تاریخشان اطلاعاتی کسب کنید.

جزیره میاجیما

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری ژاپن که حتماً باید در تور ژاپن از آن دیدن کنید جزیره میاجیما در نزدیکی هیروشیما است. فاصله بین این دو شهر کمتر از یک ساعت است و به دلیل وجود دروازه‌های بزرگ، زیبا و ساختمان‌ها و معابد قدیمی شهرت زیادی در بین توریست‌ها دارد.

مردم ژاپن به این جزیره ایتسوکوشیما می‌گویند. و مردم معتقدند خدا در آن زندگی می‌کند. تا نزدیک این منطقه مسیرهای عبور آهوها و گوزن‌ها است که احتمالاً در طی بازدید از جزیره آن را خواهید دید.

کیوتوی تاریخی

این شهر یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن است. این شهر یکی از معدود شهرهای جهان است که در دوران جنگ جهانی دوم، آسیب جدی ندید. این شهر با خیابان‌های قدیمی و معماری فوق العاده‌اش سالانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و یکی از مکان‌های بسیار دیدنی و جذاب در تور ژاپن است.

کیوتو بیش از هزار سال پیش که خاندان سلطنتی در آن سکونت داشتند. تغییر چندانی نکرده است. همان زمان هم کیوتو مهمترین مرکز فرهنگی ژاپن بود و امروزه میراث این کشور را با موزه‌ها و گالری‌های هنری بی‌شماری زنده نگه داشته است. دیگر بناهای تاریخی کیوتو را می‌توان از عمارت طلایی که به نمای خارجی طلایی اش شهرت دارد، نام برد. فراموش نکنید که از قلعه نیجو، یک دژ قدیمی که قدمت آن به قرن هفدهم باز می‌گردد، دیدن کنید.

این قلعه هنوز دیوارها، برج‌ها و خندق‌های زیبا و طراحی داخلی باشکوهش را حفظ کرده است. قصر سلطنتی کیوتو یا کیوتو گوشو که در سال ۷۹۴ میلادی ساخته شده، یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی کیوتو به شمار می‌رود.

اوساکا

اوساکا دارای بهترین مراکز خرید و غذاهای هایی است که غذاهای ژاپنی بسیار خوشمزه ارائه می‌دهند. همچنین دارایی بهترین نقاط تفریحی شبانه است و با آغوشی باز شما را به سوی خود فرا می‌خواند و می‌توانیم ادعا کنیم که در تور آسیا، سفر به ژاپن، اول جاهای دیدنی اوساکا که جز بهترین جاهای دیدنی ژاپن است را انتخاب کنید.

برترین جاذبه‌های اوساکا شامل

یونیور سال استودیو ژاپن، قلعه اوساکا و دوتونبوری است.

جاذبه‌ های گردشگری ژاپن

قصر تاریخی شیروساگی

قصر تاریخی شیروساگی یا همان قلعه هیمجی نیز همانند مکان‌های دیگر که پیش‌تر نام بردیم یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه‌ های گردشگری ژاپن به حساب می‌آید. این قلعه به عنوان چشمگیرترین آثار باقی مانده از دوران فئودال در نظر گرفته می‌شود، و در غرب کوبه واقع شده است.این قلعه با نام قلعه ماهی‌ خوارهای سفید شناخته می‌شود، دلیل نامگذاری برج‌های ساخته شده از گچ سفید آن مانند یک مرغ ماهی خوار در حال پرواز است.

این قلعه تاریخی اولین اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو از کشور ژاپن است، این قلعه به تنهایی می‌تواند اشتیاق شما را برانگیزد تا ویزای توریستی ژاپن را دریافت کنید و برای تماشای این قلعه زیبا مسافت طولانی را طی کنید.

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین موزه در ژاپن است که شامل بیش از هزار اشیای ژاپنی، چینی و هندی است. این موزه در سال ۱۹۳۸ افتتاح شده و دارای ۵ ساختمان مجزا است که هر یک از ساختمان‌ها شامل مجسمه‌های بودایی زیبایی است که متعلق به ژاپن و چین هستند و قدمتشان به قرن ششم برمی‌گردند.

شاهکارهای دیگری نیز در این موزه به چشم می‌خورند که مربوط به هنر ژاپن و چین و متعلق به قرون مختلف مانند حکاکی و خوشنویسی هستند.

سخن پایانی

ژاپن یکی از جذاب‌ترین و اسرارآمیزترین کشورها است که حتماً باید ویزای ژاپن را دریافت کنید و به این کشور زیبا سفر کنید. اگر به این کشور قصد سفر دارید حتماً بعد از اقدام برای ویزای ژاپن، نیاز به دریافت وقت سفارت ژاپن دارید، برای اخذ وقت سفارت ژاپن مشاوران ما می‌توانند در این زمینه و هر نوع از ویزای ژاپن، علی الخصوص ویزای توریستی ژاپن به شما کمک کنند.

ما سعی داشتیم در این مقاله تعدادی از دیدنی‌های ژاپن را نام ببریم، تا شما با آنها آشنا شوید. با این اطلاعات شما می‌توانید در یک تعطیلات چند روزه اکثر مکان‌های جذاب و دیدنی را در برنامه خود بگنجانید.

زنبیل خرید