راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن ۲۰۲۳

راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن ۲۰۲۳ویزای شینگن نوعی ویزای اقامت کوتاه مدت است این ویزا به افراد اجازه ی سفر به کشورهای عضو توافق نامه ی شینگن را می دهد. این ویزا رایج ترین ویزا ها در اتحادیه ی اروپا است. در این جا سوالی مطرح است که شاید ذهن شما را هم با این موضوع درگیر کرده است که بدانید راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن ۲۰۲۳ کدام است؟

راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن 2023

راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن ۲۰۲۳ کدام است؟

به نظر شما کدام کشور راحت تر ویزا می دهد؟ کشور ایتالیا بیشترین ویزا را برای ایرانیان صادر میکند . چنانچه گردش مالی خوبی داشته باشید و تمکن مالی قابل قبولی را ارائه دهید همچنین اسناد معتبری مانند سند ملک و سابقه بیمه در پرونده شما باشد ، شانس دریافت ویزای توریستی ایتالیا برای شما بالا می رود. در نتیجه ایتالیا یکی از راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن ۲۰۲۳ می باشد.

همچنین کشور سوئیس نیز تحت شرایطی اعطای ویزای شینگن را کمی سهل تر کرده است. به طور کلی به شما توصیه میکنیم اگر برای بار اول است که به اروپا یا منطقه شینگن (schengen visa) سفر میکنید سعی کنید به صورت گروهی و با دریافت تور اروپا سفر کنید. باید این را بدانید که شرایط اعطای ویزا ،کاملا به شرایط اقتصادی و سیاسی هر کشور بستگی دارد.

مزایای ویزای شینگن چیست؟

مزایای این ویزا بسیار است یکی از مهم ترین مزایای ویزای شینگن این است که با دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن فرد میتواند به ۲۷ کشور دیگر عضواین حوضه سفر کند و نیاز به دریافت ویزای مجدد آن کشور را نداشته باشد ، یکی از مهم ترین کاربرد ویزای شینگن نوع توریستی آن است و افراد اکثرا برای بازدید از کشورهای عضو حوزه شینگن ویزای توریستی اخذ میکند کسانی که ویزای شینگن را دریافت کرده اند به راحتی می توانند به کشور های عضو شینگن سفر کنند.

 کسانی که دارای ویزای شینگن هستند در اخذ ویزای کانادا هم بسیار موفق خواهد بود . بعد از دریافت ویزای شینگن میتوانید به کشورهای اروپایی سفر کنید و اگر بخواهید بدون ویزای شینگن سفر کنید علاوه بر هزینه ی بیشتر بلکه باید برای ارائه روادید وقت زیادی را صرف کنید و کسانی که دارای ویزای شینگن هستند برای اولین بار باید از طریق کشوری که برای اخذ ویزا از طریق آن اقدام کرده اند وارد این حوزه شوند اما برای دفعات بعدی میتوانند از خاک هر کدام از کشورهای حوضه شینگن ورود پیدا کنند.

راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن 2023 کدام است؟

کشور های حوضه شینگن

راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن ۲۰۲۳ – کشور عضو منطقه شینگن عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس ، کروواسی.

اعتبار ویزای شینگن

معمولا برای محاسبه مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳ اشتباهی که صورت میگیرد این است که متقاضی نمیداند مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳ از چه زمانی شروع می شود و مورد دیگر آن است که فرد نمیداند چه مدت زمانی می تواند در این منطقه اقامت داشته باشد. این مدت برای افراد بین ۳ تا ۶ ماه متغیر است.

بنابر این متقاضیان بهتر است بدانند که اگر یک فرد اولین روز سپتامبر ویزای خود را دریافت کند می تواند تا اواخر فوریه سال بعد به کشورهای اتحادیه شینگن سفر کند یعنی ۱۸۰ روز، اما تنها ۹۰ روز می تواند در این منطقه اقامت داشته باشد چرا که تاریخ اعتبار ویزای شنگین فرد ۱۸۰ روز است و در طی این مدت فرد می تواند به مدت ۹۰ روز در این منطقه اقامت کند.

اگر به هر دلیل حتی یک روز نیز بیشتر از مدت اعتبار ویزای شینگن ۲۰۲۳ خود در این حوزه اقامت داشته باشید، از قانون تخطی کرده و به احتمال بسیار زیاد با جریمه مواجه خواهید شد. همچنین نام شما در لیست سیاه تمامی سفارت‌های عضو شینگن نیز ثبت می‌شود و برای دفعات بعدی درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

یکی از نکات مهم برای اخذ ویزای شینگن این است که باید اطلاعات کامل مالی و کاری باید به طور کامل و دقیق ترجمه شده باشد، باید تمام مدارک به صورت انگلیسی ارائه شود و همچنین باید هدف سفر خود را به طور کامل مشخص کنید .

شرایط ویزای توریستی شینگن

از شرایط گرفتن ویزای توریستی شینگن برخورداری از تمکن مالی است و برگه ‎ای که آن را نشان دهد باید در روز مصاحبه به همراه مدارک به سفارت خانه مربوطه تحویل داده شود تا افسر مسئول رسیدگی به پرونده مطمئن شود که مسافر در مدت اقامت خود در کشور مقصد، پول و موجودی کافی برای پرداخت هزینه ‎های جاری و جانبی را دارد.

برای گرفتن این گواهی، مسافر ابتدا باید در بانک خود در ایران درخواست کند طبق گردش حساب و موجودی روزانه، از سوی اداره بین‌الملل آن گواهی تحت عنوان Bank Statement به زبان انگلیسی صادر شود. در گواهی مورد نظر، تاریخ افتتاح حساب، میزان گردش و موجودی به ریال و ارز کشور درخواست کننده ویزا اعلام می‎شود.

به این علت که واحد پول اکثر کشورهای عضو منطقه شینگن (به استثنای کشورهای اسکاندیناوی از جمله سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک) یورو است، گواهی تمکن مالی خود را از بانک داخل ایران به یورو بخواهید.

راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن

در گواهی تمکن مالی ویزای توریستی شینگن، حداقل موجودی حساب متقاضی شخص، به ازای هر نفر باید هشت هزار یورو یا بیشتر نشان داده شود. لازم به ذکر است این مبلغ از کشوری به کشور دیگر فرق دارد و مسافر در حساب خود باید ۵۰ میلیون تومان به بالا پول نقد داشته باشد. در زمان دریافت گواهی تمکن مالی حتما به مهر برجسته، هولوگرام و سربرگ آن توجه کنید چون در سفارت فرصت اشتباه وجود ندارد.

از شرایط دیگر اخذ ویزای توریستی شینگن، تاریخچه سفری (Travel History) متقاضی است. برخی از مسافران بدون داشتن آن (حتی یک سفر به کشورهای امارات و ترکیه که سفر به این دو کشور برای ایرانیان بسیار ساده است.) درخواست ویزای خود را به سفارت کشور مقصد ارائه می‎دهند که متاسفانه افسر رسیدگی به پرونده بدون هیچ‎گونه اطلاع‎ رسانی درخواست آن‎ها را رد می‎کند. افرادی که قصد سفر به منطقه شینگن به عنوان توریست را دارند باید بدانند باید چند سفر خارجی رفته باشند تا با کامل بودن مدارک، موفق به گرفتن ویزای توریستی شینگن شوند.

در این مقاله از رگنا تریپ سعی شد شما را با راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید