تراول هیستوری چیست ؟

تراول هیستوری - سابقه ای از سفر های گذشته مسافر به کشور های مختلف است. وقتی که شما وارد کشور دیگری می شوید مهری در داخل پاسپورت زده می شود به این مهر ( سابقه سفر ) یا تراول هیستوری می گویند. تراول هیستوری در واقع سندی برای ثبت سابقه سفر های فرد است که افسر پرونده متوجه می شود شما تا به حال به چه کشور هایی سفر کرده اید.

تراول هیستوری چیست ؟

چگونه می توانیم یک تراول هیستوری مناسب برای خود بسازیم ؟

تراول هیستوری – بسیاری از افراد به دلیل نداشتن بودجه کافی یا ارائه یک سند قوی مبنی بر تراول هیستوری نمی توانند ویزای کشور مورد نظر را دریافت کنند .
یکی از نیاز های اساسی برای دریافت ویزا های کشور های مختلف داشتن سابقه سفر قوی است، ارائه اطلاعات از سفر های قبلی نشان می دهد که چه اندازه به قوانین سفر بین المللی کشور ها احترام گذاشته اید.

  1.  برای قدم اول بهتر است با کشور های بدون ویزا شروع کنید و یک لیست از کشور هایی که روادید نمی خواهند را تهیه کنید و بهترین و کم دردسر ترین را انتخاب کنید. ایده آل ترین حالت داشتن پنج تا شش مهر در پاسپورتتان است.
  2. گزینه بعدی که می توانید از آن استفاده کنید و در صورتی که بودجه زیادی برای سفر ندارید بهترین کار این است که پرواز های لحظه آخری و تور های ارزان قیمت سفر به یک مقصد را انتخاب کنید و برای چندین بار به یک مقصد سفر کنید.
  3. سفر به کشور هایی که تمبر صادر نمی کنند را به تعویض بیاندازید. هدف شما از سفر های مکرر این است که پاسپورت شما از مهر و تمبر کشور های مختلف پر شود اما بعضی از کشور ها تمبر ارائه نمی دهند بنابراین لازم است قبل از سفر به هر کشوری، مطابق با نیاز های خود اطلاعات کافی داشته باشید.
  4. اطلاعات مربوط به سفر خود را ثبت کنید. همانطور که قبلا گفتیم بعضی از کشور ها تمبر سفر را در گذرنامه گردشگر ثبت نمی کنند. اما به جای آن یک برگه کاغذ مربوط به آن را به فرد متقاضی ارائه می دهند پس اگر قصد اخذ ویزای هر کشور را دارید باید در حفظ آن اسناد کوشا باشید.

تراول هیستوری چیست ؟ - سابقه سفر

 

چرا تراول هیستوری اهمیت دارد ؟

تراول هیستوری – فرض کنید یک شخص ایرانی برای دریافت ویزای شنگن درخواست داده است اما این فرد دارای یک پاسپورت سفید است و تا کنون به هیچ کشوری سفر نکرده است ، این سوال برای سفارت پیش می آید که شخصی که تا به حال حتی به کشور های نزدیک اقامت خود مثل ترکیه و … سفر نکرده است ، چرا باید قصد داشته باشد به اروپا سفر کند ؟

از نظر سفارت تنها دلیلی که می تواند داشته باشد این است که فرد قصد دارد به کشور مقصد برسد و عدم ترک آن پس از مهلت ویزا است .

تاریخچه سفر جز موارد الزامی برای درخواست ویزا نیست اما با نداشتن تراول هیستوری مناسب ، عملا شانس زیادی برای دریافت ویزا ندارید .

چگونه تراول هیستوری چک می شود ؟

تراول هیستوری برای گرفتن ویزا از کشور های شنگن مهم است ، سابقه سفر یا تراول هیستوری در واقع تاریخچه سفر های بین المللی شما به یک کشور خارجی است هر ساله افراد گذرنامه قدیمی خود را به گذرنامه جدید تغییر می دهند پس سفر های گذشته آن پاک شده اما نگران نباشید می توانید تاریخچه سفر خود را به صورت آنلاین چک کنید و از آن پرینت تهیه کنید و برای تمام مراحل درخواست ویزای خود ارائه دهید .
برای چک کردن اطلاعات تراول هیستوری خود می توانید به آدرس visa-calculator.com مراجعه کنید.

در این مقاله از رگنا تریپ سعی شد شما را با مفهوم تراول هیستوری اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید