استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

روابط تجاری کشورها مهم ‌ترین عواملی هستند که می ‌توانند بر شرایط دریافت ویزای کشور های مختلف تاثیر بگذارند. در هر کشوری که زندگی کنید، کشورهایی وجود دارند که برای ورود به آن ها نیازی به دریافت ویزا ندارید. در واقع برای سفر به برخی کشورها لازم است حتماً پیش از سفر ویزا تهیه کنید، اما در بعضی از کشورها می‌توانید پس از خرید بلیط هواپیما و رسیدن به فرودگاه کشور مقصد به راحتی ویزای خود را بگیرید. به این نوع از ویزاها، ویزای بدو ورود یا همان ویزای فرودگاهی گفته می ‌شود.

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

مقایسه سفر به دو مقصد پرطرفدار ایرانیان

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ – دبی و استانبول هر دو انتخاب پرطرفداری بین گردشگران سراسر جهان و ایرانیان است. همچنین سفر به این شهرها که یکی از شلوغ‌ترین تور آسیایی است که امروزه می‌توانید با انتخاب یکی از تور دبی و تورهای استانبول یک سفر خاطره انگیز برای خود داشته باشید.

همچنین طبق آمار گرفته شده بین تورهای آسیایی، تور دبی و تور استانبول از پرطرفدارترین تورها هستند. هر یک از این شهرها زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را بین تور آسیایی دارند که میتواند انتخاب تمامی گروه سنی از کودکان تا میانسالان باشد. اینکه دبی بهتر است یا استانبول انتخاب سختی است، ما در ادامه ی این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که راحت‌تر تصمیم بگیرید که به کدامیک از این شهرها سفر کنید.

دبی ارزان‌تر است یا استانبول؟ مقایسه هزینه سفر به دبی و استانبول؟

اگر بخواهیم از نظر هزینه سفر، دبی و استانبول را مقایسه کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که دبی شهری لوکس و مدرن‌تر است اینکه دبی گرانتر باشد طبیعی است، همچنین مراکز خرید و هتل‌های گران‌تری نسبت به استانبول دارد. واحد پول دبی درهم است و واحد پول استانبول لیر است هر درهم حدود ۱۳۵۰۰ تومان و هر لیر حدود ۲۰۰۰ تومان است اگر می‌خواهید مسافرت ارزانتری داشته باشید باید استانبول را انتخاب کنید.(نکته قابل توجه این است که برای سفر به دبی نیاز به ویزای دبی دارید که هزینه دریافت ویزا هم در هزینه سفر شما تاثیر دارد)

برای خرید دبی بهتر است یا استانبول؟

 دبی و استانبول هر دو مراکز خرید بسیاری دارند که شاید یکی از دلایل سفر گردشگران به این شهرها خرید کردن باشد. همچنین تمامی برندها در این شهرها شعبه‌های فراوانی دارند ولی همانطور که قیمت ارز درهم امارات و لیر ترکیه را با هم مقایسه کردیم قطعاً خرید کردن در استانبول خیلی به صرفه‌تر و قیمت مناسب‌تر از دبی است ولی در دبی به علت لوکس‌تر بودن مراکز خرید برندهای خاص و لباس‌هایی که به تازگی طراحی شده‌اند قطعاً قیمت بالاتری نیز دارند.

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

جاهای دیدنی و تفریحی دبی و ترکیه

 دبی

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ – دبی یکی از نام آشناترین شهرهای امارات متحده عربی است که برای سفر به این شهر شما باید ویزای دبی داشته باشید. ویزای دبی به چند دسته تقسیم می‌شود؛ ویزای توریستی دبی، ویزای تحصیلی ، ویزای تجاری و ویزای ترانزیت دبی است ‌. شهر دبی شهر مدرن و بسیار لوکس است ولی این شهر  خیلی تاریخ غنی ندارد و شما بیشتر می توانید از مکان‌هایی که به تازگی طی چند دهه اخیر ساخته شده است دیدن کنید برای دیدن از دبی نیاز به ویزای توریستی دبی دارید.

برخی از مکان‌های جذاب و دیدنی دبی شامل: برج خلیفه آکواریوم دبی، مسجد جمیرا، آبنمای دبی، دهکده جهانی ، خیابان السیف، پیست اسکی دبی، پارک آبی آتلانتیس، اپرای دبی، موزه دبی و بسیاری موارد دیگر است.

استانبول

 استانبول پایتخت کشور ترکیه شهر مدرن و با قدمتی هزاران ساله است که ایرانیان خوش بختانه برای سفر به این شهر شما نیاز به ویزا ندارند. این شهر پر از جاذبه‌های تاریخی است که شما می‌توانید با قدم زدن از کوچه پس کوچه‌های این شهر لذت ببرید.

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول شامل: مسجد سلطان احمد، برج گالات، قلعه دختر، مسجد آبی، ایاصوفیه، حمام خرم سلطان، موزه باستان شناسی، بازار ادویه و بسیاری موارد دیگر که می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید.

مقایسه آب و هوای دو شهر دبی و استانبول

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ –  شاید یکی از اصلی‌ترین موضوع انتخاب مقصد سفر شرایط آب و هوایی باشد. اینکه شما بخواهید در چه فصلی و با چه هدفی به این شهرها سفر کنید خیلی مهم است.

استانبول

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ – کشور ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد و استانبول نیز در حاشیه دریای سیاه قرار دارد همین موضوع باعث شده که آب و هوایی ۴ فصل داشته باشد. بهترین زمان برای سفر به استانبول در فصل‌های بهار و پاییز است که حراج‌های خوبی در این فصل نیز برگزار می‌شود. زمستان‌های این شهر خیلی سرد و تابستان‌های این شهر بسیار عالی و مقصد بسیاری از مسافران ایرانی و اروپایی است. به همین علت سفر در تابستان به استانبول بسیار گران‌تر است.

دبی

  دبی نیز ساحل‌های زیبایی دارد ولی بین ماه‌های فروردین تا آبان آب و هوای دبی بسیار گرم و تابش نور خورشید به طور مستقیم است. در فصل بهار و تابستان بسیاری از تورها، هتل‌ها و مراکز خرید حراج و تخفیف‌های خوبی دارند و از نظر هزینه قیمت مناسب‌تری برای شما تمام می‌شود و از ماه‌های آذر تا اسفند که بسیاری از کشورها آب و هوای سردی دارند ولی دبی بسیار آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. به همین علت است در فصل‌های پاییزو زمستان گردشگران اروپایی زیادی به دبی سفر می‌کنند و همچنین سفر به دبی بسیار گران‌تر است.

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

سیستم حمل و نقل عمومی در دبی بهتر است یا استانبول؟

جالب است بدانید که در مورد سیستم حمل و نقل عمومی، دبی جز ۱۰ شهر برتر دنیا از نظر نظم و انضباط در پرواز، قطار، مترو و اتوبوس است. همچنین در دبی امکانات رفاهی برای افراد معلول و تمامی گروه سنی در سیستم مترو و اتوبوس نیز دارد که این موضوع بسیار مهمی است. ولی شهر استانبول در این مورد بی‌نظمی دارد و همچنین امکانات رفاهی خاصی ‌در مورد سیستم حمل و نقل عمومی برای افراد معلول و دارای شرایط خاص را ندارد.

از نظر امنیت دبی بهتر است یا استانبول؟

امنیت در سفر یکی از اصلی‌ترین موضوع‌های سفر شماست.  امنیت  در یک شهر شامل موارد زیر می‌باشد:

شامل جیب بری، امنیت پیاده‌روی در روز و پیاده‌روی در شب، پیاده‌روی در مکان‌های شلوغ و خلوت، خفتگیری و زورگیری می‌باشد. با تمام این شرایط، رتبه نهم امن‌ترین شهر دنیا برای شهر دبی است شما می‌توانید تمامی وجه نقد همراه خود را کنار ساحل بگذارید و خود مشغول شنا شوید بدون اینکه یک دلار از آن کم شود یا حتی می‌توانید با خیال راحت در خیابان و کوچه‌های خلوت پیاده‌روی کنید بدون ترس از اینکه به شما حمله دزد و یا زورگیر شود.

ولی استانبول در مورد امنیت خیلی با دبی فاصله دارد و ساعت ۹ شب به بعد به جز چند خیابان اصلی مانند میدان تقسیم  استقلال و منطقه فاتح مابقی خیابان‌های استانبول خطرناک است. امنیت استانبول فقط کمی از تهران بهتر است استانبول در رتبه ۸۴ و تهران در رتبه ۱۱۴ امن‌ترین شهری جهان قرار دارند. اگر خلاصه بخواهیم به شما بگوییم از نظر امنیت مسافرت به دبی خیلی امن‌تر از استانبول است.

مقایسه دبی و استانبول از نظر تنوع غذا

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ –  هر دوی این شهرها تنوع غذایی بالایی دارند ولی اینکه کدام بهتر است را با هم بررسی می‌کنیم. غذاهای ترکی بیشتر به ذائقه ما ایرانی‌ها نزدیک‌تر است و در استانبول رستوران‌های ارزان تا لوکس و غذای خیابان فراوانی وجود دارد.

دونر کباب ترکی یکی از معروف‌ترین غذای خوشمزه برای کسانی است که گوشت دوست دارند حتی کسانی که فقط مرغ می‌خورند دونر مرغ ترکی، لهمجون یا همان پیتزای ترکی، سیب زمینی شکم پر، اسکندر کباب و بورک از غذاهای معروف و لذیذ استانبول هستند. ترکیه نه تنها غذاهای لذیذ بلکه شیرینی و باقلواهای معروفی نیز دارد باقلوای ترکی یکی از معروف‌ترین باقلواهای دنیاست که با مغز پسته، گردو و بادام است.

و اما دبی رستوران‌های شیک و شعب رستوران‌های معروف سراسر دنیا را دارد. انواع غذا و نوشیدنی‌های عربی نیز بسیار معروف هستند. از غذاهای محبوب دبی بین گردشگران، الحریث که مشابه حلیم خودمان است، حمص و غذای ملی امارات خوزی یا قوزی است که همان بره یا گوسفند بریان شده است.

استانبول و دبی هر دو شهر قهوه‌های معروفی نیز دارند.

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

جمع‌بندی درباره استانبول بهتر است یا دبی

استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ –  ما تلاش کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی برای مقایسه استانبول و دبی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا بتوانید راحت‌تر برای سفر خود تصمیم بگیرید استانبول و دبی هر دو شهر پرطرفدار گردشگری و از شهرهای توریستی بزرگ و مشهور در دنیا هستند. و به دلیل امکانات تفریحی جاذبه گردشگری، غذاهای متنوع و طبیعت زیبا و موارد بسیار دیگه سالانه میلیون‌ها توریست و گردشگر از سراسر دنیا جذب می‌کنند.

زنبیل خرید