جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول برای بعضی مسافران از آن شهرهای زنده است که هیچ وقت در ذهنشان فراموش نمی‌شود. شهری با حال و هوای ویژه و جاذبه‌های متنوع. بسیاری از مسافران معتقدند فرصت نکردند همه جاهای دیدنی استانبول را ببینند و زمان کم‌آورده‌اند. پس این شهر پر است از جاهای دیدنی متنوع که پیش از سفر باید برایشان برنامه‌ریزی کنید.استانبول شهر در ترکیه که سرشار از فرهنگ و تاریخ که از آن به عنوان قلب و روح ترکیه می توان نام برد و جزء توریستی ترین و بزرگترین شهرهای جهان است.

جاذبه های گردشگری استانبول 2023

استانبول برای بعضی مسافران از آن شهرهای زنده است که هیچ وقت در ذهنشان فراموش نمی‌شود. شهری با حال و هوای ویژه و جاذبه‌های متنوع. بسیاری از مسافران معتقدند فرصت نکردند همه جاهای دیدنی استانبول را ببینند و زمان کم‌آورده‌اند.

پس این شهر پر است از جاهای دیدنی متنوع که پیش از سفر باید برایشان برنامه‌ریزی کنید.اگر قصد دارید با معروف ترین مکان های دیدنی استانبول آشنا شوید حتماً در تور استانبول خود از این مکان ها دیدن کنید.

• برج گالاتای استانبول

این برج یکی از جاهای دیدنی استانبول است که حدود ۷۰۰ سال پیش و با هدف شناسایی یک کشتی های متجاوز بنا شده اما به مرور زمان به عنوان زندان از آن استفاده شد برج گالاتا به عنوان نماد برای شهر استانبول محسوب می‌شود و ارتفاع ۶۷ متری دارد.

این بنا تا سال ۱۷۴۹ بلندترین ساختمان استانبول بوده است. برای راحتی کسانی که توانایی بالا رفتن از پله های مارپیچ این برج را ندارند آسانسور تا طبقه هفتم تعبیه شده است و دو طبقه نهایی بر را باید همه افراد با پله طی کنند.

• کاخ توپکاپی

بازدید از کاخ توپکاپی برای کسانی که عاشق تاریخ و تمدن هستند بسیار جذاب است این کاخ توسط سلطان محمد دوم بنا شده است که به عنوان مرکز سیاسی خود از این کاخ استفاده می کرد بعدها آتاتورک به عنوان موزه برای بازدید همه آن را آزاد کرد. برای بازدید از این کاخ زیبا حداقل باید نصف روز از تور استانبول خود را به این مکان زیبا اختصاص دهید.

جاذبه های گردشگری استانبول 2023

• حمام خرم سلطان

تجربه بازدید از حمام ترکی بسیار جالب است حمام خرم سلطان یکی از معروف ترین حمام های مشهور استانبول است که دقیقاً مجاور ایاصوفیه و حوالی مسجد سلطان احمد قرار دارد این حمام بخش های متفاوتی دارد از جمله اتاق های آب گرم و سرد و فواره و آبنما، بازدید از این حمام هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب است.

• پارک مینیاتوری

اولین پارک مینیاتوری دنیا با بیش از ۱۳۰ ماکت در استانبول قرار دارد این پارک تنها مکانی است که در آن برج گالاتا را از بالا میبینید کاخ بیلیربی، قلعه آناتولی، ایستگاه قطار حیدر پاشا و غیره همه در پارک مینیاتوری استانبول جا گرفته است پارک مینیاتوری امکانات دیگری مثل شهربازی قایق‌سواری، موزه، مغازه تئاتر و… را هم دارد.

• پارک برفی یا اسنو پارک

در هر فصلی که به استانبول سفر کنید امکان برف بازی، اسکی روی برف، تیوپ سواری روی برف برایتان وجود دارد. برای تفریح در این مکان نیاز به تجهیزات ندارید و تمام وسایل مورد نیازتان را می توانید از ورودی پارک بدون هزینه تهیه کنید.

• آب انبار باسیلیکا

این آب انبار یکی از عجایب تکنولوژی در زمان خود بوده است و یکی از شگفتی‌های استانبول محسوب می‌شود این آب انبار در بین مردم ترکیه به اسم بره باتان سیسترن معروف است که به دلیل وجود ستون های مرمری فراوان در زیرزمین و معماری این چنینی آن نام گرفته است این آب انبار به دستور امپراطور روم ساخته شده و از همان زمان تامین کننده آب ساکنان استانبول بوده است توانایی ذخیره این آب انبار ۸.۲ میلیون فوت مکعب است برای رفتن به این آب انبار باید ۵۲ پله به زیرزمین بروید تا بتوانید آب انبار زیبا را تماشا کنید.

• کلیسای چورا

این کلیسا در ابتدا به عنوان کلیسای بیزانس احداث شده سپس به مسجد تبدیل شده و در حال حاضر به عنوان موزه استفاده می شود این کلیسا از لحاظ جاهای دیدنی استانبول به لحاظ کاشی، معماری، موزاییک به کار رفته با نقاشی های زندگی حضرت عیسی و مریم مقدس بسیار زیبا در ساخت آن ارزش بازدید و رفتن به آن را دارد.

• کاخ دلمان باغچه

این کاخ با نمای بسیار باشکوه و خیره کننده ای که دارد می تواند به جرات گفت در میان تمام جاهای دیدنی استانبول منحصربه‌فرد است عمر این کاخ به دوران حکمرانی سلسله عثمانی بازمی‌گردد و محل زندگی ۶ پادشاه آخرین سلسله بوده و این کاخ عمر ششصد ساله دارد برای تزیین سقف این کاخ ورقه هایی از جنس طلا به کار رفته و ۱۳۱ فرش دستبافت ابریشمی کف کاخ را پوشانده است و بزرگترین لوستر جهان که اهدایی از طرف ملکه ویکتوریای انگلیس است در این کار خودنمایی میکند.

• میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی

این میدان در زمان امپراطوری روم به وجود آمده و بزرگترین میدان اسب سواری جهان شده است در زمان های گذشته مسابقاتی مانند اسب سواری و ارابه رانی برگزار می شده که جزء پرطرفدار ترین مسابقات ورزشی در زمان یونان قدیم بوده و این میدان همچنین میزبان و محل برگزاری مراسم هایی مانند مراسمات رسمی رژه، دربار و تاجگذاری ها هم بوده است و به همین دلیل آن را مرکز ورزشی و اجتماعی امپراتوری بیزانس به حساب می آوردند.

• بازار بزرگ استانبول کاپالی چارشیی

از قدیمی ترین و البته بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا میتوان کاپالی چارشی را نام برد که با نام گرند بازار استانبول در بین مردم شهرت دارد وسعت منطقه‌ای این بازار ۱۱۰ هزار مربع است که بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ مغازه تجاری در آن قرار گرفته و حدود ۶۵ کوچه و خیابان در شهر استانبول را در خود جای داده است به همین دلیل بزرگترین بازار استانبول به حساب می آید.

• آکواریوم شهر استانبول

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول آکواریوم فلوریا نیز است محل احداث آکواریوم استانبول در ساحل جنوب غربی این شهر است. گردشگران با این سفر کوتاه می توانند گونه های مختلفی را که در این مناطق زندگی میکنند به راحتی از نزدیک ‌ببینند.

موزه فرش استانبول

از جمله جاذبه های گردشگری استانبول که توصیه می‌کنیم حتماً به دیدن آن بروید، موزه فرش استانبول است. موزه فرش در بخش هونکار واقع در مسجد سلطان احمد قرار داده شده است.

هدف اصلی از تاسیس این بنا صحبت کردن سلطان با اطرافیان خویش قبل و یا بعد از ادای فریضه نماز بوده است.
قصر هونکار که با مسجد سلطان احمد به طور همزمان ساخته شده اند، به دستور سلطان احمد تاسیس شده و معمار آن مهمت آقا صِدِف کار است.
مسافران و گردشگران، این موزه را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول می‌دانند و این موزه به خوبی توانسته نقش خود در جذب گردشگران را ایفا کند. در این موزه فرش های جمع آوری شده از مساجد ترکیه و همچنین مکان های سنتی و باستانی اسلامی شهر، قابل رویت هستند.

تعداد فرش های ارائه شده در این موزه ۴۴۸ عدد است که ۶۲ فرش از کل فرش ها در موزه، به صورت چرخشی و متناوب به نمایش در می آیند.
در این مقاله سعی کردیم گوشه ای از مکان های دیدنی و جذاب شهر استانبول را برای شما بیان کنیم، تا با تور استانبول بتوانید از مکان های جذاب این شهر استفاده کنید.با راگتاتریپ همراه باشید.

زنبیل خرید