راهنمای سفر به دبی ۲۰۲۴

بی شک دبی مانند هیچ شهر دیگری در دنیا نیست !
و شهری بسیار لوکس و مکانی جذاب برای بازدید است، شاید تا دو دهه پیش کسی تصورش را نمی کرد که یک کویر گرم و خشک، به یکی از توریستی ترین شهر های دنیا تبدیل شود اما اکنون افراد زیادی با استفاده از ویزای دبی برای زندگی، سفر و کار به این شهر لوکس سفر می کنند.

راهنمای سفر به دبی 2023

آب و هوار شهر دبی چگونه است ؟

راهنمای سفر به دبی ۲۰۲۴ – دبی شهریست با آب و هوای گرم و خشک. در طول سال کمی این وضعیت تغییر می کند اما شرایط کلی ثابت است و در اکثر روز های سال در دبی آسمان آبی و آفتابی است . تابستان های دبی هوا بسیار گرم و تحمل ناپذیر است و میانگین دما در جولای و آگوست، حدود ۴۸ درجه سانتی گراد است.

در کنار تابستان های گرم، زمستان های معتدل دبی، میانگین دما بین ۱۴ تا ۲۳ درجه سانتی گراد است که این فصل می تواند بهترین زمان سفر به دبی باشد . بیشترین میزان بارندگی در ماه های دسامبر تا مارس به صورت بارش های سنگین ولی کوتاه مدت اتفاق می افتد .

راه های دسترسی به دبی

برای رفتن به دبی چند راه پیش روی شماست. راحت ترین راه سفر به دبی خرید بلیط هواپیما است که در زمان ۲ ساعت شما به شهر دبی می رسید و یا می توانید با خرید بلیط کشتی دبی ، تجربه به یاد ماندنی داشته باشید.

برای سفر به دبی انتخاب شما میتواند تور مسافرتی مناسب باشد . مدت زمان تور دبی چندین نوع دارد که بسته به آژانس هواپیمایی ، کلاس هتل ، اتاق مورد نظر ، و البته زمان سفر ، قیمت های متفاوتی برای تورها در نظر گرفته می شود.

حمل و نقل عمومی در دبی

راهنمای سفر به دبی ۲۰۲۴ – مسافرانی که قصد سفر به یکی از کشور های عضو شنگن را دارند باید بیمه مسافرتی شنگن را دریافت کنند. سفارت کشوری که فرد قصد دارد ویزای ورود به آن را دریافت کند باید بیمه شخص را مشاهده کرده و سپس برای صدور ویزا، دستورات لازم را صادر کند.
سقف تعهدات بیمه نیز در بیمه مسافرتی شنگن دارای اهمیت است. برای ورود به کشور هایی مانند آلمان و یا فرانسه، سقف تعهدات بیمه باید حداقل ۳۰ هزار یورو باشد.

راهنمای سفر به دبی

فاصله تهران تا دبی

برای سفر به دبی، فاصله هوایی بین تهران تا دبی ۱۱۹۷ کیلومتر است که طی کردن آن حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد  تا به فرودگاه دبی برسید.

سیم کارت هایی امارات متحده عربی

برای اینکه بتوانید سیم کارت در دبی بخرید، می توانید از دو اپراتور اصلی که در دبی وجود دارد استفاده کنید :

  • اپراتور اتصالات ( Etisalat ) 

برای خرید سیم کارت در دبی بهترین گزینه برای شما اپراتور اتصالات است چون محدوده پوشش آن از اپراتور دیگر بیشتر است و هزینه آن هم پایین است .

اگر این سیم کارت را تهیه کنید دیگر نیاز نیست نگران اینترنت همراه خود باشید چون این سیمکارت ها از اینترنت  4G ، ۲G ,3G ،LTE   پشتیبانی می کنند .

  • اپراتور دو موبایل ( Du mobile

تنها تفاوت اصلی که این اپراتور با اپراتور اتصالات دارد این است که دو پلن جداگانه دارد: سیم کارت پرداخت در لحظه و سیم کارت توریست .

برای خرید سیم کارت در دبی  به یک برگ کپی گذرنامه لازم است و برای شارژ آن هم باید مبلغی اضافی پرداخت کنید.

شماره های ضروری دبی 

کد تلفن امارات متحده عربی : ۹۷۱+

کد تلفن دبی : ۰۴

پلیس : ۹۹۹

آمبولانس : ۹۹۸

آتش نشانی : ۹۹۷

راهنمای سفر به دبی

امنیت در دبی

راهنمای سفر به دبی ۲۰۲۴ – در یک نگاه کلی می توان گفت که امنیت دبی از بیشتر لحاظ بسیار بالا بوده و مسافران می توانند بدون هیچ مشکل و دردسری به این شهر سفر کنند. آمار دزدی و جرم و جنایت در این شهر به طور کلی پایین است و مسافران، از مردم محلی هم کمتر ممکن است با چنین مشکلاتی مواجه شوند. بانوان اگر قصد دارند تا با دوستان خود به دبی سفر کرده و یک مسافرت کامل زنانه داشته باشند، بهتر است یا با تور سفر کنند یا این که تمامی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

امنیت دبی برای بانوان به خودی خود بالاست، اما باز هم بهتر است تا مراقب بود. به غیر از رانندگی بد رانندگان شهر دبی، خطر دیگری شما را تهدید نخواهد کرد. 

دیدنی های معروف دبی 

از معروف ترین مکان های دیدنی دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • برج خلیفه
  • دبی مال
  • آکواریوم دبی
  • پارک آبی آتلانتیس
  • باغ گل میراکل

غذا های معروف دبی 

راهنمای سفر به دبی ۲۰۲۴ – غذا های معروف دبی نیز ظاهر، بد و طعمی شبیه طعم های لبنانی، ایرانی و حتی هندی است . غذا های دبی معمولا پر از ادویه و سبزیجات است . غذا های معروفی مانند هرموس و فلافل در دبی وجود دارد که شهرت جهانی دارد .

از غذا های معروف دیگر دبی می توان به هریس اشاره کرد که بیشتر در موقعیت های خاص مانند عروسی ها و میهمانی ها سرو می شود. غذای محبوب دیگر دبی محبوس است که با انواع گوشت سرو می شود محبوس معمولا طعم تند و لذیذی دارد این غذای معروف دبی معمولا در جشن ها و مراسم افطاری ماه مبارک رمضان جایگاه ویژه ای دارد .

از دیگر غذای معروف دبی می توان به مدروبا – گلیمات – ترید – سالونا و …… اشاره کرد .

قوانین سفر به دبی 

راهنمای سفر به دبی ۲۰۲۴ – در دبی قوانین سختگیرانه در شهر و همین طور در فرودگاه دبی در نظر گرفته شده است که از سایر کشور های دیگر بسیار بیشتر است .

برای مطالعه بیشتر درباره آنچه باید قبل از سفر به دبی بدانیم ۲۰۲۴ کلیک کنید.

دانستنی های  کاربردی در مورد دبی 

ویزا : می خواهد

واحد پول : درهم امارات

زبان رسمی : عربی

دین اکثریت مردم : اسلام

بهترین فصل سفر : پاییز و زمستان

سوغاتی ها : مجسمه برج خلیفه ، شکلات ، خرما ، طلا و زیور آلات ، عطر عربی و …

بهترین مکان برای اقامت 

اطراف دبی مال ، برج خلیفه ، اطراف ساحل جمیرا و ….

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را با راهنمای سفر به دبی اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای دبی و یا رزرو‌ تور دبی را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید