بیمه مسافرتی شینگن ۲۰۲۳

اگر قصد سفر به یکی از ۲۷ کشور عضو شنگن و دریافت ویزای شینگن را دارید بهتر است بعد از رزرو تور اروپا به فکر خرید بیمه مسافرتی شینگن ۲۰۲۳ (schengen travel insurance) باشید، بیمه مسافرتی شینگن ۲۰۲۳ همراه شما در هرگونه حادثه و بیماری در سفر به کشور های عضو شنگن خواهد بود. بیمه مسافرتی شینگن ۲۰۲۳ آنقدر مهم است تا شما را به فکر تهیه آن بیندازد.

بیمه مسافرتی شینگن 2023

بیمه مسافرتی شنگن چیست؟

یکی از مهم ترین مدارک دریافت ویزای شنگن، ارائه بیمه مسافرتی شینگن ۲۰۲۳ است. شخصی که قصد دارد برای گرفتن ویزای شنگن اقدام کند ابتدا باید برای دریافت بیمه درمانی اقدام نماید. از مزیت های داشتن این بیمه می توان به تامین هزینه هایی که مسافر در اثر حوادث ناخواسته در طول سفر به آن دچار می شود اشاره کرد. اگر در طول سفر مسافری چمدانش گم شود شرکت بیمه گذار موظف است هزینه هایی که به فرد تحمیل شده را پرداخت کند.

چرا بیمه مسافرتی شنگن اهمیت دارد؟

اگر در یکی از کشور های عضو شنگن دچار مشکل شوید با توجه به هزینه های بالا داشتن بیمه مسافرتی شنگن برایتان مفید است. به طور مثال هزینه درمان در کشور آلمان به طور میانگین نزدیک به ۵۳۰۰ دلار است که با خرید بیمه مسافرتی شنگن می توانید خود را از پرداخت هزینه ها معاف کرده و مجبور به پرداخت مبالغ سنگین نباشید.

آیا دریافت بیمه مسافرتی شنگن اجبار است؟

مسافرانی که قصد سفر به یکی از کشور های عضو شنگن را دارند باید بیمه مسافرتی شنگن را دریافت کنند. سفارت کشوری که فرد قصد دارد ویزای ورود به آن را دریافت کند باید بیمه شخص را مشاهده کرده و سپس برای صدور ویزا، دستورات لازم را صادر کند.
سقف تعهدات بیمه نیز در بیمه مسافرتی شنگن دارای اهمیت است. برای ورود به کشور هایی مانند آلمان و یا فرانسه، سقف تعهدات بیمه باید حداقل ۳۰ هزار یورو باشد.

 

بیمه مسافرتی شینگن 2023

 

مدارک مورد نیاز بیمه مسافرتی شینگن ۲۰۲۳

  1. فرم درخواست ویزای شنگن
  2. ۲ قطعه عکس
  3.  گذرنامه معتبر
  4.  ارائه اصل و ترجمه کلیه صفحات شناسنامه
  5.  بیمه مسافرتی
  6.  مدارک شغلی مورد نیاز ویزای شنگن
  7.  تمکن مالی و گردش حساب
  8.  ارائه واچرهتل و یا اجاره نامه منزل
  9.  رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  10.  رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای شنگن
  11.  اثبات وضعیت اقامت در کشور محل اقامت
  12.  دعوت نامه ( در صورت موجود )
  13.  مدارکی که به افسران ویزا ثابت می کند شما به کشور محل اقامت خود باز میگردید
  14.  گواهی اشتغال به تحصیل
  15.  گواهی اشتغال به کار
  16.  سابقه بیمه تامین اجتماعی

موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی شنگن

شرکت های بیمه مختلف موارد مختلفی را برای بیمه در نظر گرفته اند، پوشش های بیمه مسافرتی به شرح زیر است.

هزینه های پزشکی

اگر در طول سفر و در کشور مقصد دچار حادثه شوید که منجر به بستری شدن یا تحت درمان قرار گرفتن شما شود می توانید از بیمه مسافرتی خود استفاده کنید.

هزینه دارو

اگر دارو های مسافر مفقود شود و اسناد و مدارکی باشد که بتوانید آن را ثابت کنید، بیمه هزینه این دارو ها را می پردازد.

هزینه دندان پزشکی

اگر به صورت ناگهانی دچار مشکلات دهان و دندان شوید می توانید از بیمه خود استفاده کنید باید این مورد را در نظر بگیرید که نوع مشکل شما باید در مورد بیمه درج شده باشد.

هزینه های سفر

امکان دارد در فرودگاه بار شما مفقود شود و یا این که بلیط هواپیما کنسل شود و … شما می توانید در این مورد هزینه ها را دریافت کنید.

فوت

در صورتی که مسافر به طور ناگهانی فوت کند، پیکر وی را به خاک وطن باز میگردانند و هزینه آن را بیمه پرداخت می کند.

 

بیمه مسافرتی شینگن 2023

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیمه مسافرتی شینگن ۲۰۲۳

محاسبه قیمت بیمه مسافرتی به موارد مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به سن مسافر، مدت سفر و مقصد سفر اشاره کرد.

سن مسافر

افراد با سن های مختلف هزینه های متفاوتی را نیز باید پرداخت کنند، به طور کلی افراد با توجه به سن و سال به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  1.  زیر ۱۲ سال
  2.  ۱۳ تا ۶۵ سال
  3.  ۶۶ تا ۷۰ سال
  4.  ۷۱ تا ۷۵ سال
  5.  ۷۶تا ۸۰ سال
  6.  ۸۱ تا ۸۵ سال
  7.  ۸۶ سال و بیشتر

مدت سفر

هر چه مدت سفر شما بیشتر باشد هزینه بیمه شما هم نیز بیشتر می شود به طور مثال اگر شما می خواهید مدت ۹۰ روز در کشور آلمان اقامت داشته باشید بدون شک قیمت بیمه شما با بیمه دو هفته ای یکسان نخواهد بود.

مقصد سفر

هر چه مقصد سفر شما خاص تر باشد و هزینه های زندگی در آن بیشتر باشد بدون شک قیمت بیمه نیز افزایش می یابد.

سقف میزان تعهدات

سقف میزان تعهدات که به طور میانگین از ۳۰ هزار یورو تا سقف ۵۰ هزار یورو، این سقف پوشش ها با توجه به طرح های مختلف، متفاوت است.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را با بیمه مسافرتی شینگن ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید