ریجکتی ویزای ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن کشور رم ‌ است و یکی از بزرگ ترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیبل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. ایتالیا با کشورهای سوئیس، اتریش، فرانسه و اسلوانی همسایه است.

 

ریجکتی ویزای ایتالیا

ریجکتی ویزای ایتالیا – به دلیل این که کشور ایتالیا در حوزه شینگن قرار دارد قرار گرفته است و برای سفر به آن می‌توان از ویزای توریستی شنگن نیز استفاده کرد، ریجکت ویزای ایتالیا معمولاً به ندرت اتفاق می‌افتد اما شاید برایتان سوال باشد که به چه دلایلی ممکن است ویزای ایتالیا ریجکت شود و نحوه اعتراض به آن چگونه است؟

در صورت ریجکت ویزای ایتالیا این امکان وجود دارد که بتوانید تا ۳۰ روز بعد از ریجکت به نتیجه آن اعتراض کنید. در غیر این صورت می‌توانید بعد از گذشت ۶ ماه از ریجکت ویزای خود بدون اعتراض، دوباره ویزای ایتالیا درخواست دهید.

دلایل ریجکت ویزای ایتالیا

ریجکتی ویزای ایتالیا –  برای اخذ ویزا باید شرایط اعلام شده از سوی سفارت کشور مقصد را داشته باشید. در صورتی که هر یک از این شرایط را نداشته باشید، درخواست ویزای شما رد خواهد شد و شما مجاز به ورود به کشور مقصد نیستید.

ریجکتی ویزای ایتالیا

دلایل ریجکت ویزای ایتالیا به شرح زیر می‌باشد

  1. داشتن سوء پیشینه در گذشته و یا در حال: در صورتی که دارای سوء سابقه کیفری و یا جنایی در گذشته و یا حال باشید، از ورود شما به ایتالیا جلوگیری می‌شود. این مورد ( مثل تروریسم، قاچاق مواد مخدر، سوء استفاده از کودکان اعتیاد و دیگر موارد جنایات جدی) ممکن است تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی و یا ثروت عمومی کشورهای حوزه شینگن محسوب شود.
  2. ارائه مدارک مسافرتی غیر معتبر و یا جعلی: قطعاً اگر مدارک و اسناد مسافرتی شما جعلی و یا غیر معتبر باشد ویزای شما ریجکت خواهد شد به همین دلیل شما باید حتماً در این مورد دقت کنید.
  3. ارائه گذرنامه نامعتبر: پاسپورت نامعتبر از دیگر دلایل رد شدن ویزای ایتالیا می ‌باشد پاسپورت نامعتبر به گروه‌ های زیر گفته می‌شود:
  • پاسپورتی که کمتر از سه ماه از زمان بازگشت از ایتالیا اعتبار داشته باشد.
  • پاسپورتی که دارای کمتر از دو صفحه خالی باشد.
  • ارائه یک سند مسافرتی و یا شناسایی به جای گذرنامه.
  • ارائه گذرنامه ‌ای که بیش از ۱۰ سال گذشته و یا بیشتر است.
  • یکی از دلایلی که آفیسر درخواست ویزای شما را رد می‌کند این است که اطمینان ندارد که هدف شما از سفر به ایتالیا صرفاً گردش و یا تفریح باشد. امکان این دارد که شک کند شما با سفر به ایتالیا و با دریافت ویزای شنگن ایتالیا می‌خواهید پناهنده این کشور شوید و دیگر به کشور خودتان بازنگردید. به همین منظور لازم است مدارکی مبنی بر قصد بازگشت به کشور مبدا ارائه دهید برای این کار می‌توانید اسناد ملکی، خانه، زمین و ارائه دهید تا نشان دهنده وابستگی شما به کشور خودتان باشد.
  • ارائه پاسپورت آسیب دیده

 یکی از دلایل که باعث ریجکت شدن ویزای ایتالیای شما می‌ شود این است که گذرنامه شما در شرایط خوبی نگهداری نشده باشد. آسیب دیدن پاسپورت شامل از بین رفتن صفحات آن، از بین رفتن جلد آن و یا از بین رفتن شماره‌ های درج شده در آن باشد.

  • ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر

 شما باید بیمه مسافرتی خود را از یک شرکت بیمه معتبر دریافت کنید و یا بیمه خود را به روز کنید، و سندی را ارائه دهید که ثابت کند بیمه شما به روز است و در صورت بروز هر اتفاقی شما توانایی مخارج خود را دارید.

  • عدم اثبات داشتن بودجه کافی برای سفر به ایتالیا

زمانی که برای ویزای ایتالیا اقدام می ‌کنید باید درک روشنی از وضعیت مالی خود ارائه دهید. در طول تجزیه و تحلیل اسناد مالی متقاضی، توسط سفارت، باید مقامات سفارت اطمینان حاصل کنند که متقاضی دارای تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه ‌های اصلی و نیز هزینه ‌های احتمالی و اضطراری است. اگر اسناد مالی غیر واقعی باشند یا نتوانند تمکن مالی متقاضی را اثبات کنند درخواست ویزا رد می‌شود.

  • ارائه دعوتنامه نامعتبر

در صورتی که دعوتنامه توسط دعوت کننده امضا نشود، و همچنین به تایید مراکز شهرداری نرسد، فاقد اعتبار است همچنین باعث ریجکت شدن درخواست ویزای شما می‌شود.

  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت و واچر هتل

 در صورتی که بلیط رفت و برگشت خود را از قبل نگرفته باشید و یا هتل خود را برای این سفر رزرو نکرده باشید توسط افسران ویزا درخواست ویزای ایتالیایی شما رد می‌شود پس ارائه واچر هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت الزامی است.

  • ویزای شینگن استفاده نشده

 اگر قبل از درخواست ویزای ایتالیا ویزای شنگن گرفته باشید ولی مهر ورود و خروج به حوزه شینگن در پاسپورت شما نباشد و از آن استفاده نکرده باشید درخواست ویزای ایتالیایی شما رد خواهد شد.

اعتراض به ریجکتی ویزای ایتالیا

ریجکتی ویزای ایتالیا –  اگر سفارت ویزای شمار ار رد کند، نامه ای تحت عنوان نامه ریجکتی برای شما ارسال خواهد کرد. دلیل رد شدن ویزا داخل نامه ریجکتی ذکر می‌ شود. پس در قدم اول باید دلیل ریجکت ویزای را بررسی کنید و اگر فکر می‌ کنید که دلیلی برای ریجکت شما وجود ندارد و افسر سفارت اشتباه کرده می‌ توانید به این رای اعتراض کنید، برای انجام این کار ۶۰ روز زمان دارید. اگر فاصله ارسال نامه تجدید نظر تا زمان دریافت نامه ریجکتی بیش از ۶۰ روز باشد، درخواست شما بررسی نخواهد شد.

ریجکتی ویزای ایتالیا

نامه ریجکتی باید شامل اطلاعات زیر باشد

  • اطلاعات شخصی از جمله نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره پاسپورت و..
  • تاریخ دریافت نامه ریجکت
  • دلایل افسر برای ریجکت ویزا
  • دلایلی که نشان می‌ دهد افسر اشتباه کرده و یا خلاف قانون عمل کرده است
  • امضای درخواست کننده

مرجع رسیدگی به نام تجدید نظر در ریجکت ویزای ایتالیا دادگاه اداری رم ( TAR ) است. بنابراین اعتراض خود را باید به این مفاد ارسال کرد.

ریجکتی ویزای ایتالیا –  برای رفع ریجکت ویزای ایتالیا شما باید اسناد پشتیبانی را به نامه درخواست تجدید نظر خود پیوست کنید، به دلیل رد درخواست شما بستگی دارد. و مدارکی که می‌خواهید ارسال کنید باید به دلیلتان ربطی داشته باشد در غیر این صورت به آن امتناعی نمی‌شود.

زنبیل خرید