جاذبه های گردشگری اتریش ۲۰۲۳

جاذبه‌های دیدنی اتریش این سرزمین را به مقصد شماره یک گردشگرانی تبدیل کرده که می‌خواهند گشت و گذاری جانانه در سرزمینی خوش آب و هوا داشته باشند. پایتخت کشور اتریش به اندازه‌ای زیبا است که به لقب عروس اروپا شهرت پیدا کرده است. 

زیبایی‌های این سرزمین فقط به پایتخت آن خلاصه نمی‌شود و به هر کجای اتریش که بنگرید، با منظره‌ای تماشایی روبرو خواهید شد در ادامه فهرستی از بهترین جاهای دیدنی این کشور آماده کرده‌ایم تا با مطالعه این فهرست سفری فراموش نشدنی را در اتریش تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری اتریش 2023

جاذبه های گردشگری اتریش ۲۰۲۳ – اتریش کشوری تاریخی با جاذبه‌ها، سنت‌ها و طبیعت بسیار زیبا است. مهم نیست به تاریخ علاقه دارید یا به گردش در طبیعت؛ جاهای دیدنی اتریش انتظارات گردشگران با هر سلیقه‌ای را برآورده می‌سازد.جاهای دیدنی اتریش۲۰۲۳، این سرزمین را به مقصد شماره یک گردشگرانی تبدیل کرده که می‌خواهند گشت‌و‌گذاری جانانه در سرزمینی خوش آب‌و‌هوا با مردمانی باصفا و سرگرمی‌های خاطره‌ساز داشته باشند.

وین 

جاذبه‌های دیدنی اتریش در قسمت‌های مختلف این سرزمین پراکنده‌اند. اما وین پایتخت اتریش،  به عنوان گل سرسبد جاهای این کشور شناخته می‌شود. این شهر به پایتخت موسیقی کلاسیک هنر معروف است. دلیل این لقب وجود سالن‌های اپرای باشکوه است که در وین قرار دارند از زیبایی  کلیساهای وین هر چقدر بگوییم، کم گفته‌ایم.

این کلیساها با زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند. وین در کنار کلیساهای زیبا و عمارت‌های باشکوه، مکانی مناسب برای اسکی بازها است. بهترین پیست‌های اسکی دنیا در وین قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی اتریش هستید، وین را به عنوان اولین مقصد گردشگری خود انتخاب کنید.

دریاچه ورث (worthersee)

در تابستان یکی از معروف‌ترین مقصدهای گردشگری در اتریش دریاچه ورث است که بزرگترین دریاچه منطقه کرینثیا نام گرفته است. این دریاچه علاوه بر اینکه برای کسانی که به قایق رانی علاقه مند هستند بسیار جذاب است، بلکه برای کاشفان غار هم مکان بسیار جالبی است. در این مکان چند غار دیدنی از جمله غار استالاکتیک گریفن(Griffen) که رنگارنگ ترین غار اتریش است وجود دارد.

جاذبه های گردشگری اتریش 2023

کتابخانه کلیسای ادمونت

کتابخانه  ادمونت در صومعه‌ای واقع شده است که راهب‌های بند یکتین را در خود جای داده است و نکته مهم این است که در کنار رود انز جای گرفته است. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه جهان محسوب می‌شود که در صومعه قرار گرفته و به همین دلیل باید حتماً از آن دیدن کنید.

غار آیس ریزن ولت

این غار با بیش از ۴۲ کیلومتر طول بزرگترین غار یخی جهان به شمار می‌رود و در شهر ورفن اتریش قرار گرفته است،  سالانه حدود ۲۰۰ هزار گردشگر از این جاذبه طبیعی شگفت انگیز دیدن می‌کنند. در این غار که در سال ۱۸۷۹ کشف شده می‌توانید دنیایی از مجسمه‌های یخی طبیعی و دیگر اشکال بکر و دست نخورده را تماشا کنید.

رینگ اشتراسه

جاذبه های گردشگری اتریش ۲۰۲۳ – در اطراف جاده رینگ اشتراسه وین( اتریش) بیش از ۲۰ جاذبه گردشگری، بناهای تاریخی و باغ قرار دارند که این موارد این جاده را به نقطه ورودی عالی به شهر تبدیل می‌کنند. این جاده مکان‌هایی را در دل خود جای داده که جز بی‌نظیرترین جاذبه‌های فرهنگی و فضای سبز اتریش محسوب می‌شوند. درختان اطراف این جاده می‌توانند در تابستان‌های سوزان منطقه دمای هوا را تا ۵ درجه کاهش دهند.

قلعه هوکوسترویتس

جاذبه های گردشگری اتریش ۲۰۲۳ – این قلعه یکی از معروف‌ترین قلعه‌های قرون وسطایی اتریش است که بر فراز صخره مرتفعی در میان دشت‌های آلپ جولیان و آلپ شرقی قرار دارد. هوکوسترویتس در بین تمام قلعه‌های نظامی اروپا زبانزد است. برای اینکه خودتان را به بالای قلعه برسانید باید از ۱۴ دروازه عبور کنید که در گذشته هر کدامشان به حیطه‌ای برای حمله به مهاجمان مجهز شده بودند تا کسی نتواند به داخل قلعه راه پیدا کند. در این قلعه موزه‌ای شامل زره‌ها، جنگ‌افزارهای قدیمی وجود دارد که می‌تواند برای علاقمندان به اشیای تاریخی بسیار جذاب باشد.

زالتسبورگ

چهارمین شهر بزرگ اتریش که در دامنه های کوه های آلپ در غرب کشور قرار است و پر از جاذبه های دیدنی است. این شهر منطقه گردشگری و تفریحی معروفی به اسم سالزکامرگوت (Salzkammergut) دارد که آنقدر دیدنی و چشم نواز است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. امکان ندارد کسی به قصد گشت و گذار به این شهر بروید و از این تفرجگاه جذاب دیدن نکند، جایی که کوه هایی با درختان همیشه سبز، دریاچه و بناهای دیدنی، آن را به یکی از دلفریب ترین نقاط دنیا تبدیل کرده است.

اینجا منطقه تفریحی سالزکامرگوت است جایی که قدم زدن در امتداد دریاچه و یا قایق سواری در آب های نیلگون یکی از تفریحات همیشگی است.

قصر بلودر

یکی از جاهای دیدنی اتریش که پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آن بزنید قصر بلودر است. یکی از شاهزاده‌های اتریشی در سال ۱۷۱۶ فرمان ساخت قصر بلودر را صادر کرد این قصر در کنار معماری زیبا، باغی بسیار سرسبز و اشرافی دارد‌. مانند بسیاری از عمارت‌های باشکوه اتریشی،  سبک معماری باروک در ساخت قصر بلودر استفاده شده است. قصر بلودر در وین قرار دارد.

صومعه ملک ایبی

این صومعه بی‌نظیر یکی از معروف‌ترین صومعه‌های جهان به شمار می‌رود که در بالای صخره‌های زیبای مشرف به آب‌های آرام رود دانوب قرار دارد. این مرکز معنوی به یکی از تاثیرگذارترین آثار معماری دوره باروک و همچنین مهد شکوفایی موسیقی و هنر لیبرال در دوره خود تبدیل گردید که در تور اتریش دیدن آن را از دست ندهید.

کاخ شون برون

به معنای چشمه زیبای اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین بوده و هم اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور است که تا سال ۱۹۶۰ بنا شده است. این کاخ که بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد که به سبک روکوکو تزیین شده یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در وین به شمار می‌آید.

در مکانی که امروزه کاخ شونبرون واقع شده است قصرهایی متعلق به قرن ۱۵ میلادی وجود داشته که مخصوص امپراطوران و اشراف‌زادگان این شهر و کشور اتریش بوده است.

آلپباخ

جاذبه های گردشگری اتریش ۲۰۲۳ – اتریش دارای تفریحگاه های زمستانی بسیاری است که از میان آن ها آلپباخ به عنوان خوش منظره ترینشان شناخته می شود. آلپباخ شهری در غرب اتریش واقع شده و در بین ارتفاعات آلپی این ناحیه قرار دارد. در زمستان ها نیز بیش از ۱۴۵ کیلومتر مسیر اسکی میزبان اسکی دوست ها است.

شهر الپباخ، شهری کوچک و زیبا در ایالت تیرول به شمار می‌رود .هر ساله،‌ رهبران سیاسی، تجاری، علمی و فرهنگی جهان در این شهر گردهم می‌آیند تا در کنفرانس دو هفته‌ای انجمن اروپایی الپباخ شرکت کنند. علاوه بر این، خانه‌های چوبی زیبای این شهر سبب شده تا زمانی این شهر به عنوان زیباترین شهر اتریش انتخاب شود. سبک خانه‌ها در شهر الپباخ همگی به سبک دهه هفتاد میلادی هستند، از همین رو، تمام ساخت و سازهای صورت گرفته در این شهر باید مطابق با همین شیوه باشد و از سبک چوبی و سنگی در آن استفاده شود.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را بهترین جاذبه های گردشگری اتریش ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن ، رزرو‌ تور اروپا و همچنین دریافت ویزای اتریش را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید