Contact to us

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو (Tokyo National Museum) در سال ۱۸۷۲ تاسیس شده و قدیمی‌ترین موزه ملی و بزرگترین موزه هنر در ژاپن و یکی از بزرگترین موزه‌های هنر در جهان است. این موزه در منطقه تایتو و در دل پارک اوئنو توکیو واقع شده است. حدود ۱۰۰ سال است که از تاسیس موزه ملی توکیو می‌گذرد که در این مدت این مجموعه با تغییر و تحولات بسیار سازمانی و طبیعی همراه بوده است. موزه ملی توکیو دو نام متفاوت از جمله (امپریالیست) در سال ۱۸۸۶ و موزه سلطنتی (امپریال توکیو) در سال ۱۹۰۰ داشته که نام فعلی این موزه از سال ۱۹۴۷ بر روی مجموعه باقی مانده است.

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو در سال ۱۹۴۵ به دلیل جنگ جهانی دوم یک دوره تعطیلی را تجربه کرده است. اطلاعات موزه ملی توکیو به زبان‌های ژاپنی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، کره‌ای و اسپانیایی در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.
موزه ملی توکیو با ۵ ساختمان مجزا دارای ۱۱۰ هزار اشیای با ارزش است.

آثار هنری و باستان شناسی این موزه از سراسر دنیا جمع آوری و نگهداری می‌شوند که این آثار عبارتند از پارچه‌های قدیمی، سلاح‌های تاریخی، تجهیزات نظامی قدیمی، لباس‌های سنتی ژاپنی، کوزه و سرامیک ژاپنی و چینی که متعلق به قرون ۷ تا ۱۴ میلادی هستند در این موزه ۸۷ گنجینه ملی ژاپن و ۶۱۰ اثر مهم از دارایی‌های فرهنگی این کشور نگه داری میشود.

مجموعه موزه ملی توکیو بر هنرهای باستانی ژاپن و هنر آسیایی تمرکز دارد، اما مجموعه بزرگی از هنرهای یونانی و بودایی نیز در این موزه یافت می‌شود. در داخل محوطه موزه چندین رستوران و مغازه وجود دارد و همچنین نمایشگاه‌های فضای باز و باغ موزه نیز در این قسمت فعالیت دارند از جمله اشیای به نمایش درآمده در موزه ملی توکیو می‌توان به ساز عود با چهار تار که از ایران آمده و در ژاپن به اسم بیوا شناخته می‌شود، چوب معطر ۶۰ سانتی متری از درخت صندل که بر روی آن به زبان قدیمی فارسی یعنی پهلوی مطلبی نوشته شده.

موزه ملی توکیو

گلابدان بزرگ با سری شکل اژدها و کاسه شیشه‌ای ۸۰ تکه‌ای متعلق به قرن ششم با درخشندگی غیر قابل توصیف اشاره کرد که در کنار آثار متعدد دیگر استقبال فراوان مخاطبان و بازدیدکنندگان را برانگیخته است. برای سفر به ژاپن نیاز به دریافت ویزای ژاپن دارید پیشنهاد ما به شما این است که این ویزا از آژانس های معتبر دریافت نمایید همجنین راگناتریپ برگزار کننده تورهای ژاپن با مناسب ترین نرخ می باشد.

پنج ساختمان نمایشگاهی

هونکان (گالری ژاپنی) (Honkan)

موزه ملی توکیو  – ساختمان اصلی (Honkan) توسط معمار بریتانیایی طراحی شد که در زلزله بزرگ کانتو در سال ۱۹۲۳ به شدت آسیب دید. در مقابل سبک غنی تر ساختمان اصلی، طرح کنونی با سبک پررنگ تر امپریالیستی طراحی شده است.

ساخت و ساز آن در سال ۱۹۳۲ شروع و در سال ۱۹۳۸ افتتاح شد. این موزه مهم ترین ویژگی فرهنگی مهم ژاپن در سال ۲۰۰۱ بود. گالری ژاپنی نمایشی عمومی از هنر ژاپن را با ۲۰ اتاق نمایشگاهی و ۲ طبقه ارائه می کند.

تویوکان (گالری آسیایی) (Toyokan)

این ساختمان در سال ۱۹۶۸ طراحی و افتتاح شد. این مجموعه یک ساختمان ۳ طبقه است که ۵ طبقه به نظر می رسد. در طبقه اول این ساختمان یک رستوران و یک موزه وجود دارد. گالری آسیایی شامل ۱۰ اتاق نمایشگاهی در سه سطح منطقه ای مختلف است. این گالری به هنر و باستان شناسی آسیا، از جمله چین، کره، آسیای جنوب شرقی، هند، شرق میانه و مصر اختصاص داده شده است.

هیوکِیکان (Hyokeikan)

این ساختمان در سال ۱۹۰۹ افتتاح شد و برای یادبود ازدواج شاهزاده (بعد از امپراطور ) ساخته شد. این ساختمان به عنوان یک نمونه برجسته از سبک معماری غربی دوره میجی اخیر (اوایل قرن بیستم) و یک ملک مهم فرهنگی تعیین شد. این نمایشگاه در زمان رویدادها و نمایشگاه های موقت باز است.

موزه ملی توکیو

هِیسِیکان (Heiseikan)

موزه ملی توکیو  – این ساختمان در درجه اول به عنوان فضایی برای نمایشگاه های ویژه و خانه گالری باستان شناسی ژاپن ایجاد شد. گالری باستان شناسی ژاپن در طبقه اول، تاریخچه ژاپن را از دوران باستان تا قبل از دوره مدرن، از طریق اشیاء باستان شناسی دنبال می کند. این گالری ها در طبقه دوم به نمایشگاه های ویژه اختصاص داده شده اند. این ساختمان همچنین شامل یک سالن اجتماعات می باشد.
این گالری نمونه هایی از سفالگری و نوعی خط تقلبی مربوط به حدود ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد را به نمایش می گذارد. باستان شناسی این سفال ها ابتدا بعد از جنگ جهانی دوم، از طریق روش های قدمت شناسی، شناسایی شدند.

هوریو – جی هوموتسوکان (Horyu-ji Homotsukan)

کارهای هنری از ۳۱۹ گنجینه ، به طور کلی به خانه سلطنتی در سال ۱۸۷۸، اهدا شد و در اتاق ششم نمایش داده می شوند. این ساختمان توسط با آخرین تکنولوژی حفاظتی ساخته شده. سپس در سال ۱۹۹۰ پس از بازسازی کامل مجدداً باز شد.

زنبیل خرید