وقت سفارت ژاپن

کشور ژاپن از جمله مقاصدی است که افراد به دلایل توریستی و کاری به آن جا مسافرت می ‌کنند. با این حال سفر به این کشور نیازمند دریافت ویزای ژاپن است.

ما در این مقاله قصد داریم از نحوه اخذ وقت سفارت ژاپن برای شما بازگو کنیم.

یکی از اهداف گردشگران، صاحبین کسب‌وکار و متخصصان و کارشناسانی که به دنبال فرصت‌های شغلی بهتر هستند، کشور ژاپن، شرقی‌ترین کشور جهان است، سرزمین آفتاب تابان با جذابیت‌های خاص و جالب‌توجهش در سطح بین‌الملل.

وقت سفارت ژاپن

وقت سفارت ژاپن  – شاید شما فکر کنید که دریافت ویزای ژاپن بسیار سخت می ‌باشد اما دریافت ویزای این کشور به راحتی امکان‌ پذیر است. کافیست تا روال مورد نیاز را طی نموده و شرایط را رعایت نمایید. دریافت ویزای ژاپن به ارائه مدارکی نیاز دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

معرفی انواع ویزای ژاپن

برای سفر به کشور ژاپن، بسته به هدف‌تان، ویزاهای مختلفی برای متقاضیان صادر می‌گردد که در ادامه می‌توانید، توضیحات مربوط به این ویزاها را بخوانید:

ویزای توریستی

ویزای توریستی ژاپن به متقاضیان این نوع ویزا اجازه می‌دهد که بتوانند به مدت ۹۰ روز در کشور ژاپن اقامت داشته باشند. همچنین این افراد می‌توانند برای دو مسافرت کوتاه در یک بازه زمانی شش ماهه نسبت به ویزای دبل توریستی اقدام کنند.
کشورهایی همچون ایران برای مسافرت به کشور ژاپن باید نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدامات لازم را دنبال نمایند.

ویزای تجاری

برای آن دست صاحبان کسب‌وکار و متقاضیانی که می‌خواهند در راستای اهدافی همچون شرکت در کنفرانس‌ها، جلسات کاری، عقد قراردادهای کاری و سنجش و پژوهش وضعیت بازار به کشور ژاپن سفر نمایند، ویزای تجاری موقت جهت اقامت ۹۰ روزه به صورت سینگل یا دبل (در شرایطی که دو سفر در فاصله زمانی ۶ ماهه رخ دهد)، صادر می‌گردد.

وقت سفارت ژاپن

ویزای کاری ژاپن

دو نوع ویزای کار برای متقاضیان کار در کشور ژاپن صادر می‌گردد. مورد اول ویزای کار (Working Visa) و دیگری ویزای کار حرفه‌ای (Highly Professional Visa) است.

ویزای دوم برای آن دسته افرادی صادر می‌گردد که در مشاغلی تخصصی در سمت‌هایی همچون استاد دانشگاه، مدیران کسب‌وکار و پژوهشگران مشغول به فعالیت هستند.

این ویزا مختص متخصصان بین‌المللی با مهارت‌های بالا در نظر گرفته شده و بنا به فعالیت فرد موردنظر می‌تواند تا ۵ سال هم اعتبار داشته باشد.

گرفتن وقت سفارت ژاپن

برای تور ژاپن شما نیاز به دریافت وقت سفارت ژاپن دارید. سفارت ژاپن به هیچ عنوان مدارک ارسالی از طریق پست را قبول نمی‌کند و تمامی مدارک را باید خودتان به سفارت ژاپن تحویل دهید.

و باید بدانید که این مدارک به صورت ایمیل یا فکس قابل قبول نیستند و همه مدارک باید به صورت اصلی تهیه و تحویل داده شوند.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت ژاپن

• پاسپورت معتبر ( حداقل ۶ ماه قبل از تاریخ سفر )
• عکس جدید با پس زمینه سفید ( سایز ۵/۳ * ۵/۴ )
• تکمیل فرم درخواست ویزای ژاپن ( که می‌توانید از وب سایت کنسولگری یا سفارت ژاپن اقدام نمایید )
• مشخصات شغلی، تحصیلی یا مادی ( بسته به نوع ویزا )
• بلیط رفت و برگشت ( در صورت لزوم و بعضی مواقع )
• واچر هتل یا اقامتگاه
• برنامه کامل سفر
• گواهی تمکن مالی ( نشان دهنده توانایی مالی برای هزینه‌های سفر و اقامت می باشد. )
البته لازم به ذکر است که برای پرداخت ویزای ژاپن، داشتن سابقه سفر شینگن اهمیت بالایی دارد.
باید بدانید که اگر قصد سفر به کشور ژاپن به صورت توریستی دارید لازم است برای دریافت ویزای توریستی ژاپن تمامی مدارکتان را ترجمه کنید.
ترجمه مدارک باید از محل دارلترجمه به انجام برسد و حتماً باید به زبان انگلیسی باشد و توسط دادگستری و وزارت امور خارجه به تایید برسند.

مدت زمان گرفتن وقت سفارت ژاپن 

وقت سفارت ژاپن  – معمولاً پس از ارائه مدارک به سفارت ژاپن، ۵ روز کاری الی ۱۵ روز کاری طول می‌ کشد تا جواب تان را دریافت کنید.

در برخی موارد به بررسی بیشتری نیاز است که در این صورت امکان دارد ارائه مدارک، امضا، مصاحبه یا استعلام ضروری باشد که در این صورت به مدت زمان بیشتری نیاز است.

توجه داشته باشید که اگر ویزای شما به هر دلیلی صادر نشود سفارت خودش را در برابر شما پاسخگو نمی‌بیند. و در واقع سفارت هیچ دلیلی برای ریجکت درخواست شما ارائه نمی‌ کند.

در صورت رد شدن درخواست شما تا ۶ ماه اجازه ارائه درخواست مجدد نخواهید داشت و بعد از ۶ ماه مجدد می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید.

هزینه ویزای ژاپن 

وقت سفارت ژاپن  – هزینه دریافت ویزای ژاپن کاملاً بستگی به نوع ویزای درخواستی شما دارد. به طور مثال هزینه ویزای توریستی ژاپن با هزینه ویزای کاری ژاپن متفاوت است. در صورتی که از طریق تورهای گروهی ژاپن برای دریافت ویزا اقدام کنید هزینه اخذ ویزا با هزینه تور از شما گرفته می‌ شود.

مدت زمان اعتبار ویزای ژاپن 

• ویزای توریستی ژاپن به طور معمول به مدت ۱۵ یا ۳۰ روز صادر می‌ شود و امکان تمدید ندارد
• ویزای تجاری ژاپن می‌ تواند برای ۹۰ روز یا بیشتر صادر شود .
• ویزای کاری و تحصیلی ژاپن بسته به موقعیت شغلی و تحصیلی و همچنین نیازهای فرد صادر می ‌شود.

وقت سفارت ژاپن

نکاتی در خصوص ویزای ژاپن 

• اطلاعات مربوط به ویزای ژاپن ممکن است به دلیل تغییرات سیاستی و قوانین کشور ژاپن تغییر کند.

بنابراین قبل از اقدام به دریافت ویزا از آخرین اطلاعات و مقررات سفارت یا کنسولگری ژاپن در کشور خود مطلع شوید.

• مدت زمان صدور ویزا متفاوت است و بر حسب نوع ویزا و شرایط آن مختلف است.معمولاً صدور ویزای توریستی ژاپن چند روز تا یک هفته زمان خواهد برد؛ با این حال برای ویزای کاری، تحصیلی و دیگر انواع ویزا این مدت زمان ممکن است بیشتر نیز باشد.

• اگر قصد دارید در ژاپن به کار یا تحصیل بپردازید، پیشنهاد می ‌شود قبل از اقدام به دریافت ویزا، با کارفرما یا موسسه آموزشی مورد نظر خود تماس بگیرید زیرا آن ‌ها می توانند اطلاعات مفیدی در خصوص مراحل و مستندات لازم برای صدور ویزا به شما ارائه دهند.

• در صورت ریجکتی ویزای ژاپن به هر دلیل، می ‌توانید به صورت کتبی از سفارت ژاپن در تهران ویزا ریجکت شده خود و دلایل رد آن را پیگیری کرده و درخواست توضیح نمایید البته از دیگر سفارت های ژاپن در کشورهای دیگر نیز این امکان وجود دارد.

ممکن است در بعضی موارد بتوانید با رفع نواقص موجود مجدداً درخواست ویزا دهید.

• به هر حال، موفقیت دریافت ویزای ژاپن با توجه به جزئیات و دقت در پر کردن فرم‌ ها و نیز ارائه مستندات مربوطه بستگی دارد؛ پس قبل از ارسال درخواست خود، اطمینان حاصل کنید که تمامی اطلاعات را به صورت دقیق ارائه داده‌ اید.

• اگر نیاز به کمک یا راهنمایی بیشتری در مورد چگونگی درخواست ویزای ژاپن دارید، می‌ توانید از مشاوران ما در راگناتریپ کمک بگیرید.

آدرس تلفن سفارت ژاپن در ایران 

سفارت ژاپن در ایران به آدرس تهران ، زعفرانیه ، خیابان مقدس اردبیلی ، پلاک ۱۶۲ واقع شده است.
شماره تماس : ۰۲۱۲۲۶۶۰۷۱۰

جمع‌ بندی

وقت سفارت ژاپن  – قطعاً یکی از بهترین تور های آسیا تور ژاپن می ‌باشد، تا شما بتوانید با سفر به کشور ژاپن از جاذبه ‌های دیدنی این کشور لذت ببرید برای تور ژاپن نیاز است که ویزای این کشور را دریافت کنید.

لازمه اخذ ویزا، گرفتن وقت سفارت ژاپن می ‌باشد که ما در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر در رابطه با نحوه مدارک مورد نیاز و هزینه وقت سفارت ژاپن توضیح دهیم.

زنبیل خرید