بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ۲۰۲۳

بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ۲۰۲۳ - اسپانیا دومین کشور بزرگ در صنعت گردشگری جهان محسوب می‌ شود، جاهای دیدنی اسپانیا یکی از پربازدید ترین مکان ‌های توریستی در اروپا است. این کشور با فرهنگ غنی و متفاوت نسبت به سایر کشورهای اروپایی جذابیت های بیشتری در تمامی شهر های خود دارد.

در این مقاله از بین صدها جاذبه تاریخی طبیعی و دیدنی گردشگری اسپانیا سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی اسپانیا را گلچین کرده ‌ایم تا راهنمایی برای شما در سفر یا آشنایی با اسپانیا باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا 2023

بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ۲۰۲۳ – اسپانیا دومین کشور بزرگ در صنعت گردشگری جهان محسوب می شود و طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (unwto) در سال ۲۰۱۵ میلادی این کشور با پذیرایی از حدود ۶۸.۲ میلیون گردشگر و توریست توانسته است رتبه سوم جدول پر بازدید‌ترین کشور را از آن خود کند.

این کشور با ۴۵ اثر مورد حمایت یونسکو بعد از ایتالیا و چین در رده سوم جهان قرار گرفته است و اما این جاذبه ‌های بی نظیر تمامی دیدنی ‌های اسپانیا نمی باشد و اینکه مهم است بدانید که کشور ماتادور‌ها شهرتش را مرهون مردم ، فرهنگ ، هنر، غذاها و آداب و رسوم خاصش می باشد و با توجه به تمامی جاذبه ‌های گردشگری و فرهنگ خاص این کشور، اسپانیا را می ‌توان یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر در نوروز دانست.

برای سفر به اسپانیا نیاز به دریافت ویزای اسپانیا دارید همچنین می توانید جهت رزو تور اروپا با کارشناسان ما در راگناتریپ تماس بگیرید.

 کلیسای ساگرادا ( ساگاردا ) فامیلیا 

این کلیسا جز بهترین جاذبه‌ های توریستی اسپانیا است به گونه ‌ای که سالانه ۳ میلیون گردشگر برای حضور در این کلیسا به این کشور سفر می ‌کنند. این کلیسا در شهر بارسلونا قرار دارد. کار ساخت این کلیسا از سال ۱۸۸۳ شروع شد و قرار است در سال ۲۰۲۶ به اتمام برسد. در حال حاضر قسمتی از این کلیسا به عنوان بخشی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا 2023

سواحل کوستا دل سول، معروف به سواحل خورشید

بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ۲۰۲۳ –  یکی از جاذبه‌ های گردشگری سواحل کوستا دل سول نام دارد. این منطقه به عنوان پر آفتاب ‌ترین مکان در اروپا نام گرفته است، شما می‌توانید زیر نور خورشید لم دهید و تجربه ناب آفتاب گرفتن کنار سواحل مدیترانه‌ ای را تجربه کنید.

 قصر الحمرا 

بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ۲۰۲۳ – اگر شما فقط بتوانید یکی از مکان‌ های دیدنی اسپانیا بازدید کنید، آن یکی باید قصر الحمرا در گرانادا باشد. قصر الحمرا در مکانی مرفه مشرف به شهر زیبای گرانادا در آندلس قرار دارد. از بهترین مکان ‌های دیدنی قصر الحمرا می‌ توان به حیات شیران، عمارت سلطنتی و آلکا زابای بی‌ نظیر اشاره کرد.

بهتر است که برای بازدید از این مکان بلیط تان را از قبل رزرو کنید. در غیر این صورت با توجه به فصلی که به اسپانیا سفر می‌ کنید، ممکن است مجبور شوید برای خرید بلیط مدت ‌ها در صفی طولانی بمانید.

مسجد بزرگ کووردبا 

یکی از جاذبه‌ های گردشگری اسپانیا که تلفیقی از معماری دو مذهب اسلام و مسیحیت را جای داده است این مسجد است. مسجد کوردوبا را می ‌توان از بهترین دستاورد های معماری مسلمانان اسپانیا دانست که هم اکنون از دیدنی ترین مکان‌ های اسپانیا محسوب می‌ شود. اوج زیبایی مسجد را می‌ توان در تقارن ستون‌ ها و طاق ‌های زیبای آن دانست که از هر گوشه مسجد قابل مشاهده است. این مسجد قدیمی امروزه به کلیسا تغییر کاربری داده است، اما هنوز هم با نام مسجد بزرگ کوردوبا شناخته می ‌شود.

 کاخ سلطنتی مادرید 

 در سفرتان به پایتخت اسپانیا حتماً از تماشای عظیم ‌ترین کاخ سلطنتی در اروپا لذت ببرید. قطعاً این کاخ با نمایی فوق العاده، تزیینات داخلی مجذوب کننده، از بهترین جاهای دیدنی در اسپانیا به شمار می ‌آید. این کاخ بیش از دو هزلر اتاق لوکس و تزیین شده دارد که از این میان ، گردشگران می تواننئ از ۵۰ اتاق بازدید کنند. داروخانه سلطنتی، اسلحه خانه، اقامتگاه سلطنتی، کتابخانه و گالری آثار هنری و اشیای قیمتی از بخش‌های دیدنی این کاخ هستند.

 موزه گوگنهایم بیلبائو 

 ساخت و طراحی این موزه توسط فرانک گری معمار مشهور آمریکایی انجام شده است.معماران به این موزه اثر بیلبائو می گویند، زیرا توانست رنگی جدید به شهر صنعتی و مدرن بیلبائو بدهد و سبب رونق روزافزون شهر بشود. این مکان قبل از این که تبدیل به موزه شود محل انباشت ضایعات ساختمانی و کشتی‌ها بوده است حتماً بازدید از این موزه زیبا را در لیست برنامه ‌های تور اسپانیایی خود قرار دهید.

پارک گوئل بارسلونا 

 در سال ۱۹۹۰ ایوسبی گوئل کارآفرین موفق و ثروتمند اسپانیایی زمین بسیار وسیعی که کامل در درختکاری بوده را خریده و از آنتونی گائودی درخواست کرد که این باغ را به خانه مینیاتوری تبدیل به پارک حیرت انگیز برای ثروتمندان آن شهر کند. این پارک در آن زمان خارج از شهر بارسلونا بوده اما امروزه در میان شهر قرار دارد. ولی به این دلیل که این پروژه رو به ورشکستگی رفت و گائودی موفق نشد طرح خود را کامل کند شهرداری بارسلونا این باغ را خرید و تبدیل به پارک کرد.

جزایر قناری 

 جزایر کاناری یا جزایر قناری یکی از مناطق خود مختار کشور اسپانیا است. این منطقه شامل یک مجمع الجزایر در اقیانوس اطلس می‌ شود که نزدیک‌ ترین آنها حدود ۱۰۸ کیلومتر با خشکی فاصله دارد. جالب است بدانید این فاصله تا کشور اسپانیا نیست. بلکه با خشکی‌ های قاره آفریقا است مرکز این منطقه شهر سانتا کروس تنریف است.

جالب است بدانید نام پرنده قناری از همین منطقه گرفته شده است. همنشینی رویایی از دریای بی‌ انتها، طبیعت زیبا و سواحل منحصر به فرد، حس واقعی زندگی را در رگ‌ هایتان جاری می ‌کند. ‌

ایبیزا 

جزیره پوشیده از درخت‌های کاج که محل بسیار مناسبی برای آفتاب گرفتن است پربازدید ترین مکان برای افرادی است که دنبال جشن و پاکوبی و مهمانی‌های شبانه هستند. کلوپ‌ها، رستوران‌ها و خط ساحلی ایبیزا با آب‌ های آبی آن را به یکی از فریبنده ‌ترین جاذبه‌ های توریستی اسپانیا تبدیل کرده است.

 لارامبلا 

 اگر در یک عصر تابستانی در خیابان لارامبلا قدم بزنید، فکر می‌ کنید که همه ساکنان بارسلونا در کنار شما بوده ‌اند. این بلوار طولانی که با درختان سبز تزیین شده بخش ‌های مختلفی از مرکز شهر را به یکدیگر متصل می‌ کند. لارامبلا علاوه بر مغازه‌های گل فروشی و پرنده فروشی چند رستوران و کافه روباز و کتاب فروشی را هم در خود جای داده است. در تور اسپانیای خود حتماً از این خیابان زیبا دیدن کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا 2023

سویل ( زادگاه فلامینگو)

سویل یکی از شهرهای کاتولیک و دیدنی اسپانیا است که در منطقه خود مختار اندلس قرار دارد. این شهر با نام‌های سبیا یا سِویا نیز شناخته می شود و به عنوان مهد هنر و فرهنگ اسپانیا شناخته می ‌شود. این شهر زادگاه رقص فلامینگو اسپانیایی بوده و در سرتاسر این شهر می ‌توان شاهد این رقص و موسیقی باشید.

سن سباستین

این شهر ساحلی چشم نواز باسک  در شمال اسپانیا چشم‌ ها را به خود خیره می ‌کند. ویژگی شاخص سن سباستین معماری عصر طلایی، کیلومترها ساحل‌ شنی سفید و آب آبی رنگ خلیج  است. در یک روز آفتابی در امتداد بلوار بیسکای ساحل لاکونچا قدم بزنید تا فرهنگ محلی‌ های عاشق دریا را از نزدیک حس کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ۲۰۲۳ – همانطور که مطالعه نمودید اسپانیا دارای جاذبه ‌های تاریخی و متنوعی در زمینه‌های مختلف دارد که تمامی این جاذبه‌ ها در کنار یکدیگر باعث شده است که اسپانیا یکی از برترین قطب ‌های گردشگری جهان شود فراموش نکنید. برای سفر و گردش به اسپانیا حتماً باید ویزای توریستی شینگن را دریافت کنید.

.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید