جاذبه های گردشگری سوئیس ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری سوئیس - سوئیس کشوری است که به زیبایی های طبیعی بی همتای خود مشهور است و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود در این نوشته سری به جاذبه های دیدنی سوئیس می زنیم تا بهتر و دقیق تر با این کشور زیبا و رویایی آشنا شویم.

در واقع سوئیس را می توان به یک تابلوی نقاشی تشبیه کرد در این کشور همزمان زبان‌های آلمانی، فرانسه، ایتالیایی را می شنوید.

جالب است بدانید اگر سن شما طوری است که کارتون هایدی را در کودکی از تلویزیون تماشا کرده اید این برنامه برداشتی از یک رمان سوئیسی بوده که قصه آن در کوه های آلپ شکل گرفته است در ادامه جاذبه‌های گردشگری سوئیس را باهم بررسی میکنیم.

 

جاذبه های گردشگری سوئیس 2023

جاذبه های گردشگری سوئیس ۲۰۲۳

برن Bern

یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس شهری تاریخی برن است. برن شهری تاریخی است که با امکانات مدرن ترکیب شده و یکی از مهمترین جاهای دیدنی سوئیس به شمار می‌آید خیابان‌های سنگفرش شده ، فواره‌ها، برج های ساعت باشکوه، تپه های زیبا و خانه های قدیمی با سقف های قرمز رنگ از ویژگیهای پایتخت سوئیس است. یکی دیگر از ویژگی‌های این شهر قرار گرفتن در کنار رود area است. برن به داشتن چندین موزه، استادیوم،  هاکی روی یخ که دومین ورزشگاه بزرگ اروپا است معروف است.

دریاچه ژنو

این دریاچه در مرز سوئیس و فرانسه قرار گرفته است و در میان تمامی دریاچه های اطراف کوهستان آلپ،  بزرگترین دریاچه به حساب می‌آید. کافی شاپ های دنج، سالن اپرا ژنو و جشنواره های موسیقی در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر ماه) برقرار می‌شود و جزء مهم ترین جاذبه های اطراف این دریاچه به شمار می آیند.

پارک ملی سوئیس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس پارک ملی سوئیس است. منظره طبیعی، درخت،  سرسبزی،  برکه، چشمه و تنوع جانوری در سوئیس چشم نواز است. اوج این مورد در پارک ملی سوئیس قابل مشاهده است از سال ۱۹۱۴ میلادی فضایی در حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع در کوهستان های آلپ تحت حفاظت شدید قرار گرفته و با تدبیر مقامات فضای داخلی پارک به شکلی مسیر بندی شده تا همه بتوانند در قسمتهای خاص طبیعت گردی کنند، اما خروج از قسمت های مشخص شده مجاز نیست در این پارک ملی گونه‌های جانوری، روباه، مارال و انواع پرندگان یافت می شود.

جاذبه های گردشگری سوئیس 2023

آبشار راین

 این آبشار یکی از بلندترین آبشار اروپای مرکزی است. در فصلهای ژوئن و جولای به دلیل آب شدن برف کوه های اطراف ارتفاع ریزش آب به بالای ۲۰ متر می رسد و دهانه این آبشار ۱۵۰ متر است. پس در طول تابستان می توانید شاهد زیباترین مناظر آبشارراین باشید.

زوریخ

زوریخ بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور سوئیس و مهمترین قطب اقتصادی سوئیس به شمار می‌رود.  زوریخ یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین و البته گران ترین کشور دنیا حتی برای ساکنان اروپا است. زوریخ مکانی است که فروشگاه های معتبر،  خیابان های رنگارنگ و سنگفرش شده را در خود جای داده است و در یک کلام شهر رویایی تلقی می‌شود،  در این شهر دریاچه به همین نام واقع شده و در کوچه و خیابان های آن می‌توان اثر تاریخی ملاقات کرد.

زوریخ یک باغ وحش بی نظیر دارد و در مجموع ۳۶۰ نوع جانور را در محیطی شبیه به حیات وحش در خود نگهداری میکند.

جاذبه های گردشگری سوئیس 2023 - زوریخ

لوسرن

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس لوسرن است.  لوسرن در مرکز سوئیس شهر کوچک و زیبای لوسرن واقع شده. این شهر برای علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر بسیار مناسب است.  لوسرن به اندازه یک کشور جاذبه دیدنی دارد.

نکته جالب این است که هیچ گونه اتومبیلی اجازه حضور در بافت تاریخی شهر را ندارد. سالانه تعداد زیادی رویداد فرهنگی،  فستیوال و کنسرت در این شهر برپا می‌شود. از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی لوسرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پل چپل
  2. موزه حمل و نقل
  3. بنای یادبود شیر
  4. جشنواره موسیقی که همه ساله در تابستان برگزار می شود.

سنت موریتز

 کسانی که  ورزش های زمستانی را  دوست دارند جایی بهتر از سنت موریتز پیدا نمی‌کنند.  این منطقه دو بار میزبان المپیک ورزش های زمستانی بوده است. اگر در تابستان به این منطقه سفر کردید می توانید از ورزشهای آبی و منظره بکر کوهستان آلپ بهره بگیرید. یخچالهای طبیعی،  دریاچه های بکر،  قله های پوشیده از برف،  جنگل‌های کوهستانی از سنت موریتز یک بهشت برفی ساخته است.

دریاچه لوگانو 

 شهر و دریاچه لوگانو که در نزدیکی مرز سوئیس و ایتالیا قرار دارند. در این مکان آرامش مثال زدنی، منظره ی غیرقابل توصیف حکم فرما است که باعث می شود مردم از سراسر دنیا عازم سوئیس و دریاچه لوگانو شوند.

از سایر جاذبه های شهر لوگانو می توان این موارد را نام برد:

  1. کوه مونت سان سالواتوره
  2. کوه مونت بره و قطار کابلی آن
  3. کلیسای سن لورنزو
  4. سوئیس مینیاتوری

جاذبه های گردشگری سوئیس 2023 - دریاچه لوگانو 

رودخانه لیمات

 یکی از رودخانه های شهر زوریخ سوئیس رودخانه لیمات است که در نزدیکی دریاچه زوریخ و بخش جنوبی شهر قرار دارد. این رودخانه بعد از ۳۵ کیلومتر به رودخانه ایار می رسد و از این رودخانه برای تولید برق در سوئیس استفاده می‌کنند.

 اینترلاکن

 یکی از جذاب‌ترین مقاصد  تابستانی سوئیس اینترلاکن است.  این شهر بین دو دریاچه برینز و تن قرار گرفته.  حتی در سفر به اینترلاکن به جاذبه های زیر سر بزنید:

  1.  دریاچه تن
  2.  دریاچه برینز
  3. برج پانوراما هاردر کولم
  4. پارک هویت

 بازل

 یکی از مقاصد توریستی در کشور سوئیس که شاید کمتر به آن دقت می‌شود،  بازل، سومین شهر شلوغ این کشور می باشد. این شهر در مرز سوئیس و آلمان واقع شده است. موزه هنر مدرن، معماری رومانس و کارناوال های پرجنب و جوش که هرسال برپا می‌شود از جذابیت های گردشگری این شهر هستند. بازارها و نمایشگاه های زیادی در بازل وجود دارند. شهری که دو جهان مختلف را باهم ترکیب می‌کند. و این شهر به دو بخش بازل بزرگ و بازل کوچک تقسیم می‌کند.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را جاذبه های گردشگری سوئیس  ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و همچنین ویزای سوئیس یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید