رفع ریجکتی ویزای سوئیس

رفع ریجکتی ویزای سوئیس - یکی از بدترین اتفاق‌هایی که در رابطه با اخذ ویزای شینگن ممکن است اتفاق بیفتد ریجکت ویزا است. بنابراین باید درباره راه‌های رفع ریجکت ویزا اطلاعاتی داشته باشید. برای سفر به اروپا نیاز به ویزای شینگن دارید که طی سال‌های گذشته میزان ریجکت ویزای شینگن افزایش یافته است.

در این مقاله سعی داریم درباره دلایل ریجکت شدن ویزای سوئیس و رفع ریجکتی ویزای سوئیس را به طور کامل برایتان توضیح دهیم.

 

رفع ریجکتی ویزای سوئیس

ریجکت ویزا چیست؟

رفع ریجکتی ویزای سوئیس – ریجکت به معنی عدم پذیرش و رد شدن می‌باشد و ریجکت ویزا به معنی رد درخواست دریافت ویزا است. به طور کلی جهت اخذ ویزا و با توجه به نوع آن، می‌بایست نسبت به ارائه برخی مدارک مورد نیاز اقدام نمایید.

به طور مثال اگر قصد شما از مهاجرت ادامه تحصیل در کشور مقصد است، باید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش دریافت کنید. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید، باید این را در نظر بگیرید که امکان رد درخواست ویزای شما وجود دارد.

رفع ریجکتی ویزای سوئیس – در صورتی که در بازه انتظار برای صدور ویزای خود، ایمیلی مبنی بر عدم پذیرش درخواست صدور ویزای خود دریافت کردید، باید برای تکمیل نواقص و رفع مشکلات موجود که باعث ریجکت ویزا شده است اقدامات لازم را به انجام رسانده و مجدداً درخواست ویزا دهید.

ریجکت ویزا می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در این قسمت دلایل ریجکت ویزای سوئیس را با هم بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید با اقدامات صحیح برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

  1.  سوء پیشینه فرد متقاضی
    شرایط و اقدامات گذشته متقاضی در تصمیم مقامات کنسولگری موثر است. در نتیجه، در صدور ویزای آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد. در این موارد ریجکت رخ می‌دهد. زیرا چنین متقاضیانی تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی و یا ثروت عمومی منطقه شنگن تلقی می‌شوند.
  2.  عدم توانایی در بیان اهداف سفر
    عدم توانایی در متقاعد کردن افسر ویزا در مورد هدف و برنامه‌هایی که پس از اقامت در سوئیس دارید از موارد دیگر ریجکت ویزای شما می‌باشد. و همینطور عدم تکمیل اسناد مورد نیاز نیز در این مسئله بی‌تاثیر نیست. بهتر است جهت رفع ریجکتی ویزای سوئیس  به موارد زیر دقت کنید:
    • عدم انطباق صلاحیت شغلی با وضعیت مالی ارائه شده
    • عدم توانایی در ارائه اسناد نشان دهنده هدف از سفر و اقامت در منطقه شنگن
    • عدم هماهنگی بین وضعیت مالی و هزینه‌های لازم برای زندگی تحصیل و …. در سوئیس
  3.  ارائه سندهای جعلی
     متقاضیانی که سعی دارند با ارائه مدارک جعلی سفر به سفارت و کنسولگری، هویت خود را عوض کنند. بنابراین ویزای آنها ریجکت خواهد شد.
  4. پاسپورت آسیب دیده
     دلیل دیگری که امکان دارد ویزای سوئیس شما رد شود ارائه گذرنامه‌ای باشد که در شرایط خوبی نگهداری نشده است. برای رفع ریجکت در چنین مواردی با روش‌های صحیح از گذرنامه یا همان پاسپورت و صفحات، جلد و …. آن به خوبی مراقبت نمایید.
  5.  بیمه مسافرتی نامعتبر
    دلیل دیگری که ممکن است منجر به ریجکت درخواست ویزای سوئیس شود، عدم توانایی ارائه مدارکی است که ثابت کند بیمه سفر، شما را در زمان اقامت در کشورهای این منطقه پوشش می‌دهد.

    رفع ریجکتی ویزای سوئیس
  6.  عدم ارائه مدارک اسکان
    این مورد هم می‌تواند یکی از دلایل ریجکت ویزای سوئیس شما باشد.
    • عدم ارائه دعوتنامه میزبان و اثبات وجود حامی مالی
    • عدم ارائه مدارکی دال بر رزرو هتل
    • عدم ارائه بلیط رفت و برگشت
  7.  گواهی ازدواج یا گواهی تولد غیر قابل قبول
    یکی دیگر از دلایل ریجکت ویزای سوئیس ارائه گواهی تولد یا ازدواجی است که توسط سفارت یا کنسولگری تایید نشده باشد. چنین مواردی عبارتند از:
    • ارائه گواهی که مورد تایید مقامات رسمی، یعنی وزارت کشور نیست
    • استفاده از مترجمان نامتبر
    • ارائه ندادن سندی که نشان دهد بر اساس قانون، حضانت فرزندتان را بر عهده دارید.
    • ناتوانی در ارائه اسناد قانونی که ثابت کند کودک، فرزند خوانده شما است
    • عدم توانایی در ارائه مدارکی که نشان دهد شما والدین فرزندتان هستید.
  8. عدم اعتبار گذرنامه
    ارائه گذرنامه ای که کمتر از سه ماه پس از بازگشت از منطقه شینگن اعتبار آن تمام شود. و گذرنامه ای که فاقد ۲ صفحه سفید باشد و گذرنامه معتبر اما با عمری بیشتر از ۱۰ سال این ها مواردی هستند که مقامات کنسولگری در عدم پذیرش درخواست ویزا در نظر می‌گیرند.
  9. عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های اقامت
    یکی از دلایلی که سفارت کشور سوئیس ممکن است بر اساس آن از دادن ویزا به شما امتناع کند، ناکافی بودن دلیل اثبات وجود سرمایه کافی برای مدت اقامت در این کشور و یا توانایی بازگشت به کشور خود است. چنین مواردی ممکن است شامل نمونه‌های زیر باشد:
    • ارائه صورتحساب‌های مالی با عمر بیش از یک ماه از زمان تاریخ صدور
    • نبود دارایی مالی کافی در صورت حساب‌های مالی ارائه شده
    • ارائه چک مسافرتی با نام فرد دیگری به جای متقاضی
  10. ارائه توصیه نامه یا مرجع نامه نامعتبر
    اکثر دلایل ریجکت ویزای سوئیس در همین مورد خلاصه می‌شود. این علل‌ها شامل موارد زیر هستند

• عدم ارائه نامه رسمی که دارای یک سربرگ اصلی با آدرس و مشخصات تماس شرکت یا نویسنده باشند.
• نبود مهر و امضای نویسنده در نامه رسمی نیز می‌تواند تاثیرات نامطلوبی در پذیرش درخواست ویزا بگذارد.
لازم به ذکر است که متقاضی موظف است تمامی موارد بالا را به طور کامل و دقیق مطالعه نماید و با تکمیل مدارک خود و ارائه آن به کنسولگری پذیرش موفقیت آمیزی را به دست آورد. در صورت ریجکت شدن ویزای سوئیس متقاضی می‌تواند ۹۰ روز بعد از ریجکت شدن مجدد اقدام به اخذ ویزای سوئیس (با برطرف کردن نواقص درخواست خود) نماید.

راه‌های رفع ریجکت شدن ویزای سوئیس

رفع ریجکتی ویزای سوئیس – راه حل‌های رفع ریجکتی ویزای سوئیس در مورد ویزای شینگن یکسان است و باید درخواست تجدید نظر کند و یا برای یک درخواست جدید اقدام کند.
متخصصین آژانس راگناتریپ شما را در زمینه رفع ریجکتی ویزای سوئیس راهنمایی خواهد کرد.

رفع ریجکتی ویزای سوئیس

درخواست جدید

در صورت اقدام برای یک درخواست جدید جهت رفع ریجکتی ویزای سوئیس  باید در نظر داشت که پرونده جدید باید نواقصی پرونده قبلی را که موجب ریجکت شدن درخواست بوده و طی نامه‌ای به متقاضی ابلاغ شده است را، پوشش داده و رفع کند. درخواست جدید حتماً باید در صورتی ثبت شود که متقاضی هیچ دلیلی برای رد تصمیم نداشته باشد و بهتر است اگر قصد ارائه درخواست ویزای جدید را دارید، حداقل یک ماه پس از صدور نامه رد درخواست قبلی ویزا اقدام کنید ‌.

به طور مثال اگر درخواست ویزای توریستی سوئیس را کرده باشید و در این مورد درخواست شما به دلیل عدم تمکن مالی کافی رد شده باشد ابتدا شما باید مستنداتی ارائه دهید که نشان دهد شما توانایی پرداخت هزینه سفر، اسکان و… را دارید و مجدد نسبت به درخواست ویزای توریستی سوئیس اقدام نمایید.

درخواست تجدید نظر

درخواست نامه اعتراض و یا نامه تجدید نظر، فقط باید در صورتی ارائه شود که متقاضی دلیل محکم و موجهی برای رد تصمیم مقامات داشته باشد. اگر شما حس می‌کنید که دلیل رد درخواست ویزا از سوی سفارت ناعادلانه و غیرمنطقی است، در حالی که شما تمام مدارک و اسناد لازم را قبل تر تهیه و ارائه کرده‌اید می‌توانید جهت رفع ریجکتی ویزای سوئیس درخواست تجدید نظر کنید.

متقاضی حق درخواست تجدید نظر را دارد، درخواست تجدید نظر باید به سفارت سوئیس ارائه شود و زمان لازم برای گرفتن رای تجدید نظر فقط توسط سفارت مشخص می‌شود چون این امر ممکن است نسبت به هر پرونده متفاوت باشد.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله متوجه شده‌اید اگر شما قصد سفر تور اروپا و همینطور تور سوئیس را دارید باید برای اخذ ویزای سوئیس اقدام کنید و مراحل آن را طی کنید. در نتیجه با مطالعه دقیق این مطالب از رفع ریجکت ویزای سوئیس خود و پذیرش درخواست خود اطمینان یابید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر در رابطه با تور سوئیس و همچنین تور اروپا می‌توانید با آژانس راگناتریپ در ارتباط باشید.

 

زنبیل خرید