دلایل ریجکتی ویزای شینگن

دلایل ریجکتی ویزای شینگن - ویزای شینگن از معتبرترین ویزا‌های صادر شده برای افرادی است که قصد سفر به کشور‌های اروپایی حوزه شینگن را دارند. افرادی که این ویزا را دریافت کنند می‌توانند بدون محدودیت به تمام کشور‌های حوزه شینگن وارد شوند.

درخواست ویزا باید با ارائه مدارک کامل به سفارت یکی از این کشور‌ها صورت گیرد. گاهی اوقات به دلایل مختلفی درخواست ویزا رد یا اصطلاحاً ریجکت می‌شود. در ادامه درباره دلایل ریجکتی و نحوه اعتراض به رأی صادره درخواست ویزای شینگن صحبت می‌کنیم.

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

ریجکت شدن ویزای شینگن بدترین اتفاقی است که برای متقاضیان مخصوصا نزدیک به سفر به اتفاق می‌افتد. ریجکتی دلایل مختلفی دارد که در ادامه بیان شده‌اند.

  • قانع نشدن آفیسر پرونده

دلایل ریجکتی ویزای شینگن – یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن، قانع نشدن آفیسر پرونده ویزا است. این فرد باید از دلایل سفر شما آگاه شده و از بازگشت شما به کشور مبدا مطمئن شود، در غیر این صورت درخواست شما را رد می‌کند.

  • مشخص نبودن هدف سفر و نحوه اقامت

در مدارک ارائه شده و همچنین توضیحاتی که روز مصاحبه ارائه می‌دهید، باید دلایل خود را از سفر به حوزه شینگن، برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین نحوه اقامت خود اطلاعات کاملی ارائه دهید. می‌توانید مدارک مربوط به رزرو هتل، برنامه‌های سفر، بلیط رفت و برگشت و … را در اختیار آفیسر قرار دهید تا از اهداف و شرایط شما به طور کامل آشنا باشد. در غیر این صورت آفیسر درخواست شما را رد می‌کند.

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

  • عدم ارائه مدارک کافی برای بازگشت به کشور

افرادی که قصد سفر به حوزه شینگن را دارند، باید پس از اتمام اقامت به کشور خود بازگردند. ارائه مدارک شغلی، سند ملکی، نامه اشتغال به تحصیل و هر مدرک دیگری که ثابت کند شما به کشور خود بازمی‌گردید، ضروری است. با این مدارک آفیسر از بازگشت شما مطمئن می‌شود.

  • داشتن سوء سابقه

هرگونه سابقه جرم و جنایت و داشتن سوء سابقه باعث ریجکت ویزای شینگن می‌شود. افرادی که قصد سفر به حوزه شینگن را داشته باشند، باید به تمام قوانین این منطقه احترام بگذارند. به همین دلیل است که در صورت انجام جرم هرچقدر کوچک، درخواست ویزا رد شده و از ورود فرد به این منطقه جلوگیری می‌شود.

  • مشخص نبودن برنامه سفر

برنامه شما برای سفر به حوزه شینگن باید واضح و مشخص باشد. این که برای تحصیل، شرکت در جلسه، گردش و تفریح، فعالیت کاری و … به این حوزه سفر می‌کنید، با ارائه مدارک مرتبط اثبات شود. بسیاری از درخواست‌های صدور ویزای شینگن به دلیل مشخص نبودن برنامه سفر فرد رد می‌شوند. محل اقامت در طول بازه زمانی که به این کشور‌ها سفر می‌کنید، نیز باید مشخص باشد.

  • عدم تمکن مالی

برای صدور ویزای شینگن گردش مالی ۶ ماه اخیر شما به همراه موجودی فعلی حساب بانکی بررسی می‌شوند. اگر موجودی حساب شما به اندازه‌ای نباشد که بتوانید هزینه‌های سفر خود را تأمین کنید، با درخواست ویزای شما مخالفت می‌شود.

  • ارائه مدارک جعلی

ارائه هرگونه مدرک جعلی باعث ریجکت ویزای شما می‌شود. این موضوع اهمیت زیادی دارد و ممکن است با جریمه‌های مختلفی نیز روبرو شوید. افرادی که از مدارک جعلی استفاده کنند، نامشان در لیست سیاه قرار گرفته و از طریق سفارت خانه سایر کشور‌ها نیز نمی‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند.

  • سن پایین و مجرد بودن

افراد زیر ۳۰ سالی که مجرد باشند نمی‌توانند به راحتی ویزای شینگن دریافت کنند و درخواست آن‌ها رد می‌شود. این موضوع به این دلیل است که آفیسر از بازگشت آن‌ها پس از اتمام زمان اقامت اطمینان ندارد. البته افرادی که با تور برای سفر‌های گردشگری به حوزه شینگن وارد می‌شوند، مشکلی در این زمینه ندارند، زیرا مسئولان برگزاری تور بازگشت آن‌ها را تضمین می‌کنند.

تعداد دفعات ریجکتی ویزای شینگن

دلایل ریجکتی ویزای شینگن – ممکن است با توجه به ناقص بودن مدارک چندین بار درخواست شما رد شود. از این رو بهتر است ابتدا مدارک خود را کامل کنید و در این زمینه حتماً از کارشناسان باتجربه کمک بگیرید تا با کمترین مشکل و ریجکتی، ویزای شینگن خود را دریافت کنید.

پس از مشخص شدن نتیجه درخواست، در صورت رفع ریجکت ویزای شینگن شدن می‌توانید برای دریافت ویزا مجدداً اقدام کنید. اگر دلایل کافی برای اثبات ریجکت اشتباه ویزای خود دارید، می‌توانید اعتراض به رأی صادره درخواست ویزای شینگن خود را حداکثر تا یک ماه پس از صدور ویزا ارائه دهید. نامه اعتراض باید اطلاعات کامل شما به همراه دلایل رد شدن ویزا و دلایل شما را برای اعتراض به همراه داشته باشد. 

زمانی که درخواست شما رد شود، مهر ریجکت ویزای شینگن در پاسپورت شما ثبت می‌شود. در صورتی که نتوانید ویزا را دریافت کنید، دریافت آن از طریق سفارت سایر کشور‌ها نیز امکان‌پذیر نیست. زیرا در صورت ارائه درخواست دلایل رد درخواست شما از سفارت خانه کشور دیگر نیز بررسی شده و احتمالاً نمی‌توانید از کشور جدید نیز ویزا دریافت کنید.

به همین دلیل در صورت رد درخواست، برای رفع ریجکتی ویزای شینگن، بهتر است از طریق همان سفارت اعتراض خود را ثبت یا پس از بررسی و برطرف کردن نواقص پرونده مجدداً درخواست ویزای خود را ثبت کنید.

زنبیل خرید