جاذبه های گردشگری ایتالیا ۲۰۲۳

جاذبه های گردشگری ایتالیا - ایتالیا بیشترین تعداد مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در دنیا دارد. شهرهای مهم هنری ایتالیا مانند رم، ونیزو فلورانس را تقریباً تمام مردم دنیا می‌شناسند و قرن هاست که توریست ها را به سوی خود جذب می کنند. ایتالیا علاوه بر مکان های هنری با ارزش دارای سواحل زیبا، دریاچه های واقع در ارتفاع زیاد و کوهستان های باشکوه است، پس دلیل این که به ایتالیا لقب کشور زیبا داده‌اند مشخص است.

با توجه به جاذبه های گردشگری ایتالیا هر سال ۴۰ میلیون توریست خارجی از این کشور دیدن می کنند که در ادامه لیستی از برترین جاذبه های توریستی این کشور را با هم بررسی می کنیم.

 

جاذبه های گردشگری ایتالیا 2023

جاذبه های گردشگری ایتالیا ۲۰۲۳

کولوسئوم رم

آمفی تئاتر کولوسئوم، بزرگ ترین آمفی تئاتر ساخته شده توسط امپراطوری رم باستان است که در رم قرار دارد. این مکان زیبا به عنوان نمادی از رم باستان با ساختمان های مدرن احاطه شده و ترکیبی جالب و دیدنی به وجود آورده است و درجه محبوبیت ساختمان کولوسئوم در رم، به اندازه برج ایفل در پاریس است.

جالب است بدانید که طرح آمفی تئاتر کولوسئوم الگویی برای استادیوم های فوتبال های امروزی بوده است. این مکان ظرفیت بالایی برای تماشاگران داشت و بازی های مختلف، سیرک ها و تئاتر و جشنواره های مختلف ورزشی در آن برگزار می ‌شد. اشراف‌ زادگان و مقامات عالی رتبه در طبقات پایین و مردم معمولی در طبقه سوم و چهارم قرار می‌گرفتند.

آبنمای تروی ( رم )

آبنمای تروی یکی از جاذبه های دیدنی شهر رم است که توریست ها حتماً باید آن را ببینند. این آبنما در سال ۱۷۶۲ توسط نیکولای سالوی ساخته شد. این آبنما، نپتون را به تصویر کشیده که با مخلوقاتی که از آب بیرون آمده در حال نبرد است. در هنگام شب آبنما روشن می شود و به مکان رویایی و زیبا تبدیل می شود.

واتیکان

کوچک ترین ایالت مستقل در جهان است که مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع دارد و بیشتر آن توسط دیوارهای واتیکان محصور شده است در داخل آن کلیسای باسیلیکا و میدان سنت پیتر قرار گرفته است. در داخل کاخ واتیکان، اتاق های رافائل، آپارتمان های برجیا، کتابخانه واتیکان و تعدادی از موزه ها از جمله گالری عکس، موزه هنر سکولار، موزه اتروسکان و … قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری ایتالیا - واتیکان

پانتئون رم

یکی از تاثیرگذارترین ساختمان ها در دنیای غرب و از جمله بناهای تاریخی رم است که به خوبی از آن محافظت کرده‌اند. این کلیسای باشکوه زمانی یک معبد بود. گنبد پانتون، بزرگ ترین دستاورد معماری رومی‌ها به شمار می ‌رود. ۱۶ ستون کورینتی بیرون دارد که هر کدام ارتفاع شان به ۸/۱۱ متر می ‌رسد نیز قابل توجه هستند.

ونیز

یک مقصد گردشگری آرام و جذاب است که بر روی ۱۱۸ جزیره کوچک واقع شده است. ونیز یکی از جاهای دیدنی ایتالیا است و هر کدام از این جزیره‌ها با پل زیبا به یکدیگر متصل و توسط چندین کانال از یکدیگر جدا شده‌ اند.

خاص بودن ونیز و متعلقات آن باعث شده تا این شهر نیز مانند رم جز میراث جهانی در یونسکو ثبت شده باشد. جاذبه ‌های عمده این شهر شامل کلیساها ،موزه‌ها، میدان‌ها می‌شود. کلیسای جامع سینت مارکو و پل آه جز این دسته قرار می‌گیرند که جز جاذبه‌های محبوب در میان مردم محلی و گردشگران محسوب می ‌شود.

از فعالیت های هیجان انگیز در ونیز می‌توان به قایق سواری در کانال‌های بزرگ و معروف گاندولا، تماشای اپرا و تماشای نمای آسمان شهر در برج ناقوش شهر اشاره کرد. هوای ونیز اغلب مرطوب است. تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سردی دارد.ژانویه و اوت گرم ترین ماه های این شهراند.

 

جاذبه های گردشگری ایتالیا - ونیز

میلان

شهری زیبا و یکی از جاهای دیدنی ایتالیا می ‌باشد این شهر پیشتاز پیشرفت تجاری و پر از کارخانه ‌های توسعه یافته است. زیبایی‌های شهر میلان به دوران‌های تاریخی مختلف برمی‌گردد که می‌توان به کلیسای جامع شهر چهار دروازه مدیولانوم و محله ‌های قدیمی با ساختار پیچیده اشاره کرد.

میلان کافه ‌های شیک و بسیار زیبایی دارد که اغلب با معماری طرح رنسانس طراحی شده‌ اند و دلیل اصلی جذب گردشگران به این کافه‌ ها نیز همین معماری زیبا است.

برج لینن یا برج پیزا

برج لینن یا برج پیزا یکی از معروف ترین برج های که در کشور ایتالیا است که بر اساس محاسبات اشتباه یک معمار به صورت کج در آورده شده است. این برج با عظمت امروزه به عنوان یکی از معروف ترین برج های جهان تبدیل شده و همواره گردشگران بسیار زیادی برای تماشای این برج به ایتالیا سفر میکنند.

دریاچه کومو یا لاریو

Como نام شهرستانی است که در ۲۵ کیلومتری میلان قرار دارد در کنار این شهرستان دریاچه ای با مساحت ۱۴۶ کیلومتر وجود دارد که به صورت Y اما به صورت برعکس باعث ایجاد جذابیت های دیدنی و ظاهری به این منطقه شده است.

این دریاچه یکی از سومین دریاچه های بزرگ و عمیق ایتالیا است که عمق آن به ۴۰۰ متر می رسد در کنار این دریاچه می توان روستای بسیار زیبای کومو و سوی دیگر آن می توان طبیعت کوهستانی آلپ را مشاهده کرد .

پارک ملی گرن پارادیسو

از جاذبه های گردشگری ایتالیا پارک طبیعی گرن پارادیسو است که به دلیل حفاظت از بزهای کوهی که در معرض انقراض قرار گرفته بودند در میان کوه های آلپ تاسیس شد و مقصدی باشکوه برای کوهنوردی و تماشای مناظر کوهستانی است. در واقع این پارک پناهگاهی برای حیواناتی است که در معرض خطر انقراض هستند.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

سینکوتره

سینکوتره به معنی پنج دریاچه می باشد یکی از مناظر خیره کننده و شامل پنج روستای مشرف به دریای مدیترانه است. جالب است بدانید که این ۵ روستای دیدنی و رنگارنگ جزء پربازدیدترین جاذبه های توریستی ایتالیا به شمار می‌رود.

روستاهای سینکوتره به شرح زیر هستند:

  1.  مونتروسو آل کاره: این روستا در شمالی‌ترین قسمت واقع شده و بزرگترین روستا و تنها روستایی است که ساحل شنی بزرگی هم دارد.
  2.  ورنزا: روستایی با خانه های رنگارنگ و بندری کوچک
  3.  کورنیگلیا: این روستا تنها موردی است که به دریا متصل نیست و برای رسیدن به دریا باید از بیش ۳۵۰ پله گذر کرد.
  4.  مانورالا : قدیمی ترین روستای سینکوتره
  5.  ریوماجیوره: این در انتهای سینکوتره و در قسمت شهر واقع شده است .

جزیره کاپری

به راحتی می توانید با کشتی به جزیره کاپری بروید و سفر یک روزه را داشته باشید. حتماً بازدید تان از جاذبه های توریستی کاپرا با بندر مارینا گراند شروع کنید و سپس مستقیماً به میدان معروف شهر کاپری که پر از کافه ها و مناظره باشکوه است بروید جایی که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید غار آبی کافی است که در ایتالیا به آن Grotta Azzurra گفته می شود و نام آن از روی رنگ منحصر به فرد داخل غار برگرفته شده است.

ایتالیا دارای جاذبه های گردشگری بسیار متعددی است، اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید با توجه به موارد فوق ایتالیا را به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای سفر انتخاب کنید. بدون شک دیدن جاذبه های طبیعی و جذاب ایتالیا می‌تواند حس و حال بسیار لذت بخشی را به شما ببخشد.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را جاذبه های گردشگری ایتالیا ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و همچنین ویزای ایتالیا یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید