نکات مهم سفر به ژاپن

در سفر به ژاپن با یک فرهنگ بسیار غنی و کشوری که به طرز شگفت انگیزی متنوع و پر از مکان های دلفریب است مواجه خواهید شد. بسیاری از کسانی که برای اولین بار به ژاپن سفر می کنند، از این که این کشور آسیایی کوچک و پیشرفته، دارای تاریخ غنی و بی نظیر با قدمت هزاران سال نیز هست شگفت زده می شوند. مکان های گردشگری ژاپن با سرگرمی های هیجان انگیز، معابد بی نظیر باستانی، سیستم ریلی سریع السیر ، ترکیب حیرت انگیزی از قدیمی و جدید را به گردشگران ارائه می کند.

نکات مهم سفر به ژاپن

نکات مهم سفر به ژاپن – اگر قصد سفر با تور ژاپن و بازدید از مکان های گردشگری ژاپن و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن را دارید، بهتر است نکات مهم قبل از سفر به ژاپن را بدانید و برای لحظه لحظه سفر خاطره انگیزتان برنامه ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا این مطلب را بخوانید.

نکات قبل از سفر

اختلاف ساعت

نکات مهم سفر به ژاپن – زمان استاندارد ژاپن ۹ ساعت جلوتر از استاندارد است، و از قانون اضافه کردن ساعت در تابستان تبعیت نمی‌کند و از شمال تا جنوب این کشور هیچ تفاوت زمانی وجود ندارد. ساعت این کشور ۵:۳۰ دقیقه از ایران جلوتر است.

خرید بلیط قطار

شما میتوانید در سفر خود به ژاپن برای رفت و آمد بین شهرها از قطار استفاده کنید. از این رو بهتر است قبل از اقدام به سفر، به صورت اینترنتی بلیط جی آر این کشور را خریداری کنید. برای خرید این بلیط داشتن ویزا کارت یا مسترکارت ژاپن الزامی است و تهیه این بلیط مقرون به صرفه می باشد.

خرید بیمه مسافرتی

نکات مهم سفر به ژاپن – خرید بیمه مسافرتی یکی از اقدامات ضروری قبل از سفر به هر کشور است. کشور ژاپن در بحث هزینه‌های درمانی در لیست کشور‌های گران قیمت قرار دارد. به همین دلیل الزام برای داشتن بیمه مسافرتی در سفر به این کشور بیشتر دیده می‌شود حتی برای ویزای توریستی ژاپن باید بیمه مسافرتی تهیه کرد . شما با داشتن یک بیمه مسافرتی معتبر می‌توانید بسیاری از اقدامات تفریحی را در سفر خود بدون هیچ گونه نگرانی انجام دهید.

نکات مهم سفر به ژاپن

زبان کشور ژاپن

پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به ژاپن کمی ژاپنی یاد بگیرید و اگر ژاپنی بلد نیستید و به دنبال کسی می‌گردید تا از او سوالی بپرسید بهتر است چند جمله کوتاه یاد بگیرید.

یک سیم کارت با حجم بالا در فرودگاه بخرید

نکات مهم سفر به ژاپن – یکی دیگر از نکات مهمی که باید در سفر به ژاپن در نظر بگیرید، خرید یک سیم کارت با حجم بالا در فرودگاه است. پیدا کردن آدرس‌ها در خیابان‌های ژاپن، حتی برای مردم محلی، بسیار دشوار است؛ بنابراین گوشی‌های هوشمند با برنامه‌های ناوبری یک موهبت واقعی برای مسافران است.

حتماً پول نقد همراه داشته باشید

نکات مهم سفر به ژاپن – در مناطق روستایی ژاپن و در مشاغل خانوادگی قدیمی در شهرها، کارت اعتباری ممکن است پذیرفته نشود. عاقلانه است که فرض کنیم باید پول نقد در رستوران‌ها و مغازه‌های کوچک‌تر پرداخت کنید؛ بنابراین بهتر است در سفر به ژاپن برای پرداخت مانند ژاپنی‌ها، پول نقد به همراه داشته باشید.

اپلیکیشن Hyperdia را دانلود کنید.

در ژاپن تاکسی ها بسیار گران هستند، قیمت تاکسی ها شب هنگام بین ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح بیشتر هم می شود و بهتر است که نیاز خود را با سیستم حمل و نقل عمومی برطرف کنید. این اپلیکیشن ساده یک هدیه ی خدادادی برای مسافران خارجی است و برای ۳۰ روز اول رایگان می باشد.
پس از وارد شدن به سکوهای ورود و خروج قطارها، این اپلیکیشن به انگلیسی زمان دقیق سفر ، مسافت، هزینه و سایر اطلاعات ضروری را نشان می دهد. این سیستم برای قطارهای پر سرعت و همین طور قطارهای زیرزمینی جوابگو و بسیار دقیق است.

هرگز انعام ندهید!

انعام دادن در فرهنگ ژاپن به معنی توهین است و در اغلب اوقات پذیرفته نخواهد شد. در واقع تعبیر این حرکت برای فردی که قصد انعام دادن به آن را دارید، این است که فرد موردنظر محتاج بوده و درآمد چندانی ندارد.

آشنایی با انواع غذا‌های ژاپنی

اگر مسافرت با تور ژاپن را دارید، مطمئنا غذا‌های ژاپنی شما را شگفت‌زده خواهند کرد. کشور ژاپن سرزمین غذا‌های رنگارنگ و صد البته عجیب و غریب است. غذاهایی که امتحان کردن بعضی از آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار لذت‌بخش باشد. در عین حال عطر و طعم بعضی از آن‌ها ممکن است چندان به مذاق شما خوش نیاید.

مخصوصا زمانی که بدانید در طبخ یک غذا از گوشت نیم‌پز خرچنگ استفاده شده است. غذا‌های ژاپنی می‌توانند بهترین انتخاب برای افرادی باشند که به دنبال تجربه طعم‌های متفاوت و تازه هستند.

همراه خودتان ضدعفونی کننده دست و کیسه پلاستیک داشته باشید

شاید تعجب کنید اما خیلی از سرویس بهداشتی های مجهز ژاپن صابون ندارند پس حتما همراه خودتان ضدعفونی کننده دست داشته باشید از طرفی در خیابان های این کشور، سطل آشغال، کم پیدا می شود دلیل آن هم اقدامات ضد تروریستی است که از سال ۱۹۹۵ شروع شده است. پس همراه خود کیسه پلاستیکی ببرید تا زباله ها را در طول روز در آن بیندازید.

برای آب و هوا آماده شوید

آب و هوا در ژاپن

در سفر به ژاپن حتماً آب و هوا را در نظر بگیرید. تابستان‌های ژاپن، گرم و مرطوب است که می‌تواند به معنای خطر واقعی گرمازدگی باشد. در تابستان آب زیادی را با خود حمل کنید و چتر تاشو با مسدودکننده اشعه ماوراءبنفش را به همراه خود داشته باشید.

اواخر ژوئن شروع فصل بارانی سالانه است، زمانی که بارندگی هیچ پایانی ندارد. این بارندگی‌ها می‌تواند چند هفته یا تا ماه جولای طول بکشد.
در فصل طوفان که از سپتامبر تا اکتبر (قبل از آن در اوکیناوا) ادامه دارد، باران و طوفان محتمل است. طوفان می‌تواند باعث اختلال جدی در سفر به ژاپن شود.

وضعیت را با طوفان آژانس هواشناسی ژاپن و سایر هشدارهای هواشناسی که به زبان انگلیسی در دسترس هستند، رصد کنید. زمستان‌ها ممکن است سرد شود و توهوکو و هوکایدو در شمال ژاپن می‌توانند توده‌های عظیم برف داشته باشند.

نکات مهم سفر به ژاپن

هات اسپات وای فای داشته باشید

همین که به فرودگاه رسیدید به باجه پستی فرودگاه بروید و با گرفتن هات اسپات eConnect متصل به دیتا شوید. با این دیتا حتی در مناطق دورافتاده هم به اینترنت دسترسی دارید و می توانید از امکاناتی مثل گوگل مپ به راحتی استفاده کنید.

جمع بندی

نکات مهم سفر به ژاپن – برای سفر به هر کشور نیاز به مطالعه درباره ی آن کشور را داریم و همینطور برای تور آسیا و سفر به ژاپن نیاز به ویزای ژاپن و اخذ وقت سفارت ژاپن است.
برای دریافت ویزای ژاپن و وقت سفارت ژاپن شما می‌توانید از مقاله های قبلی سایت ما استفاده کنید تا با نحوه ی دریافت ویزای توریستی ژاپن آشنا شوید . ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم قبل از سفر به ژاپن را برای شما بیان کنیم تا با برنامه ریزی بهتر سفر خود را آغاز کنید .

زنبیل خرید