در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟

دبی یکی از بزرگ ترین و لوکس‌ترین شهرهای امارات متحده عربی است. همانطور که شما می‌دانید برای ورود به شهر دبی نیاز به ویزا دبی دارید. انواع ویزا دبی که شامل: ویزای توریستی دبی، ویزای ترانزیت دبی، ویزای کار دبی، ویزای تحصیلی دبی و ویزای تجاری دبی است. دبی به علت مکان‌های توریستی و گردشگری بسیاری که دارد، بیشترین ویزایی که صادر می‌کند، ویزای توریستی دبی است. همچنین یکی از جذاب‌ترین تور آسیایی تور دبی است.

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟ – شما قبل از سفرتان به کشور امارات متحده عربی باید واحد پول دبی را از صرافی‌های مجاز تهیه کنید. دبی یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های تور آسیا و همچنین مقصد گردشگری ایرانی‌های زیادی است و سالانه گردشگران بسیاری برای سفرهای کاری، تفریح و گردش به شهر بزرگ امارات سفر می‌کنند.قطعا شما برای سفر به دبی نیاز به دریافت ویزای دبی دارید.

قطعاً هر کشور واحد پول رایجی دارد، واحد پول عمارت متحده عربی درهم است و مردم دبی نیز برای مبادلات تجاری روزمره خود از درهم استفاده می‌کنند.
بسیاری از توریست‌های خارجی در زمان سفر به این شهر معمولاً درهم امارات ، دلار و یورو به همراه دارند. همچنین بسیاری از فروشگاه‌ها، تاکسی و حتی در بازار دبی به علت توریستی بودن این شهر دلار یا یورو نیز پذیرفته می‌شود.

واحد پول دبی و امارات چیست؟

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟ – واحد پول رسمی کشور امارات متحده عربی و دبی درهم است. قیمت درهم بین ۶۸۰/۱۳ تا ۷۰۰/۱۳ تومان است. جالب است بدانید که هر یک دلار برابر ۶۷/۳ درهم, هر یک یورو معادل ۱۹/۴ درهم و هر پوند معادل ۶۹/۴ درهم است.

طبق آمار حدودی که به دست آورده‌اند بیشتر از یک چهارم گردشگران دبی از بریتانیا و اروپا هستند. در نتیجه خرج کردن و یا تبدیل دلار به درهم بسیار آسان است.

در مراکز خرید در دبی شما با گرد کردن اعشار به بالا بسیار مواجه می شوید، به طور مثال اگر یک محصول ۵۲/۴ درهم باشد از شما ۵ درهم درخواست می‌شود.
به این نکته بهتر است توجه کنید که، بهترین مکان برای مبادله ارز در دبی، فرودگاه بین‌المللی دبی یا DXB است که شما کمیسیون شارژ پرداخت نمی‌کنید و همچنین تبدیل ارز شما سریع‌تر و بدون دردسر انجام خواهد شد.

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟

انواع اسکناس پول دبی

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟ – درهم امارات در قالب اسکناس‌های ۵ درهمی به رنگ قهوه‌ای, ۱۰ درهمی به رنگ سبز, ۲۰ درهمی به رنگ آبی روشن، ۵۰ درهمی به رنگ بنفش، ۱۰۰ درهمی به رنگ صورتی، ۵۰۰ درهمی به رنگ آبی و ۱۰۰۰ درهمی به رنگ قهوه‌ای ارغوانی و سکه های یک درهمی ۵۰, ۲۵ فلس fils موجود است.

در زمان سفر به دبی چقدر پول با خود ببریم؟

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟ – به طور میانگین برای ۱۰ روز اقامت در شهر دبی به طور متوسط باید ۱۵۰۰ دلار همراه خود داشته باشید، این مبلغ برای مسافرت دو نفره حدوداً ۲۷۰۰ دلار آمریکا است. البته باید به این نکته کاملاً توجه داشته باشید که به سبک سفر و میزان خرید شما نیز کاملاً بستگی دارد و هرچه هتل لوکس‌تر، رستوران لوکس‌تر و خرید از برندهای خاص‌تر قطعاً هزینه شما نیز بیشتر می‌شود همچنین اگر مدت زمان سفر شما کمتر یا بیشتر شود هزینه سفر شما نیز تغییر می‌کند.

پول نقد مجاز در سفر به دبی

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟ – با هر بار ورود یا خروج، هر مسافر می‌تواند حداکثر ۱۰۰ هزار درهم امارات را به صورت نقد همراه خود داشته باشد. قبل از سال ۲۰۱۱ این مبلغ حدود ۴۰ هزار درهم بود، که برای جلوگیری از پولشویی این مبلغ به ۱۰۰ هزار درهم افزایش یافت، که مسافران می‌توانند از راه زمینی یا هوایی این مبلغ را بدون اعلام قبلی به کشور امارات از این کشور خارج و یا وارد این کشور کنند.
تمامی مسافرانی که وارد کشور امارات و شهر دبی می‌شوند، باید وجه نقد، ارزهای خارجی، چک مسافرتی و سایر اسناد پولی که ارزش آن ها بیشتر از ۱۰۰ هزار درهم است، را مطابق با مقررات اظهارنامه نقدی، فرم اظهارنامه تعیین شده تکمیل کنند تا اجازه ورود به کشور را داشته باشند.

در سفر به دبی همراه داشتن پول نقد بهتر است یا کارت؟

قطعاً کارت بانکی از نظر امنیتی بهتر است، همچنین استفاده از کارت‌های بانکی بسیار رایج است. شما می‌توانید برای پرداخت هزینه فروشگاه‌ها و رستوران‌ها از کارت بانکی استفاده کنید. با توجه به همه این مواردی که گفته شد پول نقد بسیار کاربرد دارد، مخصوصاً برای پرداخت کرایه تاکسی ( کرایه تاکسی در امارات از اروپا ارزان‌تر و قیمت مناسب‌تر است. معمولاً کرایه تاکسی در مسافت‌های کوتاه برای هر نفر ۵ درهم و برای مسافت‌های طولانی نفری ۱۰ درهم می‌باشد.

پرداخت کرایه تاکسی به صورت نقدی است و شما حتماً وجه نقد همراه خود داشته باشید ) ، یا پرداخت انعام ( پرداخت انعام در هتل‌ها و رستوران‌های دبی بسیار رایج است.

بعد از حمل چمدان‌ها و یا ارائه صورتحساب در رستوران اسکناس ۵ یا ۱۰ درهمی به عنوان انعام به خدمه پرداخت می‌کنند ) و فروشگاه‌های مواد غذایی ( برای خرید فروشگاهی ساده مانند آب پول خورد یا اسکناس ۵ یا ۱۰ درهمی همراه خود داشته باشید چون خرد کردن پول در این شهر کار آسانی نیست ). که در شهر دبی رایج است بابت همین موضوع بهتر است اسکناس‌های ۱۰ یا ۲۰ درهمی همراه داشته باشید.

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟

در سفر به دبی چه ارزی با خود ببریم؟

برای سفر به دبی قطعاً برای راحتی و آسایش خود بهتر است که عرض همین کشور درهم امارات به همراه داشته باشید. ولی خب اگر شما ارز مسافرتی دلار یا یورو گرفته‌اید، نگران نباشید علاوه بر صرافی‌های معتبر این شهر بسیاری از هتل‌ها و مراکز خرید هم تبدیل دلار و یورو به درهم در کمترین زمان و کمترین کارمزد می‌توانند انجام دهند.

معروف‌ترین صرافی‌های دبی

در شهر دبی صرافی‌های بسیاری وجود دارد همچنین هتل‌های بزرگ و مراکز خرید نیز انواع ارز را به پول دبی چنج می کنند. حال می‌خواهیم برخی از صرافی‌های معروف دبی را به شما معرفی کنیم که نرخ تعویض ارز در این صرافی‌ها پایین‌تر است.
• صرافی انصاری
• صرافی الرستمانی
• صرافی دستون
• صرافی بین المللی امارات متحده عربی
• صرافی الفردان
• صرافی شرف
• صرافی یو ای ای ( x chang UAE)

جمع‌بندی

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم؟ – دبی بزرگترین و لوکس‌ترین شهر امارات متحده عربی که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان دارد. این شهر با توجه به آسمان خراش‌های جذاب، مراکز خرید فوق العاده، موزه‌ها، پارک‌های آبی و تفریحی بیابان‌ها و سواحل زیبا تضمین می‌کنند. هیچ گردشگری دست خالی برنمی‌گردد.

واحد پول دبی مانند امارات درهم است مسافران باید قبل از سفر خود ارز سفر خود را تهیه کنند ولی اگر دلار و یورو به همراه دارید پیشنهاد ما به شما این است که در صرافی‌های دبی پول خود را چنج کنید تا کمتر ضرر کنید.شما می توانید جهت رزو تورهای آسیا با کارشناسان ما در راگناتریپ همراه باشید.

زنبیل خرید