نمایشگاه جیتکس (GITEX) دبی ۲۰۲۴

جیتکس بزرگ‌ترین جشنواره کامپیوتر و آی سی تی در خاورمیانه است که در دبی برگزار می‌شود. نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از سال ۱۹۸۱ میلادی هر ساله در دبی برگزار می‌شود و به گونه‌ای رشد و توسعه یافته تا بتواند یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای مرتبط با فناوری روز دنیا باشد. نمایشگاه جیتکس دبی پل ارتباطی میان فناوری‌ها و استارتاپ‌ها در سراسر جهان است. این نمایشگاه هر ساله پربارتر از همیشه برگزار می‌شود.

 

نمایشگاه جیتکس دبی

نمایشگاه جیتکس دبی که در تاریخ  الی ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ مصادف با ۲۳ تا ۲۷ مهرماه سال  ۱۴۰۳ در دبی برگزار می شود.
هفته فناوری جیتکس(Gitex) امارات رویدادی بسیار مهم در زمینه تکنولوژی و کامپیوتر می باشد که مرکز سریعترین رشد فناوری در جهان است و در دبی برگزار می شود.

بینندگان و پیشگامان تکنولوژی در دبی حاضر می شوند تا شاهد فناوری های دست اولی باشند که از نسل ها و نوآوریهای تغییر دهنده جهان الهام گرفته اند.

نمایشگاه جیتکس این فرصت را در اختیار شرکت کنندگان و غرفه‌داران می‌گذارد تا در خصوص ایده‌های جدید گفت و گو کنند و با نمایش محصولات جدید خود، فرصت‌های تازه‌ای را در این حوزه برای خود به وجود بیاورند. 

چرا شرکت در نمایشگاه جیتکس اهمیت ویژه ای دارد؟

نمایشگاه جیتکس دبی – این نمایشگاه یکی از مشهورترین نمایشگاه‌ها در حوزه تکنولوژی و فناوری است. این نمایشگاه جهانی با به نمایش گذاشتن آخرین تکنولوژی و فناوری‌های دست اول روز دنیا، نویدبخش نوآوری‌هایی است که قرار است جهان را تغییر دهند.

همچنین نمایشگاه جیتکس فرصتی به حساب می‌آید تا اغلب مدیران، متخصصین و مدیران ارشد شرکت‌های متعدد در حوزه فناوری در این اجتماع عظیم همدیگر را ملاقات کنند. پس شرکت در نمایشگاه جیتکس اهمیت ویژه‌ای دارد.

نمایشگاه جیتکس دبی

تقسیم بندی غرفه های نمایشگاه جیتکس

نمایشگاه جیتکس دبی – افراد نوآور با رزرو غرفه‌هایی برای شرکت خود و آنچه قصد معرفی و ارائه آن را به دنیا دارند در این نمایشگاه گرد هم آمده‌اند. بخش‌های زیادی در این غرفه‌ها وجود دارد که می‌توانید به آنها سر بزنید یا مستقیماً سراغ قسمت مورد علاقه خود بروید.

اگر بخواهیم به طور کلی تقسیم بندی غرفه‌های نمایشگاه جیتکس را معرفی کنیم به صورت زیر می‌باشد:
۱- توسعه دهندگان روش‌های ساخت نرم‌افزارها و سیستم‌های خدماتی
۲- توسعه دهندگان زیرساخت کلود
۳- ارائه دهندگان سیستم‌های خدماتی
۴- مشاوران
۵- ارائه دهندگان راه حل‌های امنیتی کلود
۶- تامین کنندگان ذخیره سازی
۷- سازندگان سرور
۸-بخش Golf comms نمایشگاه تکنولوژی و فناوری دبی
۹- بخش فناوری مصرف کننده
۱۰- شرکت های ساخت سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری

بخش های مختلف نمایشگاه جیتکس دبی

بخش‌های نمایشگاه جیتکس دبی بسیار متفاوت است و هر آنچه مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد را شامل می‌شود این بخش‌ها عبارتند از:

  • بلاک چین
  • رایانش ابری
  • شهرهای هوشمند
  • خانه‌های هوشمند
  • محل کار هوشمند
  • تکنولوژی مصرف کننده
  • پلتفرم‌های تخصصی تجارت برای توزیع کنندگان
  • گوشی‌های همراه
  • امنیت شبکه و زیرساخت‌ها
  • سخت‌افزار
  • نرم‌افزار
  • Data center یا مرکز داده
  • دیتاهای بزرگ
  • چاپ سه بعدی
  • حمل و نقل در آینده
  • رباتیک
  • هواپیمای بدون سرنشین و پهباد

مدارک لازم برای شرکت در نمایشگاه جیتکس دبی

۱-ارائه اسکن رنگی پاسپورت با اعتبار حداقل ۷ ماه
۲-اسکن رنگی شناسنامه
۳- اسکن رنگی کارت ملی
۴- اسکن یک قطعه عکس سه در چهار
شرکت کنندگان نمایشگاه جیتکس دبی
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه جیتکس دبی این است که کمپانی‌ها و برندهای مهم جهانی در آن شرکت می‌کنند این کمپانی‌ها از کشورهای مختلفی که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند در کنار شرکت‌های نوپا و کوچک دیگر نیز در آن حضور دارند.

از مهم‌ترین شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شرکت‌های فناوری اطلاعات :شرکت‌های بزرگ بین‌المللی فناوری، تولید کنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار، توسعه دهندگان تکنولوژی‌های پیشرفته و ارائه دهندگان خدمات فناوری

استارتاپ‌ها و کارآفرینان: تازه کارها و شرکت‌های نوپا در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌های ارتباطات: شرکت‌های ارتباطات موبایل، ارتباطات ثابت و شبکه‌های ارتباطات

تولید کنندگان تجهیزات: شرکت‌های تولید کننده تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری، ماشین آلات و سخت‌افزار

شرکت‌های امنیت سایبری: شرکت‌های ارائه دهنده ی راهکارهای امنیتی و محافظتی در فضای سایبری

رویدادهای برتر: شرکت‌های متخصص در برگزاری رویدادهای مختلف مرتبط با فناوری و ارتباطات

شرکت‌های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده : شامل شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی

شرکت‌های بلاک چین و فناوری اطلاعات: شرکت‌های تخصصی در این زمینه و ارائه دهندگان خدمات مرتبط

تاریخ برگزاری نمایشگاه جیتکس

 این نمایشگاه مهمترین هفته در تقویم سالانه فناوری است.

راه های ارتباطی از فرودگاه دبی تا نمایشگاه جیتکس

نمایشگاه جیتکس دبی – شما می‌توانید با تاکسی‌های مستقر در فرودگاه خودتان را در عرض ۹ دقیقه به نمایشگاه برسانید. اما اگر عجله ندارید و می‌خواهید در هزینه سفرتان صرفه‌جویی کنید ۷ خط اتوبوس از فرودگاه با هزینه کم به مدت ۳۴ دقیقه شما را به مقصد می‌رسانند و همینطور شما می‌توانید با استفاده از مترو در عرض ۱۵ دقیقه و با هزینه کمتر از اتوبوس به نمایشگاه جیتکس برسید.

نمایشگاه جیتکس دبی

هتل های نزدیک نمایشگاه جیتکس

• هتل The H

هتل ۳۳ طبقه ای The H با ۳۳۶ اتاق بزرگ و مدرن و با ۳۵۸ متر فاصله از نمایشگاه، مکانی مناسب برای اقامت شما خواهد بود. چشم انداز عالی شهر و بهره مندی از ۸ رستوران متنوع با غذاهای بین المللی از مزیت های اقامت در این هتل است.

• مجتمع مسکونی مرکز جهانی زندگی جمیرا

این آپارتمان در ۱۳۰ متری مرکز تجارت جهانی و در نزدیکی فروشگاه دبی و برج خلیفه پذیرای شما خواهد بود. این مجتمع کمترین فاصله را بین هتل های دیگر تا نمایشگاه دارد.

• هتل فیرمونت دبی

اگر دنبال هتلی هستید که هم شیک و خاص باشد و هم نزدیک به نمایشگاه جیتکس، هتل Fairmont دبی تنها با ۴۴۸ متر فاصله از مرکز تجارت جهانی، امکانات بی نظیر و سواحل زیبای دبی را در دسترس شما قرار می‌دهد.

• هتل کنراد دبی (Canrad dubai) 

این هتل ۵ ستاره در نزدیکی مسجد جمیرا با ۴۹۶ متر فاصله از مرکز تجارت جهانی قرار دارد. شما می‌توانید همراه با تور دبی خود، رزرو هتل کنراد دبی را به صورت آنلاین انجام دهید.

نحوه ثبت نام نمایشگاه جیتکس

نمایشگاه جیتکس دبی – نحوه ثبت نام نمایشگاه جیتکس کار دشواری نبوده و همه افراد از کشورهای مختلف می‌توانند اقدام به ثبت نام در این نمایشگاه نمایند.
در صورتی که علاقمند به آشنایی با نحوه ثبت نام نمایشگاه جیتکس هستید در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه ثبت نام نمایشگاه جیتکس بیشتر آشنا شوید.

شما باید وارد وب سایت اصلی نمایشگاه جیتکس شوید برای این کار می‌توانید از لینک زیر استفاده کنیدhttps://www.gitex.com/
مشخصات لازم را پر کنید و با پرداخت هزینه ثبت نام خود را تکمیل نمایید اگر از علاقمندان به بازدید از نمایشگاه جیتکس هستید باید در نظر داشته باشید که پروتکل‌های ایمنی استاندارد در این مکان باید حفظ شود و بازدید کنندگان باید از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند.

جمع بندی

امروزه اقتصاد دیجیتال جهانی، با سرعت چشمگیری در حال ترقی کردن پله های موفقیت است. این نمایشگاه شرکت کنندگان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود فرامی خواند.

به همین دلیل حضور در چنین نمایشگاهی یک غنیمت و فرصت طلایی است که شما را به افراد موفق وصل می کند. اگر قصد شرکت در این نمایشگاه را دارید حتما باید برای تور دبی، ابتدا ویزای دبی را دریافت کنید. می‌توانید شرایط دریافت ویزای دبی را از لینک زیر مطالعه کنید.

زنبیل خرید