جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳

یکی از کشورهای مهم اروپایی آلمان است، که امروزه مهاجران بسیاری را جذب می ‌کند و همچنین توریست و گردشگران زیادی هم دارند. شما برای وارد شدن به کشور آلمان مانند مابقی کشورهای اروپایی نیاز به ویزای شینگن دارید.

آلمان با داشتن انبوهی از مناظر خیره کننده، کمی از همه چیز دارد. از دره های زیبای راین و موزل گرفته تا کوه های باشکوه آلپ باواریا، سواحل خیره کننده دریاچه کنستانس، و سواحل صخره ای در امتداد دریاهای بالتیک و شمال، در هر نقطه چیز زیبایی برای دیدن وجود دارد.

چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

جاذبه‌ های گردشگری آلمان 2023

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ – آلمان نه تنها قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا است، بلکه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید برای کسانی است که به دنبال یک تعطیلات معتبر و هیجان‌انگیز در «قاره» هستند.

به لطف شبکه عالی بزرگراه ها (بزرگراه ها) و راه آهن که از این کشور اروپای مرکزی عبور می کنند، شهرها و شهرهای بزرگ و کوچک آلمان به راحتی در دسترس هستند.

ما در این مقاله تعدادی از مکان های تاریخی و دیدنی آلمان را به شما معرفی می کنیم:

۱- دروازه براندونبرگ برلین

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ – این بنای تاریخی که سبکی نئوکلاسیک دارد مربوط به قرن ۱۸ میلادی است و در شهر برلین پایتخت آلمان می‌ باشد. این بنا به دستور فریدریش ویلیهلم دوم، پادشاه پروس ساخته شد.

این دروازه ارتفاع ۲۶ متری دارد و بالای این دروازه چهار اسب الهه پیروزی رومیان باستان قرار دارد و ۶ ستون بزرگ در هر طرف از این سازه است که پنج گذرگاه را تشکیل می‌ دهد، گذرگاه مرکزی مخصوص ورود کالسکه سلطنتی بوده است.

جاذبه‌های گردشگری آلمان 2023

۲- کلیسای جامع کلن

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ – کلیساهای جامع برج کلن در سواحل رود راین قرار دارد و قطعاً یکی از نشانه‌ های بی ‌نظیر شهر کلن است. ارتفاع این کلیسا ۱۵۷ متر است که دومین کلیسای بلند در آلمان و سومین کلیسا در جهان می‌ باشد. نمای داخلی این کلیسا ۶۱۶۶ متر مربع است و ۵۶ ستون دارد از چشم اندازهای برج جنوبی می ‌توانیم به شیشه‌ های رنگی قرن ۱۲ و ۱۳ در کلیسای سه پادشاه اشاره کرد. در سال ۱۹۹۶ ثبت میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

۳- قلعه افسانه نهایی – نوی شوان شتاین 

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ – قلعه نوی شوان شتاین یکی از پر بازدید ترین قلعه آلمان و همچنین برای گردشگران جز محبوب ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری می‌ باشد. ترجمه نام این قلعه، ” قلعه جدید قو ” است. این قلعه جدید در شهر قدیمی فوسن، بین آمستانو و کوه‌های آلپ قرار دارد.

این قلعه یک باغ بزرگ زیبا در دل خود با یک حیاط مرکزی و حتی یک غار مصنوعی دارد و زیبایی داخل و دیزاین اتاق‌ های این قلعه بسیار عالی و منحصر به فرد است.

۴- جنگل سیاه 

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ – جنگل سیاه بهشت کوهنوردان است. این جنگل در جنوب غربی آلمان تا رود راین و از جنوب تا دامنه ‌های کوه آلپ در سوئیس قرار دارد که وسعت آن ۱۶۰ کیلومتر است. این جنگل بسیار زیبا با تپه‌ های تیره، آنقدر انبوه از درختان بزرگ است که می‌ توان گفت برگ‌های پایین درختان تا الان نوری از خورشید نگرفتند و به همین علت است به آن جنگل سیاه می‌گویند.

این جنگل آن دسته از جاهایی است که همیشه در مه است حتی گاهی آنقدر این مه زیاد است تا ۲ متری جلوی پای خودتان هم نمی‌توانید ببینید. مشهورترین مسیر این جنگل تیمبرلند است که یک مسیر مارپیچ است.

۵- جزیره موزه برلین

موزه مینزل یا جزیره موزه برلین یک مکان تاریخی که در قسمت شمالی جزیره شیری برلین و مجموع موزه‌های معروف اروپا است. در سال ۱۸۳۰ محلی برای گنجینه‌ های سلطنتی ساخته شد.

در قلب این موزه محلی برای کسانی که دوست دارند پیاده‌ روی کنند وجود دارد. جزیره موزه از موزه کهنه، موزه نو، نگارخانه ملی کهن، موزه بوده، انجمن هومبولت و حوزه پرگامون تشکیل شده است.

۶- دره راین

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ – دره راین مهم ترین و زیباترین رودخانه اروپا است. این رودخانه با شکوه با طول کل ۱۳۲۰ کیلومتر، از سوی سوئیس از طریق آلمان به هلند می رسد. در مسیر راین مکان های زیبای باشکوهی وجود داردکه به لذت بردن بیشتر کمک می کند.

مسیر دره میانی راین (به آلمانی Mittelrheintal) مشهورترین بخش رودخانه‌ی راین در آلمان است که در بین شهرهای بینگن (در نزدیکی ماینتس)‌ و بن قرار دارد و ایالت‌های نوردراین-وستفالن، راینلاند-فالتس و هسه را قطع می‌کند.

حد فاصل کوبلنتس تا بینگن گلوگاه راین نامیده می‌شود و کل دره اغلب با نام راین رمانتیک نیز شناخته می‌شود.
مسیر دره رودخانه راین یک مسیر راه آهن خوش منظره در آلمان است. برخی از بخش های آن جزو میراث جهانی است. از طریق بینگن از کلن به ماینز می رود.

۷- سرزمین عجایب مینیاتوری و بندر تاریخی هامبورگ

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ –  سرزمین عجیب مینیاتوری یا مینیاتور واندرلند در قلب بندر تاریخی هامبورگ است که ماکتی از خط ریل آهن هامبورگ و بزرگترین نمونه راه آهن جهان را نشان می‌دهد. همین ماکت یکی از جاذبه‌های گردشگری هامبورگ شده که هر ساله بازدید کنندگان بسیاری از آن دیدن می‌کنند و برای همه رده سنی جوان و پیر مناسب است.

با داشتن بیش از ۱۲ هزار متر مسیر شامل بخش‌های اختصاص داده شده به ایالت متحده آمریکا، انگلیس، اسکاندووینایی (و هامبورگ)، ۸۹۰ قطار، بیش از ۳۰۰ هزار چراغ و بیش از ۲۰۰ هزار نیروی انسانی می‌ باشد. وقتی که در بندر هستید، حتماً از بندر بزرگ هامبورگ بازدید کنید این بندر بزرگ جزر و مد یکی از بزرگترین پایانه ‌های کشتی مسافربری جهان است.

جاذبه‌های گردشگری آلمان 2023

۸- بامبورگ و شهر مدنی

شهر بامبرگ در ایالت بایرن آلمان است. که در ۶۵ کیلومتری نورنبورگ است مساحت بامبورگ ۵۴ کیلومتر مربع است و ارتفاع این شهر از سطح دریا ۲۶۲ متر است این شهر، شهر شاهنشاهی قدیمی و مهم ‌ترین شهر در فرانکونیای، در دره رجنتیس، جایی که در آن رودخانه به دو بخش منشعب می شود قرار دارد.

بهتر است شما تور پیاده ‌روی خود را از محله قدیمی خانه کلیسای جامع و کلیسای قدیمی بندیکتین میشل برگ شروع کنید و از شهر مدنی زیبا، بازار سبز، کلیسای باروک دیدن کنید.

۹- جزیره روگن

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ – روگن زیباترین و بزرگترین جزیره در ساحل پومرانیا در دریای بالتیک آلمان است .طول روگن حدوداً ۴/۵۱ کیلومتر و عرض آن حدوداً ۸/۴۲ کیلومتر و مساحت آن ۹۲۶ کیلومتر مربع است این ساحل، سواحل شنی، تالاب‌ها، خلیج‌های باز و همچنین شبه جزیره‌های بسیاری نیز دارد.

در این جا پارک ملی به خاطر حیات وحش گردشگران طبیعت دوست بسیاری دارد که گونه ‌های حیوانات نادر از جمله عقاب سفید کمیاب در آنجا یافت می‌شود. صخره‌های گچی خاص که جزیره روگن به این صخره‌های گچی معروف است که ارتفاع آن ها ۱۱۷ متر از دریا به سمت پایین می‌رود.

۱۰- پارک و کاخ سانسوشی – پوتسدام

جاذبه‌ های گردشگری آلمان ۲۰۲۳ – پارک دیدنی سانسوشی یکی از بناهای تاریخی و دیدنی آلمان در شهر پوتسدام نزدیک برلین است. سانسوشی به معنی “بدون نگرانی و بدون دغدغه” است، چون پادشاه مکان را برای دور شدن از دغدغه‌ ها و مسائل کشوری ساخته بود این نام را بر روی آن گذاشتند، این پارک دوست داشتنی شامل یک باغ گل دوست داشتنی باروک که بیش از سه هزار درخت میوه (پرتقال، موز، هلو، خربزه) و گلخانه ‌های بسیاری دارد.

باغ‌های انگور تراس کاخ که شامل انگور قلمی کشورهای ایتالیا، فرانسه و پرتقال است. خود کاخ سانسوشی ساختمان یک طبقه روکوکو با گنبدی بیضی شکل در مرکز و یک اتاق دایره‌ای در هر انتهای آن قرار دارد.

چنانچه قصد  سفر به کشور آلمان را دارید می توانید جهت ویزای آلمان با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید