جاذبه های گردشگری فرانسه

جمهوری فرانسه یکی از توریستی ترین کشور های جهان است. سومین کشور بزرگ اروپا که در غرب این قاره است. کشور فرانسه که به شهر عشاق و هنر و هنرمندان معروف است، سالانه بیش از ۸۰ میلیون گردشگر از سراسر دنیا دارد. سفر به این کشور می تواند بهترین انتخاب برای ماه عسل شما باشد، به نظر شما چرا به این شهر شهر عشاق می‌گویند؟ شاید به  خاطر رودخانه سن و قدم زدن رمانتیک روی پل های رودخانه و یا کوچه پس کوچه های آرام و باغ های زیبایش، هرچه که هست  این شهر و جاهای دیدنی پاریس بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند.

جاذبه های گردشگری فرانسه  – این کشور که به رمانتیک و هنری بودن خود و با نام مهد عشاق معروف است سالانه بیش از ۸۰ میلیون گردشگر از ۵ قاره جهان را به خود می کشاند.

بسیاری از این افراد عشاق و تازه نامزد کرده هایی هستند که برای ماه عسل خود به این کشور سفر می کنند و با گردش در جاهای دیدنی فرانسه خاطراتی همیشگی را ثبت می کنند.در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری فرانسه و بررسی آن ها می پردازیم.

جاذبه های گردشگری فرانسه

 برج ایفل

 سمبل پاریس و از افتخارات فرانسوی ها برج ایفل است. این برج فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن در شهر پاریس قرار دارد .بهتر است بگوییم خیلی‌ها از پاریس برج ایفل را می‌شناسند که پر بازدید ترین جاذبه گردشگری پاریس است. در سال ۱۸۸۹  میلادی به مناسبت سومین سالگرد پیروزی انقلاب فرانسه ” گوستاو ایفل ” برج ایفل را ساخت. ۴۱ سال ساخت این برج طول کشید که در نهایت ۳۲۴ متر ارتفاع آن و با استفاده از ۱۸ هزار  بخش فولادی وزن آن را به هزار تن رساند. شاید برای تان جالب باشد بدانید  که در ساخت این برج بیش از دو و نیم میلیون پیچ و مهره استفاده شده است.

شما می توانید با استفاده از آسانسور و یا پله ها از بالای برج دیدن کنید. ولی بهتر است بدانید که  پله های برج بسیار زیاد است مثلاً طبقه اول ۳۶۰  پله و طبقه دوم ۳۴۴ پله دارد.

در طبقه اول برج ایفل با معماری جذاب و فضای شیشه ای خود ، توجه هر بازدید کننده را جلب می کند . در این طبقه سینمای ایفل، مسیر فرهنگی مدرن ( صفحه نمایش ها، صفحه های لمسی، آلبوم های دیجیتالی این امکان را به  بازدید کنندگان می دهد تا از همه جنبه های برج ایفل مطلع شوند ) ، پله مارپیچی و در طبقه دوم برج یک سکوی تماشای بی نظیر ، منظره ای جذاب از پارس را به شما نشان می دهد.در این طبقه فروشگاه برای خرید هدایا و رستوران عالی ژول ورن فعالیت میکنند.

کلیسای سن شاپل فرانسه 

کلیسای سن شاپل با پنجره های رنگی بزرگ، معماری گوتیک، حکاکی ها و سنگ کاری های ظریف بی شک از زیبا ترین جاهای دیدنی فرانسه است. شاید برایتان جالب است بدانید که تاج خار مسیح از با ارزش ترین گنجینه های این کلیسا است.

 کلیسای نوتردام پاریس 

جاذبه های گردشگری فرانسه  – کلیسای نوتردام معروف ترین و پر بازدید ترین مکان های دیدنی فرانسه است. سالانه بیش از ۱۳ میلیون توریست از این کلیسا دیدن می‌کنند. این کلیسا توسط ۲ معمار ماهر اوژن ویوله لودک و ژان باتیست لاسو طراحی شده است. ساخت این کلیسا در سال ۱۳۴۵ میلادی پس از گذشت ۲۰۰ سال به اتمام رسید.

این کلیسا ۷۰ متر ارتفاع دارد و به عنوان یکی از  مرتفع ترین عمارت های فرانسه است. در این کلیسا مجسمه های چوبی و سنگی فراوان با معماری گوتیک طراحی شده است.

 موزه لوور 

موزه لوور نمایشگاهی از تاریخ کل جهان است که بخش های متنوعی دارد. از مهم ترین بخش‌های این موزه، موزه ی هنرهای اسلامی، تابلوهای نقاشی بی نظیر، اشیا قیمتی مربوط به روم باستان، مصر و یونان می توان نام برد و حتی ایران در بخشی جدا در موزه لوور یادگاری هایی از تخت جمشید را نگهداری می کنند. تابلو های نقاشی مونالیزا و ونوس ویلو و طاق های کاخ آپادانا شوش از دیگر آثار باستانی است که در این موزه نگهداری می شود.

 شانزلیزه 

خیابان شانزلیزه هر روز نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از این مکان بازدید می کنند.تا  از خرید در فروشگاه های لوکس لذت ببرند . شانزلیزه  که در رمان ها و نمایشنامه های اروپایی اسم آن را زیاد شنیده اید و همچون تصویر کارت پستال است .در این محل معروف ترین کافه ها رستوران ها و سالن تئاتر قرار دارد. خیابان شانزلیزه به زندگی شبانه شهرت دارد. بهترین رستوران ها زنجیره ایی مانند مکدونالد ، رستوران ستاره دار میشلن مانند لدوین و رستوران مشهور  Fouquet  نیز در این خیابان قرار دارد. در امتداد این خیابان مازه های برند مانند گوچی ، رالف اندلورن ، فندی و پرادا .

اگر علاقه مند مد هستید حتما با هفته مد فرانسه آشنایی دارید . حتی اگر بوجه محدودی دارید نگران نباشید برند های مقرون به صرفه مانند زارا ، نایک ، سفورا ، اچ اند ام و دیزنی نیز هستند تا از خرید در خیابان شانزلیزه لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری فرانسه

مغازه تاکسیدرمی دیرول 

 این مغازه تاکسیدرمی دیرول محبوب مانند جنگلی مجذوب کننده است. از سال ۱۸۳۱ به یکی از مکان های دوست داشتنی فرانسه معروف شده است که در آن جانورانی مانند: ببر، زرافه های بزرگ، خرس ،انواع پروانه ها، پرندگان و حشرات را می توانید در آنجا ببینید. این باغ وحش خشک شده در سال ۱۳۸۱ میلادی ساخته شده است و به عنوان مرکز آموزشی و پرورشی فعالیت می کند.

 کاخ ورسای 

 کاخ ورسای در ۲۰ کیلو متری  جنوب‌ غرب پاریس بزرگ ترین کاخ سلطنتی جهان قرار دارد. این کاخ سالانه بیش از چهار میلیون نفر بازدید کننده دارد. خانواده سلطنتی در سال ۱۶۸۲ وارد شهر ورسای شدند و در این کاخ زندگی کردند. مساحت کاخ حدود ۲۰۱۴ هکتار می باشد و به آن لقب بزرگ ترین قلمرو جهان را داده اند. جالب است بدانید که سالانه ۲۱۰ هزار گل و ۲۰۰ هزار درخت در این باغ ها کاشته می شود و در سال ۱۹۷۹ کاخ ورسای در کنار این باغ ها در فهرست میراث جهانی یونیسکو ثبت شد.

در این کاخ حوادث مهم تاریخی از جمله امضای معاهده ورسای ( پایان جنگ جهانی اول ) نیز اتفاق افتاده است.

 رشته کوه آلپ 

اگر سرمایی نیستید و علاقه ‌مند برف و کوهستان هستید بازدید از رشته کوه های آلپ را از دست ندهید. این رشته کوه در کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسلوونی و سوئیس قرار دارد. بلند ترین قله آن مون بلان در مرز فرانسه است. رشته کوه آلپ از فرانسه شروع می شود و تا وین ادامه دارد.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را با جاذبه های گردشگری فرانسه اشنا کنیم. چنانچه قصد سفر به فرانسه را دارید جهت دریافت ویزای فرانسه و یا  تور اروپا  را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

 
زنبیل خرید