لاتاری گرین کارت آمریکا چیست و چگونه ثبت نام کنیم ؟

لاتاری به زبان انگلیسی (lottery) به معنای قرعه کشی یا بخت آزمایی است. به هر برنامه‌ای که در طی آن به وسیله انجام قرعه‌ کشی به برخی از شرکت کنندگان جایزه داده شود، لاتاری می‌گویند. معمولا هدف از برگزاری لاتاری‌ ها این است که افراد شانس خود را امتحان کنند و بتوانند با برنده شدن به سرعت به رویاهای خود برسند.

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست و چگونه ثبت نام کنیم ؟ – در واقع نام اصلی لاتاری آمریکا، ویزای مهاجرت گوناگونی است. دلیل اینکه نام آن را لاتاری آمریکا گذاشتند این است که برای انتخاب افراد قرعه کشی می‌شود. ویزای لاتاری آمریکا یکی از انواع ویزاهای آمریکا است. این برنامه مهاجرتی قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی تأسیس شده که مجری آن وزارت امور خارجه آمریکا است.

طی این قرعه کشی افرادی که جزء برندگان لاتاری هستند می‌توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. شما با دریافت گرین کارت آمریکا می‌توانید به صورت دائمی در خاک آمریکا زندگی، کار و تحصیل کنید. گرین کارت به معنی کارت سبز است و دلیل این اسم گذاری به خاطر سبز بودن این کارت است؛ البته الان رنگ این کارت عوض شده اما هنوز به گرین کارت معروف است. 

لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست و چگونه ثبت نام کنیم ؟ – همانطور که می‌دانید تشکیل کشور آمریکا حاصل مهاجرت اختیاری و اجباری نژادهای مختلف مردم جهان به این کشور است. اولین بار اروپاییان ماجراجو وارد قاره آمریکا شدند و پس اخراج قبایل بومی سرخپوست در زمین‌های آمریکا مستقر شدند.

با شروع پیشرفت کشور آمریکا، نیاز شدیدی به نیروی کار بود، بنابراین مردم بسیار زیادی از نژادهای گوناگون همچون چینی، ایتالیایی، هندی و سیاه‌ پوستان به اجبار یا اختیار خود وارد آمریکا شدند.

به دلیل وجود نژادهای بسیار گوناگون در آمریکا، تعادل نژادی در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دولت آمریکا برنامه های تشویقی مهاجرتی برای نژادهایی در نظر گرفته است که در آمریکا از جمعیت کمتری برخوردار هستند.

همه ساله افراد زیادی در لاتاری آمریکا ثبت نام می‌کنند؛ حدود ۵۵۰۰۰ از افراد ثبت نام شده در هر سال به صورت تصادفی و توسط کامپیوتر انتخاب می‌شوند و این برندگان لاتاری واجد شرایط دریافت ویزای دایورسیتی (یا همان ویزای لاتاری) آمریکا خواهند بود و می‌توانند پس از ورود به آمریکا، همانند شهروندان این کشور برای همیشه در آمریکا زندگی کرده، کار کنند و به تحصیل بپردازند.

شرایط ثبت نام لاتاری

در این بخش به پاسخ این سوال می‌پردازیم که شرایط لاتاری چیست؟ برای ثبت نام در لاتاری آمریکا نیاز به داشتن شرایط پیچیده و خاصی ندارید

دو شرط کلی برای ثبت نام لاتاری آمریکا وجود دارد که شامل:

  • شرایط سنی شرکت در لاتاری
  • شرایط مدرک تحصیلی

شرایط سنی شرکت در لاتاری آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست و چگونه ثبت نام کنیم ؟ – تمام افراد با هر سنی می‌توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کنند فقط برای ثبت نام به عنوان متقاضی اصلی شما باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشید و اگر کمتر از ۱۸ سال سن دارید می‌توانید به عنوان زیر مجموعه پدر یا مادر ثبت نام خود را انجام دهید.

به این صورت که پدر یا مادر شما ثبت نام کرده و شما را به عنوان فرزند خود ثبت نام می‌کند در این حالت با برنده شدن پدر یا مادر شما هم می‌توانید همراه با ایشان گرین کارت آمریکا دریافت کنید.

حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

در هنگام ثبت نام لاتاری آمریکا بالا بودن مدرک تحصیلی هیچ تأثیری در روند قرعه کشی نداشته و باعث بالا رفتن شانس شما برای پذیرفته شدن در لاتاری آمریکا نمی‌شود. اما داشتن مدرک تحصیلی بالا در مراحل بعدی همچون دریافت ویزا و مصاحبه لاتاری کمک بزرگی به شما می‌کند.

حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام در لاتاری آمریکا دیپلم معادل ۱۲ سال سابقه تحصیل است. با این حال نگران نباشید خوشبختانه در صورت نداشتن دیپلم با داشتن ۲ سال سابقه کار تخصصی طی ۵ سال اخیر می‌توانید در لاتاری آمریکا شرکت کنید.

آیا برای مهاجرت به آمریکا با لاتاری نیاز به مدرک زبان داریم ؟

یکی از نکات بسیار خوب درباره لاتاری این است که برای مهاجرت به آمریکا با لاتاری نیازی به داشتن مدرک زبان و یا حتی دانستن زبان انگلیسی ندارید. فقط در صورتی که وارد آمریکا شدید، برای ارتباط با مردم مسلما به آموختن زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت.

شرط پایان خدمت سربازی برای ثبت نام لاتاری

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست و چگونه ثبت نام کنیم ؟ – برای ثبت نام لاتاری به کارت پایان خدمت سربازی نیاز داریم؟ جواب این سوال در مرحله اول خیر است. در ثبت نام لاتاری هیچ گزینه برای انتخاب وضعیت خدمت سربازی وجود ندارد، بنابراین برای ثبت نام به کارت پایان خدمت نیاز نخواهید داشت.

اما توجه کنید که در صورت برنده شدن، برای خروج از کشور و انجام مراحل بعد از برنده شدن لاتاری، نیاز به دریافت پاسپورت و ارائه کارت پایان خدمت خواهید داشت.

کدام کشورها لاتاری دارند؟

از آنجا که برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا راه جذابی برای مهاجرت به حساب می‌آید. بسیاری از افراد تمایل به دانستن این موضوع دارند که آیا کشورهای دیگر نیز برنامه مهاجرتی مشابه لاتاری آمریکا دارند یا خیر. در جواب باید گفت که هیچ کشور دیگری برنامه ای شبیه لاتاری گرین کارت آمریکا ندارد. بنابراین ادعاهایی همچون لاتاری کانادا، لاتاری سوئد و لاتاری استرالیا صحت ندارند و دروغ هستند.

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست و چگونه ثبت نام کنیم

چطور ثبت نام لاتاری آمریکا خود را انجام دهیم؟

زمان ثبت نام لاتاری در اواسط مهر هر سال است. جهت ثبت نام به سایت https://dvprogram.state.gov/ مراجعه کرده و اطلاعات فردی و خانواده خود را به همراه عکس مخصوص لاتاری ثبت کنید تا فرایند ثبت نام شما انجام شود. 

زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست و چگونه ثبت نام کنیم؟  – ثبت نام لاتاری آمریکا در مهر هر سال انجام میشود . اگر این تاریخ را به شمسی تبدیل کنیم، زمان اعلام نتایج لاتاری هر سال در  اردیبهشت سال بعد، ساعت ۱۹:۳۰ است و تکلیف برندگان لاتاری در این تاریخ مشخص خواهد شد.

در صورت برنده شدن در لاتاری احتیاج به انجام مراحل اداری دریافت ویزای لاتاری دارید و به دلیل اینکه مهاجرت اصولا یک کار حقوقی است، توصیه می‌کنیم که قبل از انجام مراحل بعد از قبولی در لاتاری، حتما با کارشناسان مجرب در راگنا تریپ مشورت کنید.

 

زنبیل خرید