Contact to us

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۳

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۳ - نمایشگاه اکسپو دبی فرصتی طلایی برای افراد از سراسر دنیا که در حوزه های مختلف توانسته اند نوآوری و اختراعات چشمگیر و بی نظیر را ثبت کنند.
اکسپو دبی یکی از طولانی ترین و جالب توجه ترین نمایشگاه هایی است که در طول سال برگزار شده و در زمینه های گوناگون مانند : فناوری ,گردشگری, هنر ,صنعت و تجارت به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار گردد اما به دلیل اپیدمی کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ برگزار شد .

نمایشگاه اکسپو دبی 2023

شهر دبی یک رقابت تنگا تنگ از میان چهار شهر دبی امارات متحده عربی، اکاترینبرگ روسیه، ازمیر ترکیه و سائوپائولو برزیل که نامزد برگزاری این اکسپو شده بودند انتخاب شد.
این نمایشگاه در شهر دبی که یکی از زیبا ترین و باشکوه ترین شهرهای جهان است برگزار می شود و به دنبال خود تحولات زیادی برای این شهر به همراه داشته دبی با برگزاری این نمایشگاه نشان داده که در حال پیشرفت و به کار بردن خلاقیت و نوآوری است.

تاریخچه اکسپو دبی

نمایشگاه جهانی expo نیز جزء این نمایشگاه ها محسوب می شود مجموعه ای از نمایشگاه هایی است که هر پنج سال یک بار در کشور های مختلف جهان برگزار می شود. میتوان expo را هم ردیف با رویدادهایی مانند المپیک و جام جهانی دانست و نمایشگاه اکسپو به المپیک فرهنگی معروف است.اولین دوره نمایشگاه جهانی پس از انقلاب صنعتی در لندن و در سال ۱۸۵۱ برگزار شد.ایده برگزاری این نمایشگاه ها به سنت رایج در میان فرانسویان برای برگزاری نمایشگاه های سالانه باز می گردد.

چرا دبی؟

اکسپو دبی قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار گردد اما به دلیل اپیدمی کرونا اجازه اجرای آن در سال ۲۰۲۰ نداد و با یک سال تاخیر این مراسم برگزار شد .
به دلیل تغییرات و تحولات زیادی که دبی داشته است و برگزاری این جشنواره در افزایش میزان این تغییرات بی تأثیر نبود.
وقتی این شهر به عنوان میزبان انتخاب شد یک مراسم آتیش بازی زیبا در برج خلیفه اجرا گردید. اهمیتی که این مراسم برای کشور امارات داشت را از میزان بودجه ای که برای ساخت مکان نمایشگاه اختصاص داده است می توان متوجه شد.کشور امارات حدود ۴۲ میلیارد دلار هزینه کرد تا مکانی مناسب برای برگزاری این نمایشگاه بسازد.

دانستنی های جالب اکسپو دبی 

  • شهر دبی نخستین میزبان اکسپو در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی می باشد .
  • در اولین اکسپو که برگزار گردید، الماس کوه نور در معرض نمایش قرار گذاشته شد.
  • تاریخ برگزاری اکسپو بعدی در سال ۲۰۲۵ در شهر اوزاکای ژاپن برگزار خواهد شد.
  • اکسپو شانگهای که در سال ۲۰۱۰ برگزار شد به عنوان بزرگ ترین و پربیننده ترین اکسپو را به دست آورده است .
  • تا کنون نمایشگاه اکسپو در آفریقا و آمریکای جنوبی برگزار نشده است.
  • پاریس تا کنون شش بار میزبانی اکسپو بوده و از این نظر رکوردار است و دومین رکورد در اختیار شهر بروکسل با چهار مرتبه میزبان این رقابت ها بوده است.

نمایشگاه اکسپو دبی 2023

دسترسی به اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۳ – کشور امارات سعی بر این داشت که بهترین شرایط و امکانات را برای دسترسی به مکان برگزاری نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد به همین دلیل هزینه هنگفتی برابر با ۱۷ میلیارد دلار برای حمل و نقل راحت تر در نظر گرفته بود.

این نمایشگاه در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر دبی برگزار شد.شما برای شرکت در این نمایشگاه نیاز دارید که ویزای توریستی دبی دریافت کنید.

هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۳ – هدف هر اکسپو افزایش آگاهی عمومی، به اشتراک گذاشتن تغییرات، تشویق پیشرفت و انتقال تجربیات است.
برای شرکت کنندگان اکسپو ها رویدادهایی هستند که به جمعیت وسیعی از مردم، از جمله کارشناسان، مدیران، سازمان های غیر دولتی و سیاستمداران اجازه می دهند تا باهم کار کنند و برای جامعه بین المللی اکسپو یک بستر گفتگو برای پیشرفت همکاری است که تمام جهان را گرد هم میآورد تا راه حل هایی برای چالش های اصلی پیش روی بشریت بیابند.

برای کشور میزبان ابزاری برای برند سازی و توسعه کشور است. نمایشگاه ها یکی از معدود رویدادهایی در سراسر جهان هستند که میلیون ها بازدید کننده از جمله رهبران و تصمیم گیرندگان جهان را به خود جذب میکنند.

این فرصتی برای کشور است تا وجهه بینالمللی خود را تقویت کنند و خود را در جایگاهی کلیدی در عرصه بین المللی قرار دهد.

موضوعاتی که در قالب ده هفته با آن پرداخته شده عبارتند از:

هفته اول : آب و هوا و تنوع زیستی
هفته دوم : فضا
هفته سوم : توسعه شهری و روستایی
هفته چهارم : مدارا دربرگیری
هفته پنجم : دانش و یادگیری
هفته ششم: سفر و پیوند
هفته هفتم : اهداف جهانی
هفته هشتم : سلامت و تندرستی
هفته نهم : غذا، کشاورزی و زندگی
هفته دهم : آب

نمایشگاه اکسپو دبی 2023

هزینه بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

این مکان دارای بلیط های متفاوتی است که به شرح زیر هستند:

  • قیمت بلیط پریمیوم اکسپرینس ۵۰۵ دلار
  •  کارت یک روز ۲۷ دلار
  •  کارت اکتبر ۲۷ دلار
  •  کارت چند روزه اکسپو ۵۳ دلار
  •  کارت فصلی ۱۴۳ دلار( شامل دسترسی شش ماهه نامحدود به نمایشگاه )
  • بازدید از این نمایشگاه برای افراد ۶ تا ۱۷سال ، دانشجویان ، افراد بالای ۶۰ سال و افراد ناتوان رایگان است.

علاوه بر این‌ها بازدید برای عموم نیز آزاد بوده و علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی می‌توانند از طریق تور دبی و دریافت ویزای دبی در راگتاتریپ اقدام نمایند و یا از خدمات آنلاین خرید بلیط هواپیما دبی در راگناتریپ برای سفر به دبی استفاده نمایند.

زنبیل خرید