Contact to us

راهنمای کامل برآورد هزینه سفر به چین

چین یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی و توریستی برای ایرانی‌ها است. لذت بردن از مناظر زیبای طبیعی، آشنایی با فرهنگ و تاریخ باستانی چین، امکانات گردشگری و تفریحی فراوان در این کشور و مهم‌تر از همه؛ هزینه پایین سفر و اقامت، از جمله مزیت‌های سفر به چین برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود.اگر قصد سفر به این کشور را دارید و می‌خواهید اطلاعات به روز و دقیقی درباره قیمت و هزینه سفر به چین را کسب کنید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

راهنمای کامل برآورد هزینه سفر به چین

نگاهی به مجموع هزینه های سفر به چین

هزینه های سفر به چین شامل هزینه اخذ ویزا، رفت و برگشت، اقامت، بازدید از مکان‌های دیدنی و خورد و خوراک و… می‌شود.در جدول زیر و به طور خلاصه به شرح جزئیات هزینه سفر به چین خواهیم پرداخت. پس از آن برای آشنایی بیشتر با جزئیات هر کدام، توضیحات کامل‌تری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مسافرانی که قصد سفر به کشور چین را دارند، در نظر داشته باشند که طبق راهنمای سفر به چین، هزینه تهیه بلیت هواپیما و ویزا چین نیز به صورت مجزا و پیش از ورود به کشور چین باید پرداخت شود. لازم به ذکر است که اگر مسافران تمایل به استفاده از امکانات لوکس با سبک مورد علاقه خود را داشته باشند، این هزینه ها متفاوت تر خواهد بود.

هزینه سفر به چین 
نوع هزینهقیمت به دلار ($)
ویزا۴۰۰ تا ۵۰۰
بلیط هواپیما۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰
بیمه مسافرتی۳ تا ۳۰
هزینه ترانسفرهای بین فرودگاه و هتل۲۰۰
اقامت در هتل (به ازای هر شب)۱۰۰
غذا اقتصادی (به ازای هر وعده)۵
حمل و نقل (روزانه)۵
هزینه متوسط بازدید از هر جاذبه گردشگری۱۰
هزینه‌های ریالیمتغیر

شهرهای گران چین کدام‌اند؟

اولین نکته‌ای که باید برای مدیریت و برآورد هزینه به کشور چین در نظر بگیرید این است که هزینه نهایی سفر شما به چین، به‏‌میزان زیادی به شهر مقصدتان بستگی دارد. در کل شهرهای چین از لحاظ هزینه به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول گران‌ترین شهرها هستند.

  •  شهرهای سطح بالا: هنگ کنگ و ماکائو گران‌ترین شهرهای چین هستند
  • سطح دوم: شانگهای، پکن، شنزن، هانگژو و گوانگجو
  • سطح سوم: گویلین، چنگدو و شی‌آن

راهنمای کامل برآورد هزینه سفر به چین

هزینه اخذ ویزای توریستی چین

اولین هزینه‌های که برای سفر به چین باید بپردازید، هزینه ویزاست. ویزای چین انواع مختلفی دارد و به دنبال آن رنج گسترده‌ای از نرخ ویزای چین را داریم. هزینه ویزای توریستی یا تجاری چین بنا به گروهی یا انفرادی بودن، از ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار متفاوت است.

هزینه رفت و برگشت به چین

راهنمای کامل برآورد هزینه سفر به چین – یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها به هنگام سفر به خارج خرید بلیت رفت و برگشت است. شما نیز برای سفر به چین باید بلیت رفت و آمد تهیه کنید. انواع مختلف از روش‌های رفت و برگشت به چین وجود دارد که هر کدام هزینه‌های متفاوت دارند. اما ایرانی‌ها برای سفر به این کشور روش پرواز را انتخاب می‌کنند.

هزینه خرید بلیت هواپیمای چین با توجه به مبدا و مقصد، نوع ایرلاین انتخابی، سن مسافر، ساعت سفر، کیفیت پرواز و… متغیر است.

هزینه بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی رنج قیمتی وسیعی دارد. از عواملی که روی قیمت بیمه مسافرتی تأثیر می‌گذارند می‌توان به سن شما، مدت‌زمان سفر، نوع پوشش بیمه و شرکت بیمه مربوطه اشاره کرد. هزینه بیمه مسافرتی برای چین از حدود ۱۵۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

هزینه خورد و خوراک در سفر به چین

قیمت یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت چین برای یک نفر، ۳.۶۲ دلار است و برای صرف غذای دو نفر در رستوران میان رده هزینه ۲۸.۹۳ دلار برآورد شده است. هزینه غذا به نوع غذا، کیفیت رستوران و شهری که رستوران در آن قرار گرفته است بستگی دارد.

هزینه هتل در سفر به چین

راهنمای کامل برآورد هزینه سفر به چین – هزینه هتل، یک هزینه متغیر است و می‌توان با تمایل شخصی آن را مدیریت کرد. در این خصوص باید بگوییم که اگر قصد سفر انفرادی به کشور چین را دارید، حق با شماست و شما می‌توانید بسته به تمایل خود هتل ارزان یا گرانی را برای اقامت خود انتخاب و رزرو کنید؛ اما اگر قصد دارید با خرید تور چین به این کشور سفر کنید، دست شما برای انتخاب بسته‌تر است و باید در هتلی که مجری تور برای اقامت مسافران برنامه‌ریزی کرده است، اسکان پیدا کنید.

با ذکر این توضیحات اولیه باید بدانید که هزینه اقامت در چنین کشور پهناوری به عوامل مختلفی از جمله مکان، زمان سفر و نوع اسکان شما بستگی دارد. در سفرهای انفرادی خود به این کشور می‌توانید هاستل‌ها و هتل‌های اقتصادی با شبی ۲۰ دلار انتخاب کنید یا به سراغ هتل‌های مجلل با قیمت ۳۰۰ دلار به ازای هر شب بروید.

در شهرهای بزرگ مانند پکن و شانگهای، هزینه هتل‌های سطح متوسط شبی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار است. اگر هتل‌های لوکس را می‌پسندید، باید از ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای یک شب بپردازید. هتل‌های رده‌پایین‌تر و هاستل‌ها نیز هزینه‌ای حدود ۲۰ تا ۴۰ دلار دارند.

در شهرهای کوچک‌تر چین، هزینه هتل‌ها پایین‌تر است. در این شهرها هزینه هر شب اقامت در یک هتل میان‌رده (هتل‌های ۴ ستاره) حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است. هتل‌های لوکس نیز نرحی از حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار دارند. قیمت هاستل و هتل‌های اقتصادی در شهرهای کوچک، شبی ۱۰ تا ۳۰ دلار است.

راهنمای کامل برآورد هزینه سفر به چین

هزینه گشت‌وگذار در سفر به چین

راهنمای کامل برآورد هزینه سفر به چین – مکان‌های دیدنی چین اعم از مکان‌های تاریخی و طبیعی، این کشور را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده‌‏اند. بهتر است پیش از سفر به چین برنامه گردشگری خود را بچینید و بدانید چه مکان‌هایی را بیشتر ترجیح می‌دهید.

تنوع جاهای دیدنی چین باعث می‌شود بیشتر به فکر بودجه و هزینه ورودی آنها باشید. بعضی از مکان‌های دیدنی بلیت ورودی ندارند؛ اما برای ورود به بعضی دیگر بسته به مکان و زمان بازدید، باید هزینه بپردازید.

برای مثال هزینه حدودی محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی چین همچون دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه چیزی مابین ۸ تا ۶۰ دلار است. برای مکان‌های تفریحی رایگان می‌توانید از باغ‌ها و پارک‌های پکن، بازارهای محلی، بعضی از معابد باستانی و جشنواره‌های فرهنگی لذت ببرید.

 در ادامه هزینه بازدید از چند جاذبه گردشگری معروف را به شما خواهیم گفت:

دیوار بزرگ چین: ۱۰ تا ۳۰ دلار
شهر ممنوعه: ۸ تا ۱۵ دلار
ارتش تراکوتا (واقع در حوالی شهر شیان): ۱۵ تا ۲۵ دلار
کروز رودخانه لی (واقع در حوالی شهر گویلین): ۳۰ تا ۶۰ دلار
منطقه توریستی دی باند (The Bund) در شانگهای: رایگان
کوه های زرد: ۲۰ تا ۴۰ دلار

سخن پایانی

سفر به چین تجربه‌ای هیجان‌انگیز است که شما را با فرهنگ آسیای شرقی بیشتر آشنا می‌کند. لازم است برای داشتن خیالی راحت در طول سفر، پیش از آن برنامه همه چیز را بچینید و هزینه‌ها را برآورد کنید.راگناتریپ همراه همیشگی شما جهت اخذ ویزای چین می باشد یا کارشناسان ما در تماس باشید.

زنبیل خرید