همه چیز درباره چین ۲۰۲۴

کشور چین بزرگترین کشور آسیایی است و پرجمعیت ترین در بین کشورهای جهان است.  این کشور که یک چهارم مساحت زمین را گرفته است و از نظر مساحت با روسیه و کانادا رقابت دارد و تقریباً به اندازه کل اروپا است. کشور چین یکی از مرتفع ترین مکان های روی زمین است.

همه چیز درباره چین 2023

همه چیز درباره چین ۲۰۲۴ – چین با نام جمهوری خلق چین شناخته میشود و کشور چین به کشور آسمانی معروف شده است. چین با سوابق دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد و دریای چین جنوبی، در مجموع با ۱۴ کشور مرز مشترک دارد. همسایه های کشور چین افغانستان، پاکستان، هند، نپال، میانمار، لائوس، بوتان، ویتنام، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، مغولستان و کره شمالی می باشد.

مشخصات کشور چین 

پایتخت: پکن
بزرگترین شهر: شانگهای
زبان رسمی :چین
حکومت: دولت سوسیالیستی تک حذبی
واحد پول : یوآن چین
قاره: آسیا
کد کشور :۸۶ +
زبان های رایج : انگلیسی و گویشهای محلی
مذهب: بودایی , تاتوئیسم ، کنفوسیوس گرایی

فرهنگ  مردم چین

فرهنگ کشور چین فوق العاده متنوع است. چینی های هان جز بزرگترین گروه قومی جهان و حدود ۹۲ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل میدهند. کشور چین هفت الی سیزده گروه زبانی اصلی منطقهای و بسیار گویش استانی دیگر دارد.
بسیاری از رفتارهای اجتماعی که به نظر چینی ها کاملا عادی به نظر می رسد، ممکن است از نظر فرهنگ ها و جوامع دیگر بی ادبی و مغایر با آداب اجتماعی باشد .

رعایت اصول بهداشتی 

بسیاری از چینی ها موقع عطسه کردن جلوی دهان خود را نمیگیرند . و کودکان ۲ تا ۴ ساله معمولا زباله های خود را در مکان های عمومی میریزند.

خیره شدن 

در چین خیره شدن به افراد معمولاً ناشی از کنجکاوی است نه خصومت پس خیره شدن افراد به شما جای تعجب ندارد.

آب دهان انداختن 

در خیابانها ، مغازه ها، لابی هتل ها، تالار ها، اتوبوس ها، و… چینی ها آب دهان خود را به زمین پرتاب میکنند. چینی ها معتقد هستند که بلعیدن آب دهان مغایر با سلامتی است .

سیگار کشیدن 

مردم کشور چین تقریباً در همه جا حتی مناطقی که نشانه های سیگار کشیدن ممنوع است سیگار میکشند، مانند : بیمارستان ها، مراکز بهداشت و …

مکالمات با صدای بلند و بحث در مکان های عمومی 

باید گفت این مورد هم در کشور چین معمول است. بسیاری از چینی ها با صدای بلند در مکان در مکان های عمومی صحبت میکند ( حتی در ساعات ابتدایی صبح ) و این مورد می تواند اولین چیزی باشد که به محض ورود به این کشور با آن مواجه می شوید.

جغرافیای کشور چین

کشور چین در منطقه شرق آسیا قرار گرفته است که این کشور بعد از روسیه، دومین کشور پهناور آسیا به شمار میاید .

چین دارای مرز زمینی با ۱۴ کشور است. و همچنین از سمت شرق و جنوب با دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد و دیگر آبهای آزاد احاطه شده است.

اقتصاد کشور چین

همه چیز درباره چین ۲۰۲۴ – حدود یک پنجم جمعیت جهان داخل کشور چین است، نقشه کشور چین تا اواخر قرن بیستم در اقتصاد نسبتاً کم بوده است .ولی از اواخر سال ۱۹۷۰ تجارت داخلی و خارجی کشور چین رشد پایداری کرد و این کشور به طور چشمگیری تعامل خود را با اقتصاد بین الملل افزایش داد و از زمانی که این کشور در حوزه اقتصاد پیشرفت کرد بیش از ۸۰۰ میلیون نفر از فقر رهایی یافته اند.

آب و هوای چین 

همه چیز درباره چین ۲۰۲۴ – چین کشوری وسیع است پس تنوع آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد است. جنوب چین اصولاً منطقه گرمسیر و شمال این کشور مناطق سرد سیر است. جزیره هاینان تقریباً در وضعیتی جغرافیایی مشابه جامائیکا قرار گرفته، این کشور از نظر جغرافیایی با مونترال هم عرض است و هوایی مشابه آن دارد .
شمال کشور چین دارای چهار فصل است اما هوای جنوب این کشور خنک تر و با رطوبت همراه است اگر به شمال و غرب سفر کنید قطعاً آب و هوای خشک را تجربه خواهید کرد و هنگامی که از شرق چین خارج میشوید و وارد ارتفاعات تبت می شوید زمین بسیار ناهموار است.

زبان مردم چین 

زبان رسمی کشور چین ماندراین است. در زبان چینی با عنوان پوتونگ خوآ شناخته می شود. این زبان در مدارس چین از دههی ۱۹۵۰ تدریس میشود بنابراین بیشتر مردم چین به این زبان صحبت می کنند، ولی بسیاری از نواحی کشور چین مخصوص نواحی جنوبی و جنوب شرقی این کشور گویش مخصوص به خود را دارند .
اما مردم حوال شانگ های ، ژجیانگ و جنوب جیانگ سو. زبان وو صحبت می کند که این جوان پس از ماندرین بزرگترین گروه زبانی است.

پس از وو زبان کانتونی مرسوم است که در بیشتر مناطق گوانگدونگ ، هنگ کنگ و ماکائو به این زبان صحبت می کنند، در بیست سال گذشته دانش آموزان چینی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی زبان انگلیسی را به اجبار یاد میگیرند و قبول شدن در آزمون زبان انگلیسی برای گرفتن مدرک لیسانس در دانشگاه نیاز است .

عجایب کشور چین 

کشور چین دارای شگفتی های بسیاری است که در نوع خود منحصر به فرد است. چین کشوری تاریخی با مکان های دیدنی فراوان است. برخی از اماکن دیدنی چین به شرح زیر است:
• دیوار چین
• ارتش سفالی
• شهر ممنوعه و کاخ شاهنشاهی
• کاخ تابستانی
• سفر به روز خونه لی
• پایگاه تحقیقاتی چنگدو ) پرورش باند غول پیکر)

قوانین کشور چین

چین کشوری با قوانین ریز و درشت بسیاری است و برای همه جنبه های رفتار و کردار انسان قاعده و قانون خاصی وجود دارد.

ولی با این حال آزادی های بسیاری در کنار این قوانین برای افراد در نظر گرفته شده است و بیشتر قوانین این کشور به رعایت حقوق اجتماعی در جامعه می پردازد در کشور چین به فک انداختن زباله روی زمین و خیابان ها نباشید و قطعاً شما مشمول جریمه خواهید شد ولی باید بدانید با توجه به این قوانین سختگیرانه بسیاری از مسائل در این کشور مطرح نیستند و اصلاً امکان دارد شما برخی از افراد را با لباس های راحتی ( مانند پیژامه) در بیرون از منزل و خیابان ها ببینید.

همه چیز درباره چین 2023

مکان های دیدنی

کشور چین از نظر جاذبه های گردشگری فوق العاده است و حتی اگر سال هاست که در چین زندگی می کنیم به این نکته پی می برید که همیشه برای کشف کردن در این کشور جایی وجود دارد .
کشور چین رتبه سوم میراث جهانی یونسکو را کسب کرده است. به شما توصیه می کنیم در تور چین خود حدالامکان از تمام جاذبه های گردشگری چین دیدن کنید.

دیوار بزرگ چین 

دیواری با طول بیش از ۸ هزار کیلومتر، این دیوار برجسته ترین نماد چین است.

هایتان

جزیره گرمسیری که مانند بهشت می ماند و حتی و تحت توسعه گردشگری قرار دارد .

لشان

این منطقه رودخانه بزرگی دارد که تندیس بودا بر روی کوه حکاکی شده و نزدیکی به کوه امی معروف شده است.

کوه اورست 

بزرگترین کوه جهان که مرز بین نپال و تبت است .

طبیعت جیو ژایگو

در این منطقه پاندا هایی دارد و همینطور آبشار های چند طبقه و دریاچه های رنگارنگش مشهور است .

توفان 

در ناحیه اسلامی سین کیانگ واقع شده و انگور ها ،آب و هوای خشک و فرهنگ آن معروف است.

کوه تای

یکی از پنج کوه مقدس چینی ها و به دلیل تاریخچه آن بیشترین کوه پیمایی را در چین داشته است.

یونگنگ گروتوس

این منطقه بیش از ۵ غار کوهستانی و ۵۱ هزار مجسمه بودا دارد.

حمل و نقل در چین

در کشور چین حداکثر افراد از اتوبوس برای عبور و مرور خود استفاده می کنند. در چین هزینه سفر اتوبوس ها به طور معمول از قطار ها ارزان تر است به طور مثال مسیر ۹ ساعت با اتوبوس بین ۴ تا ۶ دلار است اما همین هزینه با قطار سریع السیر حداقل حدود ۹ دلار است.

پس حواستان باشد برای سفر خود به چین از اتوبوس برای حمل و نقل استفاده کنید.

هزینه تور چین چقدر است؟

همه چیز درباره چین ۲۰۲۴ – حالا که به طور جدی قصد مسافرت به چین را دارید و می‌خواهید هر طور شده سری هم به این کشور پر رمز و راز بزنید، بهتر است برای کاهش هزینه‌های یک مسافرت خارجی، تور چین را انتخاب کنید؛ بنابراین به دنبال یک قیمت مناسب در میان تورهای مختلف این کشور باشید.

مسافرت به چین از طریق تورهای گردشگری این کشور به علت حضور راهنمای فارسی زبان، بسیار بهتر و با کیفیت بالاتری صورت می‌پذیرد.

قیمت تور چین به عوامل مختلفی از جمله مدت زمان اقامت، امکانات، نوع هتل، مقاصد گردشگری و مواردی از این دست مرتبط است و شما می‌توانید با توجه به قدرت اقتصادی خود، یکی از آنها را انتخاب کرده و راهی پرجمعیت‌ترین کشور جهان شوید.

دربافت ویزای چین 

همه چیز درباره چین ۲۰۲۴ – اصولا ویزای کشورهای مختلف به دسته‌های متنوع گروهی و انفرادی یا کاری، توریستی و … تقسیم می‌شوند. شما برای مسافرت به چین، به ویزای توریستی نیاز دارید نه ویزای تجاری و موارد دیگر. ویزای توریستی در ایران به دو صورت عادی و نیمه‌ فوری صادر می‌شود که زمان صدور هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۵ روزه است.جهت دریافت ویزای چین می توانید با کارشناسان ما در راگتاتریپ همراه باشید.

زنبیل خرید