ویزای فرودگاهی چیست؟

روابط تجاری کشورها مهم ‌ترین عواملی هستند که می ‌توانند بر شرایط دریافت ویزای کشور های مختلف تاثیر بگذارند. در هر کشوری که زندگی کنید، کشورهایی وجود دارند که برای ورود به آن ها نیازی به دریافت ویزا ندارید. در واقع برای سفر به برخی کشورها لازم است حتماً پیش از سفر ویزا تهیه کنید، اما در بعضی از کشورها می‌توانید پس از خرید بلیط هواپیما و رسیدن به فرودگاه کشور مقصد به راحتی ویزای خود را بگیرید. به این نوع از ویزاها، ویزای بدو ورود یا همان ویزای فرودگاهی گفته می ‌شود.

ویزای فرودگاهی چیست؟

ویزای فرودگاهی چیست؟ – برای دریافت این ویزا نیازی به رزرو وقت از سفارت برای تایید دریافت ویزا ندارید و می‌توانید با پرداخت مبلغی مشخص در فرودگاه کشور مورد نظر ویزا را دریافت کنید.با ما در راگناتریپ همراه باشید تا شما را با ویزای فرودگاهی آشنا کنیم.

با انواع ویزای فرودگاهی آشنا شوید

ویزای فرودگاهی فقط برای اهداف کوتاه مدت صادر می‌شود ! به این دلیل که برای صدور ویزاهای بلند مدت مسافران باید از نظر امنیتی, هویتی, مالی و شرایط زندگی در کشورشان به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند!

  • دیدارهای خانوادگی
  • گردشی و توریستی
  • قراردادهای تجاری و شرکت در کنفرانس‌ ها
  • درمان بیماری و جراحی‌ های ضروری

این موارد از انواع ویزاهای فرودگاهی هستند.

ویزای فرودگاهی چیست؟

مدارک مورد نیاز ویزای فرودگاهی

مدارک لازم برای دریافت ویزای فرودگاهی بسته به قوانین کشور مقصد می‌ تواند متفاوت باشد اما عمده کشورها در صدور این ویزا مدارک زیر را درخواست می ‌کنند:

  • حضور شخص متقاضی درخواست ویزا با همراه داشتن اصل گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماهه
  • ارائه گواهی تمکن مالی ( در هر کشور متفاوت است )
  • به همراه داشتن بیمه مسافرتی
  • پرداخت هزینه صدور ویزا ( در کشور های مختلف متفاوت است )
  • ارائه سه قطعه عکس و با اندازه عکس پاسپورت ( در برخی از کشورها )

 مدت زمان اعتبار ویزای فرودگاهی

ویزای فرودگاهی چیست؟ – مدت زمان اعتبار ویزای فرودگاهی با توجه به ملیت متقاضی و کشور مقصد می‌تواند از ۳۰ تا ۹۰ روز متغیر باشد. اما کشور هایی هم هستند که طول مدت ویزای فرودگاهی برای آن ها کمتر یا بیشتر از این بازه زمانی است.

مراحل اخذ ویزای فرودگاهی

 این نوع ویزا در بدو ورود شما به مبادی کشوری که قصد سفر به آن دارید صادر می‌شود.

۱-داشتن مدارک مورد نیاز

برای صدور ویزای فرودگاهی هر کشور مدارک خاص خود را از شما درخواست می ‌کنند. پس باید حتماً از قبل مدارک لازم را با خود به همراه داشته باشید.

۲- بعد از ورود به مبادی کشور مورد نظر

به بخش تعیین شده صدور ویزای فرودگاهی بروید که در اکثر کشور ها یک منطقه مشخص مانند پیشخوان برای پذیرش درخواست ویزای فرودگاهی در نظر گرفته اند. اما بعضی از دیگر  کشورها مستقیماً در ایست بازرسی که پاسپورت چک می‌ شود ویزای فرودگاهی را صادر می ‌کنند.

۳- پرداخت هزینه صدور ویزای فرودگاهی

 بعد از چک کردن مدارکتان و تایید اداره مهاجرت کشور مقصد هزینه ویزای فرودگاهی از شما اخذ می ‌شود. ممکن است هزینه ویزا به صورت نقدی از شما دریافت شود، پس حتما وجه نقد همراه خود داشته باشید.

۴- منتظر ماندن تا صادر شدن ویزای فرودگاهی

 این ویزا در همان محل فرودگاه به کم ترین زمان ممکن صادر می‌شود و شما می ‌توانید با آن وارد کشور مقصد شوید.

 کدام کشورها ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند؟

ویزای فرودگاهی چیست؟- کشور ایران با توجه به وجود شرایط سیاسی و دیپلماتیکی که در دنیا دارد با وجود تحریم‌ ها، از اعتبار پاسپورت خیلی کمی برخوردار است.

تنها یک سری از کشورها هستند که امکان اخذ ویزای فرودگاهی را برای ایرانیان فراهم می‌ کنند. این کشورها در قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا و اقیانوسیه می ‌باشند.

لیست کشورهای مجاز شامل موارد زیر است

کیپ ورد – کینا – گینه بیسائو – ماداگاسکار – موریتانی – جزایر کومور – سیشل – رواندا – موزا مبیک – تانزانیا – سیرالئون – سومالی – توگو – زیمبابون – تانزانیا و اوگاندا که این کشور ها همگی در قاره آفریقا می ‌باشند. جالب است بدانید که قاره آفریقا بیشترین کشورها را شامل می ‌شود.

 در بین قاره آسیا امکان ویزای فرودگاهی در موارد زیر فراهم شده است

کامبوج – مالدیو – نپال – ماکائو – سوریه – لبنان – تیمور شرقی و سریلانکا – ارمنستان

چند کشور در قاره اقیانوسیه نیز شمرده می‌ شود که شامل

 جزایر پالئو – تووالو – ساموآ می ‌باشند. در قاره اروپا فقط نام کشور آذربایجان در آن دیده می ‌شود.در قاره آمریکا نیز تنها امکان اخذ ویزای فرودگاهی در کشور بولیوی برای ایرانیان فراهم آمده است.

هزینه ویزای فرودگاهی

 هزینه ویزای فرودگاهی در هر کشوری متفاوت است که بایستی این نکته را در نظر بگیرید و هزینه معین و ثابتی برای اخذ ویزای فرودگاهی برای کشورها وجود ندارد.

تمدید ویزای فرودگاهی شدنیست!

افرادی که با ویزای فرودگاهی وارد ایران می‌شوند، مدت اعتبار ویزای آن ها  تنها ۱۵ روز است که در صورت تمدید،  ۱۵ روز دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد. ویزای فرودگاهی تنها یک بار قابل تمدید است و اقامت فرد در ایران بیش از ۳۰ روز امکان‌پذیر نیست. به طور کلی ویزای ایران را می‌توان ۱ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و یکساله تمدید کرد.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را با ویزای فرودگاهی اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

زنبیل خرید