Contact to us

رفع ریجکتی ویزای شینگن

رفع ریجکتی ویزای شینگن - یکی از بدترین اتفاقاتی که قبل از سفر به کشور‌های حوزه شینگن برای افراد پیش می‌آید، ریجکت شدن ویزای شینگن است. این موضوع مانع از سفر شما شده و ممکن است تمام برنامه‌ریزی‌های شما را برای سفر به هم بریزد. علاوه بر آن ممکن است تبعات جدی‌تری برای آینده شما نیز به همراه داشته باشد.

به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بررسی کامل این موضوع پرداخته و با نحوه اعتراض و رفع ریجکتی ویزای شینگن آشنا شویم.

رفع ریجکتی ویزای شینگن

ریجکت ویزا چیست؟

تمام افرادی که به منظور سفر‌های تفریحی، کاری، اقامتی، درمانی و … قصد مهاجرت کوتاه یا بلند مدت به کشوری دیگر را داشته باشند، باید درخواست صدور ویزا را به سفارت خانه مقصد ارائه دهند. این درخواست شامل مدارک مختلفی از متقاضی است که با بررسی آن‌ها ویزا صادر می‌شود.

زمانی که به هر دلیلی مدارک فرد ناقص بوده یا برای صدور ویزا کافی نباشند، ویزا صادر نشده و درخواست فرد رد می‌شود. در این شرایط اصطلاحاً ریجکت ویزا اتفاق افتاده است. رفع ریجکتی تضمینی توسط برخی از مؤسسات مهاجرتی انجام می‌شود.

نحوه اعتراض و رفع ریجکتی ویزای شینگن

اولین قدم برای درخواست ویزای شینگن تشکیل پرونده و ارائه مدارک موردنیاز است، اما این تشکیل پرونده تضمینی برای ارائه ویزا نیست. شاید شما تمام مدارک خود را به خوبی جمع‌آوری کرده و از کامل و بدون نقص بودن پرونده مطمئن باشید اما پس از بررسی درخواست شما رد می‌شود. پس از ریجکت ویزا باید مجدداً نواقص پرونده را رفع و درخواست خود را ارائه دهید.

گاهی اوقات فرد از تکمیل و بدون نقص بودن پرونده خود اطمینان کامل دارد. در این شرایط می‌تواند اعتراض خود را به نتیجه اعلام کند. نامه اعتراض‌آمیز به سفارت کشور موردنظر ارسال شده تا بررسی مجدد انجام شود. در واقع شما پس از ریجکتی  باید برای نتیجه نامه اعتراض ارسال کنید و یا پس از رفع نقص پرونده، مجدداً درخواست ویزا را ارسال نمایید.

نحوه اعتراض و رفع ریجکتی ویزای شینگن

نامه اعتراض به رفع ریجکتی ویزای شینگن باید به صورت کامل و دقیق تنظیم شده باشد. این شاید آخرین شانس شما برای دریافت ویزای شینگن باشد، بنابراین باید به دقت انجام شده تا درخواست مجدداً رد نشود. ویژگی‌های نامه اعتراض به رفع ریجکتی ویزای شینگن در ادامه ذکر شده‌اند:

  • درج دقیق اطلاعات فردی شامل نام، نام خانوادگی، محل تولد، تاریخ تولد، آدرس پست و ایمیل و شماره پاسپورت باید به دقت در نامه ذکر شوند.
  •  پس از درج اطلاعات شخصی باید تاریخی که درخواست ویزای شینگن شما رد شده به صورت دقیق در نامه ذکر شود.
  •  در نامه ریجکتی شما دلیلی برای این موضوع ذکر شده که همین دلیل را باید دقیق و به صورت کامل در نامه اعتراض نیز وارد کنید.
  •  در نهایت فرد باید دلیل خود را مبنی بر بروز اشتباه ذکر کند. این بخش بسیار مهم است و در صورتی که توضیحات شما کامل و قانع‌کننده باشند، مدارک مجدداً مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جهت کسب اطلاعات در خصوص راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن کلیک کنید.

مراحل رفع ریجکتی ویزای شینگن

با توجه به قوانین ویزای شینگن، تمام افرادی که با ریجکتی روبرو شده‌اند می‌توانند به این نتیجه اعتراض کنند. اما همان‌طور که گفته شد نامه اعتراض اهمیت بسیار زیادی دارد و نحوه نوشتن آن می‌تواند در رد اعتراض و صدور ویزای شینگن تأثیرگذار باشد.

به همین دلیل مراحل رفع ریجکتی ویزای شینگن را با دقت انجام داده تا شانسی برای پذیرش درخواست و صدور ویزا داشته باشید.

  •  در اولین قدم نامه‌ای که برای ریجکت ویزا از سفارت دریافت می‌کنید، به طور کامل مطالعه کنید تا دلایل ریجکت ویزای شینگن متوجه شوید.
  •  اگر از صحیح و کامل بودن مدارک خود اطمینان دارید، دلایل خود را به همراه مدارک لازم در نامه اعتراض ذکر کنید. از آنجایی که این کار بسیار مهم حساس است و باید با دقت انجام شود، می‌توانید از کارشناسان باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

بهترین زمان اقدام مجدد پس از ریجکت ویزای شینگن

قانون خاصی برای زمان اقدام مجدد وجود ندارد. اگر از صحت و کامل بودن اطلاعات و مدارک خود اطمینان دارید، می‌توانید بلافاصله پس از دریافت نامه ریجکت درخواست اعتراض خود را ثبت کنید.

اما در صورتی که دلایل ریجکت ویزای شینگن درست باشند، باید حداقل ۶ ماه برای درخواست مجدد منتظر بمانید. پس از درخواست مجدد و بررسی مدارک پرونده توسط مامور سفارت، نتیجه درخواست به فرد اعلام می‌شود.

هزینه رفع ریجکتی ویزای شینگن

 

بند‌های ریجکتی ویزای شینگن

نامه‌ای که فرد مبنی بر ریجکت ویزا از سفارت دریافت می‌کند شامل بند‌های مختلفی است که در ادامه ذکر شده‌اند.

  1.  مدارک جعلی
  2.  مشخص نشدن هدف از سفر به منطقه شینگن
  3.  اثبات نشدن توانایی مالی فرد متقاضی (تمکن مالی ویزای شینگن)
  4.  محدودیت اقامت ۳ ماهه (مسافرانی که از محدودیت ۳ ماه اقامت در هر ۶ ماه استفاده کرده‌اند)
  5.  اخطار ممنوعیت ورود شخص (مانند دیپورت شدن از کشوری در منطقه شینگن)
  6.  تهدیدی برای امنیت، و سلامت عمومی جامعه
  7.  وجود مشکل در بیمه مسافرتی شینگن
  8.  مشخص نشدن هدف از سفر و محل اقامت در حوزه شینگن
  9.  مشخص نشدن زمان بازگشت به کشور
  10.  ارائه درخواست از خارج از کشور در کشور‌هایی که سفارت کشور موردنظر در کشور آن‌ها فعال است.
  11.  لغو درخواست از سمت متقاضی

هزینه رفع ریجکتی ویزای شینگن

هزینه دریافت ویزای شینگن با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود. در صورتی که درخواست متقاضی رد شود و فرد پس از رفع نقص پرونده مجدداً برای ویزا اقدام کند، باید هزینه بررسی مجدد پرونده را پرداخت کند.

 

زنبیل خرید