رفع ریجکتی ویزای آلمان

رفع ریجکتی ویزای آلمان - برای تور اروپا متقاضیان دریافت ویزای شینگن در بسیاری از موارد با ریجکت شدن ویزا مواجه می‌شوند. ریجکت شدن از طرف یک سفارت باعث می‌شود در مراجعه‌های بعدی به دیگر سفارت‌ها نیز دچار مشکل شوید و دوباره ریجکت شوید.
ویزای شینگن برای تور اروپا و تور آلمان نیز از واجبات است بهتر است با داشتن اطلاعات کافی و مدارک کامل اقدام به اخذ ویزا کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

رفع ریجکتی ویزای آلمان

دلایل رایج برای ریجکتی ویزای آلمان

رفع ریجکتی ویزای آلمان – درخواست‌های ویزای آلمان و مدارک مورد نیاز آن، توسط افسران کنسولگری یا سفارتخانه این کشور تحت بررسی دقیق قرار می‌گیرند. سپس افسران این سفارتخانه مصاحبه متقاضیان را مورد بررسی قرار می‌دهند و در نهایت در خصوص صدور ویزا یا رد آن تصمیم می‌گیرند. بنابراین ریجکتی ویزای آلمان به این بستگی دارد که درخواست متقاضی تا چه اندازه قابل پذیرش بوده باشد. در صورت ریجکت شدن درخواست، متقاضی می‌تواند برای رفع ریجکتی ویزای آلمان اقدام کند. در نظر داشته باشید که برای تور آلمان حتماً نیاز به دریافت ویزای آلمان دارید.

رایج‌ترین دلایل برای ریجکتی ویزای آلمان

  1. عدم اثبات اهداف سفر به آلمان
    این موضوع بدین معنا است که متقاضی نتوانسته است افسران ویزا را در مورد دلایل سفر خود به آلمان متقاعد کند. عدم اثبات هدف متقاضی از سفر به آلمان شامل موارد زیر می‌باشد:
    • عدم ارسال تمام مدارک مورد نیاز
    • عدم تایید هدف متقاضی از سفر به آلمان در اسناد ارسال شده
    • عدم اثبات روابط خانوادگی در صورت درخواست برای ملاقات اعضای خانواده مقیم در آلمان
    • عدم ارسال بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل یا لغو آنها در طول مدت بررسی مدارک توسط سفارتخانه آلمان
    • عدم مطابقت زمان اقامت آلمان با زمانی که در مرخصی شغلی یا تحصیلی درج شده است.

  2. عدم اثبات تمکن مالی
    سفارت کشور آلمان از افرادی که درخواست ویزای این کشور را دارند، انتظار دارد که بودجه لازم برای اقامت و بازگشت خود را داشته باشند. در صورتی که متقاضی نتواند اثبات کند که منابع مالی کافی برای این موارد در اختیار دارد با ریجکتی ویزای آلمان روبرو خواهد شد.

  3. عدم ارائه بیمه سلامت مسافرتی
    یکی از مهم‌ترین بخش‌های درخواست ویزای آلمان ارائه بیمه درمانی مناسب سفر است. بدین منظور متقاضی باید بیمه درمانی مسافرتی با حداقل پوشش ۳۰ هزار یورو برای هر نفر ارائه دهد. این بیمه شامل کل مدت اقامت در آلمان حمل و نقل و بازگشت به کشور می‌باشد. بیمه مسافرتی باید هرگونه هزینه‌های پزشکی غیر منتظره در منطقه شنگن را پوشش دهد( نکته مهم این است که برای تمامی ویزاها از جمله ویزای توریستی آلمان بیمه مسافرتی شینگن الزامی است) کوتاهی در ارائه بیمه مسافرتی می‌تواند از دلایل ریجکتی ویزای آلمان باشد.

    رفع ریجکتی ویزای آلمان 2023 | راهنمای رفع ریجکتی

  4. ارائه پاسپورت نامعتبر
    پاسپورت متقاضی سفر به آلمان زمانی که برای ویزای این کشور درخواست می‌دهند باید حداقل به مدت ۶ ماه از زمان ورود به این کشور اعتبار داشته باشد و همینطور پاسپورت باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد تا سفارت این کشور بتواند ویزا را در آن قرار دهد. این موارد یکی از دلایل ریجکتی آلمان می‌تواند باشد و علاوه بر این در صورت وجود هرگونه آسیب در پاسپورت ویزای شما ریجکت می‌شود.

  5. عدم ارائه دعوتنامه 
    بعضی از افراد برای ملاقات شخصی که مقیم کشور آلمان باشد، قصد سفر به این کشور را دارند این افراد باید یک دعوتنامه از طرف این شخص دریافت کنند.
    حضور متقاضی در کشورهای منطقه شنگن به مدت ۹۰ روز در ۶ ماه گذشته:
    دارندگان ویزای شنگن اجازه ندارند بیش از ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه در کشورهای این منطقه اقامت داشته باشند. بنابراین اگر متقاضی در ۱۸۰ روز گذشته به مدت ۹۰ روز در یکی از کشورهای منطقه شنگن اقامت داشته باشد.گ، ویزای دیگری به او تعلق نخواهد گرفت حتی ویزای توریستی آلمان.

  6. وجود هشدار امنیتی
    این هشدار اشخاص را به عنوان تهدیدی برای سیاست عمومی امنیتی داخلی یا سلامت جامعه در نظر می‌گیرد. بنابراین اگر شرایط و اقدامات گذشته به طوری باشد که امنیت عمومی را مختل کند شما با ریجکتی ویزای آلمان مواجه می‌شوید.

اعتراض به ریجکتی ویزای آلمان

رفع ریجکتی ویزای آلمان – فرایند اعتراض به ریجکت شدن ویزای آلمان این امکان را به شما می‌دهد تا در مورد رد درخواست ویزای خود به طور کتبی موضع‌گیری کنید. همچنین می‌توانید با ارائه اسناد و مدارک معتبر موفق به اخذ ویزا شوید. فرایند اعتراض به ریجکتی سفارت آلمان باید کاملاً اصولی باشد و موارد زیر از مهمترین اصول اعتراض نامه‌است:

  1.  کد شش رقمی و یا بارکدی که در ابلاغیه رد درخواست رویداد درج شده بود را مکتوب کنید.
  2.  شماره گذرنامه، نام کامل، آدرس و ایمیل و مشخصات خود را کامل و صحیح درج کنید.
  3.  متن اعتراض نامه شامل مواردی می‌باشد که دلایل شما برای رد درخواست را برطرف کرده باشد.
  4.  متن اعتراض نامه در صورت وجود وکالت‌نامه به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده باشد.
  5.  هر یک از اعتراضات موجود در اعتراض نامه باید مستندات داشته باشد و به زبان آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد.
  6.  مدارک نباید تکراری و غیر مستند باشد.
  7.  نامه به اسم متقاضی امضا شده باشد و یا این نامه توسط وکیل ایشان به سفارت آن کشور ارسال شود.
  8.  در مورد فرزندانی که به سن قانونی نرسیدند امضای هر دو والدین الزامی است.

مدت زمان رفع ریجکتی ویزای آلمان
مدت زمان رفع ریجکتی ویزای آلمان

رفع ریجکتی ویزای آلمان – شما ۹ ماه پس از تاریخ ریجکتی با برطرف کردن مشکلات و نواقص پرونده خود می‌توانید دوباره اقدام کنید. اعتراض به رد شدن ویزای آلمان به این شکل است که شما باید یک نامه به زبان آلمانی در قالب ایمیل برای افسران ویزا ارسال کنید برای اعتراض به ریجکت ویزای آلمان از یک روز تا یک ماه پس از مدت زمان ریجکت فرصت دارید اقدام کنید .جواب اعتراض به رد شدن ویزای آلمان ۴۰ روز کاری بعد ارسال می‌شود.

سخن پایانی
همانطور که در این مطالب گفته شد دلایل ریجکت ویزای آلمان بسیار هستند بهتر است برای تور آلمان و دریافت ویزای آلمان از طریق کارشناسان با تجربه راگنا تریپ اقدام کنید تا مشکلات در این مسیر کمتر باشند.

زنبیل خرید