کشور‌های اروپایی بدون ویزای شینگن

کشور‌های اروپایی بدون ویزای شینگن - سالیانه تعداد بسیاری از توریست‌ها و گردشگران، کشور‌های قاره سبز اروپا را برای سفر انتخاب می‌کنند. وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع و کشور‌های متعدد باعث می‌شود تا افراد برای سفر به آن‌ها ترغیب شوند.

نکته مهم در این سفر، داشتن ویزای شینگن برای بسیاری از کشور‌های اروپایی است که بدون داشتن روادید امکان سفر وجود نخواهد داشت. در این بین بر اساس توافقات انجام شده بین برخی کشور‌ها موجب شده تا گردشگران بتوانند به راحتی بدون داشتن روادید سفر لذت بخشی را تجربه کنند.

کشور‌های اروپایی بدون ویزای شینگن

سفر به کشور‌های اروپایی بدون ویزای شینگن

تعداد بسیاری از افراد گمان می‌کنند برای سفر به کشور‌های اروپایی، داشتن ویزای شینگن شرط اصلی و مهمی است. هرچند این قانون سخت‌گیرانه برای بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه شینگن همچنان وجود دارد و نیاز است برای سفر به این کشور‌ها حتماً ویزای توریستی اروپایی از سفارت خانه مربوطه دریافت کنید، اما در این میان می‌توان بر اساس توافقات انجام شده بین کشور‌ها از لحاظ فرهنگی بدون روادید نیز به راحتی به اروپا سفر کرد.

ویزای توریستی شینگن برای گردشگران و توریست‌هایی که قصد سفر به کشور‌های منطقه شینگن را دارند، صادر می‌شود. این منطقه شامل ۲۶ کشور اروپایی می‌شود که ساکنین آن‌ها برای رفت و آمد جهت انجام امور کاری و معاملات تجاری هیچ محدودیتی ندارند. تمامی آن‌ها از قوانین مشخص و هماهنگی در مقابله با جرم استفاده می‌کنند.

در صورتی که دارنده ویزای شینگن یکی از این کشور‌ها باشید می‌توانید به آسانی و آزادانه بدون نیاز به دریافت ویزای توریستی اروپایی در این محدوده تردد داشته باشید. بیشتر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به جز ایرلند و هم چنین برخی از کشور‌هایی مانند سوییس، نروژ و ایسلند که عضو اتحادیه نسیتند در محدوده شینگن قرار گرفته‌اند.

یکی از نکات مهم در مورد ویزای توریستی اروپا، عدم تبدیل آن به انواع دیگر ویزا‌ها مانند تحصیلی و کاری است. افرادی که دارای این روادید هستند می‌توانند در مدت زمان مقرر شده از آن در محدوده کشور‌های شینگن استفاده کنند. دقت داشته باشید قبل از به اتمام رسیدن زمان مشخص شده باید خاک اروپا را ترک کنید.

کشور‌های اروپایی بدون ویزای شینگن

کشور‌های اروپایی بدون ویزای شینگن – یکی از مشکلاتی که افراد کشور‌های دیگر جهان برای سفر به قاره سبز با ویزای توریستی شینگن ممکن است با آن مواجه شوند، عدم ارائه مدرک مالی یا شغلی معتبر و محکم به سفارت خانه کشور مربوطه جهت دریافت روادید است. یکی از توافق‌های انجام شده بین کشور‌هایی که در محدوده شینگن قرار ندارند، امکان سفر به آن‌ها بدون داشتن ویزا است.

در این میان برخی از کشور‌های با ویزای آسان نیز وجود دارند. در صورتی که حداقل یک بار به بسیاری از این کشور‌ها سفر داشته باشید، می‌توانید بدون نیاز به دریافت ویزا به آن‌ها سفر کنید.

داشتن تور مسافرتی اروپا و گردش در بین کشور‌های این قاره سبز بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. علاوه بر کشور‌هایی که برای سفر به آن‌ها یا انجام امور تجاری و تحصیلی نیاز به دریافت ویزای شینگن دارید، تعداد بسیاری از کشور‌های اروپایی نیز هستند که به عنوان بهترین کشور‌های بدون ویزا برای گردشگران به خصوص ایرانیان شناخته می‌شوند.

لیست کشور‌های اروپایی بدون ویزای شینگن

برای این سفر تنها داشتن یک پاسپورت و تور مسافرتی مناسب کافی است تا بتوانید به قاره سبز اروپا سفر کرده و از دیدنی‌های جذاب آن دیدن کنید. از جمله بهترین کشور‌های اروپایی بدون ویزای شینگن می‌توان به کشور‌های منطقه اروپای شرقی اشاره کرد.

  1. ترکیه
  2. وسیه
  3. ارمنستان
  4. گرجستان
  5. بلغارستان
  6. قبرس
  7. بلاروس
  8. رومانی
  9. آلبانی
  10. اوکراین
  11. بریتانیا
  12. صربستان
  13. کوزوو
  14. مقدونیه شمالی
  15. کرواسی
  16. بوسنی و هرزگوین

در بین کشور‌هایی که می‌توانید بدون ویزا و تنها با داشتن بلیط و پاسپورت به آن‌ها سفر کنید، به تازگی کشور صربستان شرایط جدیدی را جهت سفر به این کشور مقرر کرده است. هرچند صربستان در دسته کشور‌های با ویزای آسان به شمار می‌رود اما برای سفر به آن نیاز است تا روادید را از سفارت خانه دریافت کنید.

کلام آخر

ویزای شینگن به عنوان یک کارت ورود گردشگران به داخل کشور‌های اروپایی عضو منطقه شینگن شناخته می‌شود که بر روی پاسپورت متقاضی‌ زده می‌شود. ویزای توریستی اروپا این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا بتوانند به آسانی در قاره سبز تردد داشته و از دیدن جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرند.

در این میان طبق توافقات انجام شده بین مقاومات کشور‌های مختلف شرایطی فراهم شده است تا برخی از کشور‌های اروپایی از جمله روسیه، ترکیه، گرجستان و… به عنوان بهترین کشور‌های بدون ویزا معرفی شوند تا افراد بتوانند به راحتی به این مناطق سفر کنند.

زنبیل خرید