تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟

ویزای مولتی شنگن و ویزای سینگل شنگن نوع خاصی از ویزا هستند که تفاوت آن ها در تعداد دفعات ورود و خروج به کشور مقصد است.

ویزا سندی است که به صورت کاغذی یا الکترونیکی توسط نمایندگی‌های کشورها اعم از سفارت یا کنسولگری به پاسپورت متقاضی اضافه می‌شود و دارنده آن می‌تواند در مدت زمان تعیین شده در ویزا در یک کشور خارجی خاص حضور داشته باشد. ویزاها معمولاً بر اساس معیارهای خاصی مانند زمان سفر، هدف سفر، روش درخواست و ... به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از این معیارها تعداد دفعات ورود و خروج به کشور مقصد است.

در ادامه این مقاله به انواع ویزا بر اساس تعداد دفعات ورود و خروج، تفاوت ویزای مولتی و سینگل پرداخته‌ایم.

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟

ویزای سینگل به چه معنی است؟

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟ – ویزای سینگل یا یک بار ورود، مجوز سفری است که به دارنده آن اجازه می‌دهد یک نوبت وارد کشور مقصد شوند. پس از خروج از کشور مذکور، ویزای سینگل نمی‌تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد. به این معنی است که اعتبار ویزای سینگل از بین می‌رود. ویزای سینگل معمولاً قیمت پایین ‌تری نسبت به سایر انواع ویزاها دارد.

ویزای مولتی شنگن چیست؟

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟ – برای رفتن به سفرهای توریستی نیز باید اقدام به اخذ ویزای توریستی شنگن نمایید. ویزای مولتی یکی از چند ویزای صادر شده توسط کشورها برای شهروندان است. این ویزا نام های دیگری نیز دارد از جمله، ویزای ۵ ساله یا ویزای چند بار ورود است. ویزای مولتی یک ویزای توریستی شنگن است و در دسته ویزاهای موقت است.

ویزای مولتی به این معنا است که شما می‌توانید هر چند باری که می خواهید به کشور وارد و از آن خارج شوید. اخذ ویزای مولتی بدین معنا است که نمی‌توانی به صورت ممتد از آن استفاده نمایید و به طور مثال چهار سال پشت سر هم در یک کشور بمانید و باید پس از آن کشور را ترک کرده و دوباره پس از مدتی به کشور بازگردید.

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟

انواع ویزای مولتی شنگن

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟ – ویزای مولتی شنگن نوعی از ویزای شنگن تایپ c  است. ویزای نوع c  یا همان ویزای کوتاه مدت است که به ویزای سنگل یا یکبار ورود، ویزای دوبار ورود  و چند بار ورود یا ویزای مالتیپل تقسیم می شود. جالب است بدانید که ویزای توریستی، ویزای بیزینسی و ویزای تحصیلی می تواند به صورت مالیتیپل صادر شود.

عملکرد ویزای مولتی چگونه است؟

ویزای مولتی برای دوره خاصی که اصطلاحا ( دوره اعتبار ) ( validity period ) نامیده می‌شود، معتبر هستند. دوره اعتبار در کشورهای مختلف بازه زمانی متغیری دارد و از ۶ ماه تا یک سال و در بیشترین حالت تا ۲۴ ماه از اعتبار برخوردار است. به عبارت دیگر تا زمانی که ویزای شما اعتبار دارد می‌توانید به کشور مقصد وارد شده و از آن خارج شوید.

ویزای مالتیپل دارای الزامات و محدودیت‌های خاصی است

  • حداکثر زمان برای اقامت: با توجه به شرایط هر کشور ممکن است محدودیت زمانی برای هر دوره اقامت در کشور مقصد تعیین شود.
  • فاصله بین بازدیدها: بسته به کشور مبدا، ممکن است فرد یک دوره زمانی معین را بین هر ورود مجدد منتظر بماند. این دوره انتظار ممکن است در برخی موارد لغو شود.
  • پیشینه قابل قبول: صرف نظر از الزامات واجد شرایط استاندارد برای ویزای موقت، ویزای مالتیپل معمولاً فقط برای متقاضیانی که دارای سابقه خوب در برابر مسئولان مهاجرتی هستند، صادر می‌شود. در این رابطه، متقاضی باید دارای سابقه خوب کیفری و همچنین در مورد ورودی‌های قبلی دارای هیچ سابقه حذف یا تبعید نباشد.

اعتبار ویزای مالتیپل چقدر است؟

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟ – ویزای مولتی تا دوره مشخصی اعتبار دارد. در این مدت دارندگان ویزا می‌توانند بر اساس هدف خود به کشور مقصد سفر کنند. دارندگان ویزا مجاز به سفر بیش از سقف تعیین شده نیستند.

مدت اعتبار ویزای مولتیپل بسته به کشوری که ویزا را صادر می‌ کند متفاوت خواهد بود. به صورت کلی ویزاهای مولتیپل یا چند بار ورود از نظر اعتبار دارای دوره‌های طولانی مدت هستند به طور مثال مدت اعتبار ویزای مولتیپل کشور کانادا (eTA) ۵ ساله می‌باشد و همینطور ویزای ایالت متحده آمریکا ۲ ساله می‌باشد و در کل همانطور که در بالا گفتیم بسته به کشوری که ویزا را صادر می‌کند متفاوت است.

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟

شرایط درخواست ویزای مالتیپل چیست؟

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟- هر یک از کشورها قوانین و شرایط خاصی را برای صدور ویزای مولتی اعمال می ‌کنند، ولی مهم ‌ترین شرط درخواست برای صدور این ویزا هدف از سفر به آن کشور است.

برای نمونه ویزای توریستی شنگن یا ویزای کار می‌تواند به صورت چند بار ورود صادر شوند، ولی متقاضیان در صورت تمایل برای دریافت این نوع ویزا باید کلیه شرایط و مدارک اولیه برای صدور این نوع ویزا را به سفارت کشور مربوطه در هنگام درخواست ارائه کنند.

مزایای ویزای مولتی شنگن چیست؟

تفاوت ویزای سینگل و مولتی شنگن چیست؟ – ویزای شینگن یکی از ویزاهای ارزشمند و معتبر محسوب می‌شود که می‌تواند فاکتور سابقه سفر دارنده آن را تا حدودی بسیاری ارتقا بخشند. بنابراین ویزای مولتی شنگن با اعتباری بیشتر و اجازه ورود متعدد به خاک اروپا طبعاً از ارزش بسیاری برخوردار است.

نخستین مزیت ویزای مولتی شنگن این است که دارنده آن پس از بار نخست که می‌بایست از همان کشوری که ویزا را از آن گرفته از تور اروپا استفاده کرده و وارد اروپا شود، می تواند از دفعات بعدی از هر کشورهای دیگر تور اروپا وارد حوزه شنگن شود.

به طور نمونه اگر فردی ویزای ۲ ساله مولتی شنگن از کشور هلند دریافت کرده باشد، در اولین سفر می بایست از طریق مرز های هلند وارد اروپا شود، اما از سفر بعد بدون نیاز به ویزا می‌تواند از هر کشور دیگری وارد اروپا شود و هیچگونه محدودیتی نخواهد داشت.

شرایط تمدید ویزای مولتی یا بلند مدت شنگن چیست؟

 به طور کل چیزی به نام تمدید ویزای مولتیپل وجود ندارد. پس از پایان اعتبار ویزا می‌بایست مجدداً با ارائه مدارک مورد نیاز مراحل اشاره شده را طی کرده و برای ویزای مولتی شنگن درخواست دهد.

نکته مهم در خصوص درخواست مجدد و یا تمدید آن، این است که در درخواست‌های مجدد می‌توان مدت اعتبار ویزا را افزایش داد. اگر ویزای اولیه ۶ ماهه صادر شده باشد می‌توانید برای ویزای بعدی خود درخواست یک ساله و یا حتی بیشتر بدهید.

نکات ویزا وان وی شینگن

  • کسانی که سابقه دریافت ویزا شینگن را دارند شاید شانس بیشتری در دریافت ویزای وان وی شینگن داشته باشند.
  • بهتراست با تمکن مالی کافی وارد کشور مقصد شوید چون ویزای وان وی نوعی پناهندگی به حساب می آید و حضور شما را به رسمیت نمی شناسند.
  • مشخص کردن محل اقامت در کشور مقصد و واچر هتل نیز از الزامات است.
  • نقص در مدارک پرونده منجر به ریجکت شدن متقاضی می‌شود.
  • آماده کردن پاسخ های قانع کننده برای افسر پرونده، الزامی است زیرا به پرونده شما شک دارد.
زنبیل خرید