جاذبه های گردشگری هلند ۲۰۲۳

هلند کشوری کوچک است که در سال‌های اخیر بیش از ۲۰ میلیون گردشگر را جذب کرده و این موفقیت بیش از هر چیز به خاطر جاهای دیدنی هلند است. این کشور زیبا یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در قاره اروپا به شمار می‌رود و افراد زیادی به دنبال این هستند که با تور هلند به این کشور سفر کنند تا جاذبه‌های گردشگری هلند را از نزدیک ببینند.کشور گل لاله و سرزمین آسیاب بادی از معروف‌ترین لقب‌های هلند است.

جاذبه های گردشگری هلند 2023

جاذبه های گردشگری هلند ۲۰۲۳ – کشور هلنددر زمینه ارتباطات رتبه خوبی در دنیا دارد به طوری که سیستم خطور تلفن همراه و ثابت در این کشور بسیار وسیع و گسترده دیده می‌شود. فضای اینترنتی کشور هلند نیز در دنیا رتبه بالایی دارد اینطور که شواهد نشان می‌دهد این کشور توانسته به طور کلی یک فضای گسترده‌ای اینترنت پرسرعت را برای مردم خود فراهم سازد.

این کشور دارای طبیعت بکری است به طوری که زیبایی‌های طبیعی و سرسبزی بی‌نظیر کشور هلند سبب شده است که رتبه اول شادی را در دنیا داشته باشد. رتبه تولید لبنیات کشور هلند در دنیا اول است به طوری که در سال‌های اخیر شاهد صادرات بسیار گسترده از این کشور به سایر کشورها بوده‌ایم. گندم و جو و سیب زمینی تولید شده در کشور هلند از کیفیت بی‌نظیری برخوردار است.

موقعیت جغرافیایی هلند

جاذبه های گردشگری هلند ۲۰۲۳ – این کشور در همسایگی آلمان از سمت شرق و بلژیک از سمت جنوب است و دریای شمال آن را از بریتانیا جدا می‌کند. یکی از مزیت‌های سفر به کشور هلند این است که به خاطر اندازه کوچک این کشور سفر کردن بین شهرهای آن خیلی آسان است و ظرف چند ساعت می‌توانید از یک سمت کشور هلند به سمت دیگر آن بروید.

۱_ کانال های آبی آمستردام

آمستردام مانند ونیز و سایر شهرهای روی آب دارای گذرگاه‌های آبی است. این کانال‌ها زیبایی‌های خاصی به شهر بخشیده اند  و برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. می‌توانید با قایق‌های گردشگری یا تاکسی‌های آبی حاشیه ی کانال‌ها همراه شوید تا شهر آمستردام را از میان آب مشاهده کنید و اگر علاقه‌ای به قایق سواری ندارید می‌توانید در حاشیه کانال‌ها قدم بزنید.

جاذبه های گردشگری هلند 2023

۲_ کوکنهوف 

کوکنهوف یا باغ اروپا یکی از بزرگترین باغ‌های گل در جهان و یکی از جاهای دیدنی هلند است که در شهر لیسه قرار دارد. این باغ زیبا ۷۰ هکتار است و تقریباً از هر رنگ،  گلی برای دیدن و بوییدن در این باغ وجود دارد و این را می‌دانید که هلند به گل‌های لاله‌اش مشهور است. در این باغ زیبا علاوه بر گل چند رستوران نیز برپا شده است که می‌توانید پس از گردش در میان گل‌ها برای صرف غذا به آنها مراجعه کنید.

۳- موزه ملی

موزه ملی هلند در شهر آمستردام واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری هلند است که شامل مجموعه ارزشمندی از آثار هنری و عتیقه جات است‌ در این موزه حدود ۷ میلیون شی باارزش و قیمتی و بیش از ۵۰۰۰ نقاشی وجود دارد. این موزه شامل یک کتابخانه ۳۵ هزار کتابی نیز هست. برای بازدید از این موزه باید یک روز کامل وقت بگذارید.

۴- اوترخت

یکی دیگر  از جاذبه‌های گردشگری هلند است که در فهرست بهترین مکان‌ها برای بازدید ذکر شده است. در این مکان می‌توانید معماری‌های تاریخی را مشاهده کنید که مربوط به چندین قرن قدیمی هستند. اوترخت چهارمین شهر بزرگ هلند است که از قرن هشتم مرکز مذهبی هلند بوده است. بافت قدیمی شهر اوترخت پیرامون یک کلیسای قدیمی ساخته شده و مهم‌ترین بخش شهر نیز در کنار کانال قدیمی شهر قرار گرفته است.  تعدادی از جاذبه‌های گردشگری اوترخت شامل برج ناقوس،  کلیسای سنت مارتین، قلعه د هار است.

۵_ روتردام

جاذبه های گردشگری هلند ۲۰۲۳ – بزرگترین رقیب آمستردام، روتردام است که دومین شهر بزرگ هلند و یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین بنادر جهان است. این شهر به دلیل وجود فضاهای زیبا در کنار آب معماری نوین و اهمیت تجاری‌اش بسیار مشهور است. توصیه می‌شود در تور هلند خود حتما از این شهر بزرگ و جذاب دیدن کنید.

۶- گروت کرک

واقع در شهر لاهه کلیسای نما آجری بزرگی به سبک گوتیک است که قدمت آن به قرن سیزدهم می‌رسد. بنای اولیه ی این کلیسا در سال ۱۵۳۹ فروریخت و سپس به شکل فعلی بازسازی شد. گروت کرک محل رویدادهای تاریخی مهمی بوده است و بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی هلند از جمله پادشاه ویلهلم_ الکساندر در این مکان غسل تعمید داده شدند. همینطور برج ناقوس این کلیسا بلندترین برج ناقوس هلند است.

۷_ تونل های زیر زمینی ماستریخت

جاذبه های گردشگری هلند ۲۰۲۳- زیبایی کشور هلند تنها به روی زمین محدود نمی‌شود. یکی از جاهای دیدنی کشور هلند در زیر سطح زمین شهر ماستریخت قرار دارد. زیرزمین شهر ماستریخت مجموعه‌ای از هزاران غار و تونل زیرزمینی است  و می‌توانید ساعت‌ها در آنها بگردید و لذت ببرید.

۸_  پارک ملی هوخه ویلوه

جاذبه های گردشگری هلند ۲۰۲۳ – این پارک با مساحت ۵۴۰۰ هکتار در استان گلدرلند،  یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین ذخایر طبیعی هلند است. این پارک که دارای حیات وحش و ساخت و سازهای جغرافیایی قابل توجهی است،  از تپه‌های شنی نورد گرفته تا زمین‌های جنگلی انبوه، یک نمونه عالی از ترکیب ورزش، هنر و فرهنگ با طبیعت بکر است.از جاذبه‌های مهم این پارک می‌توان به موزه کرولر_ مولر اشاره کرد که بزرگترین مجموعه خصوصی آثار ون گوگ در جهان است.

جاذبه های گردشگری هلند 2023

۹_ آسیاب های بادی کیندر دریک

یکی از مهمترین نمادهای هلند که در سرتاسر جهان با آن شناخته می‌شود، آسیاب‌های بادی هلند هستند و  تقریباً غیر ممکن است که برای عکس از جاهای دیدنی هلند در اینترنت جستجو کنید اما عکسی از این آسیاب‌های بادی نبینید. اگرچه این آسیاب‌های بادی در نقاط مختلف این کشور قرار دارند. اما دهکده چیندردیک در استان هلند جنوبی یکی از بهترین جاهای دیدنی هلند برای دیدن این آسیاب‌هاست. در این روستا تعداد زیادی آسیاب بادی وجود دارد که وظیفه خارج کردن آب از زمین‌ها و مرداب‌های این منطقه را داشته‌اند. این دهکده در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از مهمترین جاهای دیدنی در هلند به شمار می‌رود.

۱۰_ موزه پنیر_آمستردام 

جاذبه های گردشگری هلند ۲۰۲۳ – شاید انتظارش را نداشته باشید ولی اهمیت و محبوبیت پنیر در کشور هلند باعث شده تا حدود ۶۰۰ سال پیش موزه ای با این نام در شهر آمستردام تآسیس شود. هلند جز یکی از معروف ترین کشورها در زمینه تولید محصولات دامی و لبنیات است. بازدید از این موزه زمان زیادی از شما نمی‌گیرد ولی بسیار جالب خواهد بود. در این موزه شما گران ترین دستگاه برش پنیر در جهان را می‌بینید. این دستگاه با استفاده از تکه های الماس تزیین شده است.

۱۱_ زانو سخانس

سفر به‌این روستای زیبا، به منزله ی سفر در زمان است. ترکیب حال و هوای قدیمی و مدرن از قابل توجه ترین ویژگی های این روستای تاریخی است. این شهر در ابتدا به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای اسپانیایی ساخته شده است. اگر علاقه مند به بناهای قدیمی نظیر آسیاب های بادی کهن، اسکله های بارگیری و تولیدی های صنعتی نظیر کارگاه های تولید کفش و کاغذ هستید، بازدید از این شهر باستانی زیبا را که از مهمترین قطب های تجارت و صنعت دوران خود بوده است غافل نشوید.

در این مقاله از راگنا تریپ سعی شد شما را بهترین جاذبه های گردشگری هلند ۲۰۲۳ اشنا کنیم. چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن و همچنین ویزای هلند یا رزرو‌ تور اروپا را دارید با کارشناسان راگناتریپ تماس حاصل فرمایید.

 
زنبیل خرید